zip 125 hexa blok onsteking probleem

hallo
ik heb dus zelf een hexa zip gebouw. ik heb een 4t kabelboom gebruikt en alles is goed omgeknipt volgens het filmpje van wb tuning, maar heb ik nu een probleem dat die altijd bij de eerste start heel erg slecht loopt en misfires heeft en ploft uit de uitlaat. hij stotterd heel erg dan en als ik door de stotter heen kan komen loopt die achteruit. als ik de contact weer uit en aan doe dan doet die het wel normaal. Bobine en cdi maken goede massa heb al nieuwe bougie, bougie dop bougie kabel geprobeerd.
is waarschijnlijk iets met de onsteking
iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Een 125 blok loopt al zonder dat de kabelboom is aangesloten , sluit eens alleen de CDI en Bobine aan , dus alleen de kabels die uit het blok komen .
Dus ... Killswitch draad niet aansluiten ... kijk dan water dan gebeurt .
Is het probleem dan nog het zelfde ?? kijk of het vliegwiel goed op de vliegwiel spie zit .
Nog net goed ?? Stator kapot .
 
Dat denk ik ook.
Is het de 125cc 4-takt of nog de oudere 125cc 2-takt?
een oudere 125 2t
Post automatically merged:

Een 125 blok loopt al zonder dat de kabelboom is aangesloten , sluit eens alleen de CDI en Bobine aan , dus alleen de kabels die uit het blok komen .
Dus ... Killswitch draad niet aansluiten ... kijk dan water dan gebeurt .
Is het probleem dan nog het zelfde ?? kijk of het vliegwiel goed op de vliegwiel spie zit .
Nog net goed ?? Stator kapot .
thx man ik ga het dit weekend proberen. en waar is die killswitch draad?
 
Last edited:
Ik denk, net als @Brute-Force denkt, dat de ontsteking te veel voorontsteking heeft en daarom loopt de motor in de verkeerde richting.
Dus:
kijk of het vliegwiel goed op de vliegwiel spie zit .

Verder een vraagje, heeft deze scooter een 1-draads pickupspoel of een 2-draads pickupspoel.
Indien een 2-draads, zitten de draden van de pickupspoel goed om, maw is de polariteit niet gewisseld?
 
Ik denk, net als @Brute-Force denkt, dat de ontsteking te veel voorontsteking heeft en daarom loopt de motor in de verkeerde richting.
Dus:


Verder een vraagje, heeft deze scooter een 1-draads pickupspoel of een 2-draads pickupspoel.
Indien een 2-draads, zitten de draden van de pickupspoel goed om, maw is de polariteit niet gewisseld?
geen flauw idee. de kabels vanuit de ontsteking hebben 2 gele een 1 groene draad. ik ben wel vergeten te zeggen dat na de 2de x starten dat die wel goed loopt. ohja en wat ik zelf raar vond is dat ik de squish van de cilinder niet kon opmeten. de tin werd niet plat gedrukt maar hij heeft aardig wat compressie en de kickstart kickt af en toe hard terug ik weet niet of dat er iets te maken heeft maar vond ik wel raar.
 
Groene draad is de Kil Switch , die zit samen in het Blokje met de 2 Gele draden in het blokje van de kabelboom van uit de Stator .
Squish van een 125 / 180 ligt rond de 1 mm ... wellicht te dun Soldeer Tin gebruikt om te meten .
 
de kickstart kickt af en toe hard terug
Dat kan een indicatie zijn dat de motor de verkeerde kant op draait.
Niet te veel experimenteren want detonatie is geen grapje en kan grote shade hebben tot gevolg!

Kijk eerst eens wat @Brute-Force opperde, naar je vliegwiel of deze niet verdraait zit omdat het spietje afwezig is.

De draadkleuren die je opgeeft komen rechtstreeks van de stator, je moet de draadkleur(en) van de pickup-spoel bekijken.
De pickup-spoel is dat kleine blokje buiten je vliegwiel die het nokje op je vliegwiel detecteert.

Volgens het schema dat ik in het bezit heb van de 2-takt, heeft de Hexagon een 2-draads pickupspoel met een rode en een bruine draad, klopt dit en zo ja, hoe heb je die aangesloten? (op de cdi en massa)
 
Dat kan een indicatie zijn dat de motor de verkeerde kant op draait.
Niet te veel experimenteren want detonatie is geen grapje en kan grote shade hebben tot gevolg!

Kijk eerst eens wat @Brute-Force opperde, naar je vliegwiel of deze niet verdraait zit omdat het spietje afwezig is.

De draadkleuren die je opgeeft komen rechtstreeks van de stator, je moet de draadkleur(en) van de pickup-spoel bekijken.
De pickup-spoel is dat kleine blokje buiten je vliegwiel die het nokje op je vliegwiel detecteert.

Volgens het schema dat ik in het bezit heb van de 2-takt, heeft de Hexagon een 2-draads pickupspoel met een rode en een bruine draad, klopt dit en zo ja, hoe heb je die aangesloten? (op de cdi en massa)
ik ga zo ff kijken ga nu ff snel een vliegwieltrekker halen. heb wel deze week weinig tijd. Ik heb alles precies zoals op dit filmpje gedaan
 
Ik heb denk ik het probleem gevonden vliegwiel segmenten zijn verroest waardoor die pickup wrs niet goed kan aflezen
Post automatically merged:

Blijkbaar zat me ontsteking ook niet eens vast. Kon hem heen en weer bewegen zaten te lange schroeven in. Vorige eigenaar van dit blok is een grote beunhaas
Post automatically merged:

Hoef ik alleen een nieuw vliegwiel te kopen en me ontsteking zo laten of moet ik echt een nieuwe ontsteking (stator) kopen?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    181.2 KB · Views: 11
  • image.jpg
    image.jpg
    103.4 KB · Views: 11
  • image.jpg
    image.jpg
    234.7 KB · Views: 11
Last edited:
Beste Johan Willem,
Nu je dit aantreft en dus geen plug and play blok hebt overgenomen, kijk even goed het blok na om straks gerust te toeren.
Ik hoop dat Jordoe de verkoper bedoelt want ik heb gelezen dat je begonnen bent met een kabelboom aanpassen dus rustig doorgaan en dan komt het helemaal in orde.
Groet,
 
Back
Top