Sfera 125 4t Zip elektriciteit

Raffa26

New Member
Hallo,
Ik heb sinds kort een Zip met een Sfera 125cc 4t blok.
Ik heb er een aangepaste zip 4t kabelboom bij gekregen, maar ik krijg de elektriciteit niet werkend.
Ik heb geen ervaring met een kabelboom, dus ik heb ook geen idee wat de mogelijke problemen kunnen zijn en waar ik naar kan kijken.
Als iemand tips heeft voor dingen waar het probleem zou kunnen liggen hoor ik het graag.

Mvg,
Raf
 
Advertisement - register to remove this

@Ayrton013 ,
waarom maak je zelf geen eigen draadje aan want ik zie dat je al in meerdere oudere topic hebt geinformeerd.

Leg de schema's van beide scooters naast elkaar en zoek de verschillen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar mij lijkt het wel handig dat je bij het Sfera blok in iedergeval de spanningsregelaar, de cdi en eventueel de kabelboom erbij neemt.
De Sfera kabelboom is afhankelijk hoeveel je aan de Zip 4T kabelboom moet verknippen.

Misschien is het halen van je A1 rijbewijs een betere en uiteindelijk de goedkopere oplossing zodat je legaal hard mag rijden waar dit mag.
Per slot van rekening ben je met een 125cc onder je brommer niet verzekerd met alle financiele en juridische gevolgen vandien mocht je in een ongeval betrokken raken of erger nog je letselschade veroorzaakt.

De financiele en mentale gevolgen kunnen je hele leven ruineren!

Ik vraag mij trouwens af wat de leiding ( @Bas ) van dit fenomeen vindt want het hangen van 125cc of zelfs 172cc blokjes onder een brommer begint langzaam het opvoeren naar 70, 80 of zelfs 90cc naar de achtergrond te drukken.
Persoonlijk vind ik dit een nare ontwikkeling dit terwijl snortuning wel wordt verboden!
 
@Sparky voor dit soort vragen over het beleid passen het best in het use and abuse forum. Maar om alvast een uitspraak te geven, momenteel zie ik geen reden om het beleid aan te passen omtrent het opvoeren van brommers/scooters. Een 70cc 2-takt heeft vaak fors meer vermogen dan een 125cc 4-takt. Uiteraard wil ik in het desbetreffende forum er een langer gesprek van maken, maar niet in dit topic svp :)
 
@Ayrton013 ,
waarom maak je zelf geen eigen draadje aan want ik zie dat je al in meerdere oudere topic hebt geinformeerd.

Leg de schema's van beide scooters naast elkaar en zoek de verschillen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar mij lijkt het wel handig dat je bij het Sfera blok in iedergeval de spanningsregelaar, de cdi en eventueel de kabelboom erbij neemt.
De Sfera kabelboom is afhankelijk hoeveel je aan de Zip 4T kabelboom moet verknippen.

Misschien is het halen van je A1 rijbewijs een betere en uiteindelijk de goedkopere oplossing zodat je legaal hard mag rijden waar dit mag.
Per slot van rekening ben je met een 125cc onder je brommer niet verzekerd met alle financiele en juridische gevolgen vandien mocht je in een ongeval betrokken raken of erger nog je letselschade veroorzaakt.

De financiele en mentale gevolgen kunnen je hele leven ruineren!

Ik vraag mij trouwens af wat de leiding ( @Bas ) van dit fenomeen vindt want het hangen van 125cc of zelfs 172cc blokjes onder een brommer begint langzaam het opvoeren naar 70, 80 of zelfs 90cc naar de achtergrond te drukken.
Persoonlijk vind ik dit een nare ontwikkeling dit terwijl snortuning wel wordt verboden!
soortgelijke vraag heb ik ook eens gesteld, maar dan waarom brommers wel opvoeren mar snor niet, ondanks helmplicht. lijkt mij mooi draadjes om samen toe voegen . zoals tot hoever kan een forum gaan(zowel juridisch als moreel). Vooral ook dat onze handhavers met kwijlende gedachtes en trekkende bewegingen mee zitten te lezen(Namen betreffende speurders bij mij bekend).
 
@Ayrton013 ,
waarom maak je zelf geen eigen draadje aan want ik zie dat je al in meerdere oudere topic hebt geinformeerd.

Leg de schema's van beide scooters naast elkaar en zoek de verschillen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar mij lijkt het wel handig dat je bij het Sfera blok in iedergeval de spanningsregelaar, de cdi en eventueel de kabelboom erbij neemt.
De Sfera kabelboom is afhankelijk hoeveel je aan de Zip 4T kabelboom moet verknippen.

Misschien is het halen van je A1 rijbewijs een betere en uiteindelijk de goedkopere oplossing zodat je legaal hard mag rijden waar dit mag.
Per slot van rekening ben je met een 125cc onder je brommer niet verzekerd met alle financiele en juridische gevolgen vandien mocht je in een ongeval betrokken raken of erger nog je letselschade veroorzaakt.

De financiele en mentale gevolgen kunnen je hele leven ruineren!

Ik vraag mij trouwens af wat de leiding ( @Bas ) van dit fenomeen vindt want het hangen van 125cc of zelfs 172cc blokjes onder een brommer begint langzaam het opvoeren naar 70, 80 of zelfs 90cc naar de achtergrond te drukken.
Persoonlijk vind ik dit een nare ontwikkeling dit terwijl snortuning wel wordt verboden!
Ten eerste mij hoor je niet praten over een A1 rijbewijs of geld noch verzekering, ik vraag aan t forum of er iemand verstand heeft met het omleggen van de kabelboom en of er iemand op dit forum er verstand van heeft met het Sfera blok werkend te krijgen met een zip kabelboom aangezien het tijd kan schelen, ik kom hier niet voor langdradig verhaaltjes over verzekeringen of wat dan ook maar om een oplossing omtrent mijn probleem. Maar goed ik zie je naam wel vaker voorbij komen waarbij ik denk oké… soms hoef je niet altijd te reageren. Gr
 
Back
Top