V-snaar zeer moeilijk in poulie terug te krijgen

sf2019

New Member
Beste allemaal,

gisteren de koppeling, vario e.d. onder m'n aerox 2005 vandaan gehaald.

Nu wil ik de boel weer terug in elkaar zetten maar krijg ik de v-snaar zeer lastig in de poulie. Met mijn spierkracht onmogelijk ;P.

Ik kan de poulie wel een stukje indrukken maar niet genoeg om de v-snaar er goed in te krijgen. Is mijn drukveer soms te sterk?
In video's e.d. zie/lees ik dat de poelie vrij makkelijk ingedrukt kan worden.

Ik heb een rode drukveer, merk weet ik verder niet.

Hebben jullie misschien tips of trucs om die v-snaar weer goed op z'n plek te krijgen?

Ik heb het volgende geprobeerd:
In volgorde gemonteerd:
1. Vario (mbv blokkeersleutel)
2. V snaar in vario (eroverheen gewipt)
3. Koppeling plaatsen
4. V-snaar krijg ik onmogelijk over de koppeling, diameter vd koppeling is te groot. Lijkt me dat dit zo hoort.

Andere:
1. Koppeling incl v-snaar (er los omheen aan de rand vd poelie)
2. Dan wil ik de v-snaar over de krukas krijgen maar deze is te kort, laat staan dat ik m over de variobus e.d. heen krijg.

Maat vd v-snaar is 16.5x747.
 
Advertisement - register to remove this

Meer boterhammen met pindakaas eten en een lichte draaiende beweging maken tijdens het indrukken dan draai je je poulie open en kan je snaar wat verder naar beneden zakken. Of je trekt vario er ff af en dan draai je het spul via de vario erop
 
Je V-Snaar eerst in je koppeling leggen en zoals de rest het zegt draaiende beweging maken terwijl je het naar je toe knijpt. De v-snaar zal er dan dieper in vallen. Dan de koppeling met snaar over achteras schuiven. Daarna de voorkant van de snaar over je krukas/variobus leggen en dan de halfpoelie erop.
 
Bedankt voor de reacties, het zat 'm inderdaad in het draaien vd poulie. V-snaar zit er weer op en de boel zit ondertussen weer in elkaar.

Thread kan evt. gesloten worden.
 
Last edited:
Back
Top