Zip 125 vonkt niet

Een 125 / 172/180 heeft losse componenten
wat los is bedoel ik
Stator
CDI
Bobine
Dus een Combi van CDI / Bobine werkt niet .
Beide nieuw geprobeerd, met de multimeter meet ik 0.8 Volt als ik kick letterlijk op de bougie die in de bougie dop zit, of moet ik dat anders meten, of er is een probleem met de massa.

Alleen weet ik niet zo goed hoe ik een massa probleem moet na gaan.
 
Normaal zit er een Massa kabel aan de start Motor naar / aan het Frame .
Als dat niet aangesloten zit ? zelf een Massa kabel monteren van het Blok aan het (Blank ) Frame .
als de Komponenten aangesloten zitten zoals ik al eerder zei : Start dat ding met Kickstart zonder kabelboom .
 
Normaal zit er een Massa kabel aan de start Motor naar / aan het Frame .
Als dat niet aangesloten zit ? zelf een Massa kabel monteren van het Blok aan het (Blank ) Frame .
als de Komponenten aangesloten zitten zoals ik al eerder zei : Start dat ding met Kickstart zonder kabelboom .
Massakabel vanuit startmotor zit aangesloten.

Als ik hem start zonder killswitch aangesloten, moet dan de massa van startmotor-> frame weg?

ik kan anders een video van iets maken, maar hij vonkt wonderbaarlijk niet.
 
Massa Kabel moet ten aller tijde aangesloten zitten .
Dus ?? bij jou is er iets kapot al er geen vonk is (zonder Kabelboom ).
Stator
CDI
Bobine
Enigste wat ik me kan bedenken moet dan wel de stator zijn, maar hoe kan die kapot gaan van 2 weken stil staan, ook als ik kick meet ik 0,8 V letterlijk bij de bougie.

Er komt dus wel stroom bij de bougie, bij mn typhoon meet ik ook 0,8 V en deze vonkt wel
 
Stator kan altijd kapot gaan , soms wel eens door verkeerd aansluiten / Kortsluiting
Ik heb zat 125/ 150 / 180 Blokken samen met @vandeweg onder Runners en ZIP`s gebouwd .. en aangesloten , dus ik mag zeggen dat wij het 1 en ander wel weten en zijn tegengekomen .
 
Voor de goede orde : ik beweer niet dat je Stator kapot is , kan ook Bobine of CDI zijn ,
Is er een manier om die na te kijken of ze wel of niet werken? Of moet ik alles echt nieuw halen om dat te testen. Haal me liever nieuw hexa blokje dan

Aangezien cdi van hexa (werkend), bobine van typhoon (werkend). beide tegelijk gebruikt. niks.

Wel besef ik me net dat ik de voorvork vervangen heb en dat is het enigste wat gebeurd is, het enigste wat ik me kan bedenken dat er iets is met het massapunt is wat daar zit achter de spanningsregelaar, echter legt dat niet uit waarom hij niet vonkt zonder killswitch.
 
Back
Top