zeer vreemd probleem met vario !!!!

Cliffke88

Well-Known Member
Ik heb dus een zeer vreem probleem met mijn koelvin van mijn vario.

ik merkte het op aan mijn malossi ventilvar wanneer ik deze even had gedemonteerd en toen zag ik dit:
P1090094.JPG

P1090096.JPG

P1090097.JPG

P1090098.JPG

P1090099.JPG


zoals je zit op de foto is er van het sterretje dat in de koelvin zit, 1 tandje afgebroken. het sterretje is ook een stuk in het metaal gevrongen dus een beetje verdraaid.
Normaal zijn er in de koelvin geen groeven, nu zie je langst 1 kant maar! dat er wel groefjes zijn maar dan slechts aan 1 kant van het gat.

dus ik achteraf mijn originele koelvin gestoken en een beetje gereden, en reed zeer vreem, trok op in schokjes en de ene keer sleurde hij goed de andere keer kut!
thuis aangekomen na een testrit was dit het resultaat:
P1090100.JPG

P1090101.JPG

P1090104.JPG


zoals je ziet juist hetzelfde maar enkel veel erger.
het sterretje is volledig rond gedraaid in de koelvin.
en het gat in de koelvin is langst 1 kant een beetje groter geworden
(dit heb ik ff aangeduid waar ik bedoel)
P1090104(3).JPG

weet iemand hoe dit komt??? ik snap het echt niet!
bedankt als je me zou kunne helpen
grtz!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

neen ik dat is bij die originele koelvin omdat ik die vroeger met een griptang losmaakte omdat ik toch een malossi had dan maakte ik de originele maar zo los mocht toch kapot, want bij de malossi zie je dat er niets geraakt heefd
 
mja ik weet het al, tzal waarschijnlijk zijn geweest omdat ik dat stukje waarop dat je kickt, niet goed heb gezet mss. dat stond waarschijnlijk niet over groefjes van de krukas maar er voor dus dan staat dat ook vast, maar dan staat de koelvin nog los.
alleszins bedankt voor reacties
grtz :)
 
Back
Top