Zip 125 vonkt niet

jayvanveen

Member
Beste, ik heb hier een zip 125 met hexa blok staan, paar weken terug startte deze met 1 kick. Toen een paar weken laten staan niks meegedaan en ineens start hij niet meer.
Hij heeft geen vonk.

Ik kom met andere forums er niet echt verder uit wat het probleem is.

Wat is het beste stappenplan ivm massa etc. doormeten? en wat voor waardes moet ik allemaal meten.

Overig is het een zip 4t kabelboom waarbij de verlichting allemaal perfect aangaat als ik deze op contact zet.

Als ik iets vergeten ben te melden vraag het maar.
 
Advertisement - register to remove this

Ik wil je wel proberen te helpen alhoewel ik geen fan ben van 125cc "Frankenstein" scooters.

Vertel eerst eens welke cdi je gebruikt hebt en of je eventueel iets veranderd hebt aan de cdi connector van, naar ik aanneem, een 4T2V kabelboom.

En hoe je de stator van het Hexagon blok aan de 4-takt kabelboom hebt geknoopt?
 
Ik wil je wel proberen te helpen alhoewel ik geen fan ben van 125cc "Frankenstein" scooters.

Vertel eerst eens welke cdi je gebruikt hebt en of je eventueel iets veranderd hebt aan de cdi connector van, naar ik aanneem, een 4T2V kabelboom.

En hoe je de stator van het Hexagon blok aan de 4-takt kabelboom hebt geknoopt?
Wat betekent precies een frankenstein scooter?

Zit een originele LC cdi van hexa op, alleen begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld met de cdi connector naar kabelboom? aangezien de cdi aangesloten zit vanuit de ontsteking.

Stator net zoals WBTuning 2 gele draden op de bruine en grijs blauwe geloof ik, groen op groen voor de killswitch.
( ik ga dit zometeen even zeker checken als ik thuis ben)
 
Begin eerst eens met de draad van de Kil Switch af te koppelen ,,, een 125/ 180 , Blok start normaal zonder dat er maar 1 draad aangesloten zit aan de kabelboom .
Enige wat nodig is , zijn de Kabels voor : CDI, van af CDI gaat er 1 draad naar Bobine , en een Massa draad , normaal is de Massa draad van de start Motor naar Frame , als dat goed is ... moet dat dingen vonken zonder dat er maar 1 draad aangesloten is aan de kabelboom .
 
Begin eerst eens met de draad van de Kil Switch af te koppelen ,,, een 125/ 180 , Blok start normaal zonder dat er maar 1 draad aangesloten zit aan de kabelboom .
Enige wat nodig is , zijn de Kabels voor : CDI, van af CDI gaat er 1 draad naar Bobine , en een Massa draad , normaal is de Massa draad van de start Motor naar Frame , als dat goed is ... moet dat dingen vonken zonder dat er maar 1 draad aangesloten is aan de kabelboom .
Ja dat heb ik dus al geprobeerd, werkt helaas niet. Dus vandaar dat ik niet verder wist te gaan.
 
heb je de de Stator en CDI al op een andere 125 getest ??
Begin eerst eens met met Meten van Massa ( aarde ) van het Frame naar het blok .. nogmaals ... kabelboom heeft niets met starten te maken met 125 /180... das meer een verlichting qwestie etc etc ..
 
Back
Top