Zekeringhouder vervangen kymco

Delut

New Member
Ik heb een kymco agility 16 uit 2010.
Hier zitten glaszekeringen in, nu is de houder een beetje gesmolten en wil ik deze vervangen voor een steekzekeringhouder. Nou ben ik niet zo technisch en vraag ik mij af of dit problemen geeft ( aangezien ze vanuit de fabriek met glaszekeringen werken) ik hoor het graag.

Gr dennis

Advertisement - register to remove this

Nee zolang je maar voor hetzelfde vermogen weer een zekering ertussen zet. Wat is er gebeurd dan dat je zekeringhouder is gesmolten? Want dan lijkt me sowieso al iets goed fout te zitten...

Uiteinde v/d glaszekering zit versmolten met de zekeringhouder(bij alle 2) deze waren gescheurd en gerepareerd met plakband, ik vermoed dat er daardoor vocht tussen is gekomen.
Had ineens geen stroom meer, accu en spanningsregelaar zijn in orde, maar als ik die zekering deed schudden deed alles het ineens weer.
Denk jij dat het ergens anders nog aan kan liggen?

Ik denk dat de glaszekeringen geen goed contact hebben gemaakt met de zekeringhouder.
Als je er dan wat stroom overheen trekt wordt het gelijk warm/heet.
Dit is bij jouw gebeurd.

En zoals Bas reeds zei, het maakt niet uit welke zekering je erin zet, als deze maar hetzelfde Amperage heeft.
Inderdaad een steekzekeringhouder is een perfect alternatief.
Neem er dan wel zo eentje met een rubberen kapje zodat de zekering en de contacten in de houder enigsinds tegen vocht zijn beschermd.

9200000106990898.jpg

Back