Zeer hoog verbruik Peugeot elyseo

Enterprise

Well-Known Member
Het viel mij op dat mijn scooter erg veel gebruikt.
6.5 liter benzine = ongeveer 90km

Ik heb eens een neo's gehad en die reed met 3 liter benzine ook wel 90/100 km.

Is dit Peugeot eigen of kan er iets mis zijn?
Verder is de scooter perfect afgesteld en rijd en start als een zonnetje.
 
Advertisement - register to remove this

Je gaf wel aan een stock carb te hebben.
Maar is het nog origineel.
Heb ook ervaring met imitatie carbs dat ze een stuk meer verbuiken.
Dit in combinatie met de cilinder gewicht etc kan het rap oplopen.

Reed van toen van Oldenzaal naar almelo heen en weer (50km +/-) en kon toen ook maar amper 2 dagen met de tank. Was voorheen ook veel meer.
 
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Heb zelf een gemiddelde mening betreft deze cilinder.

Hij kan uiteraard leuk lopen, mits alles goed gaat.
Het is inderdaad best wel een zuip cilinder(als je vol gas gaat). Zoals elke alternatief geen beste zuigerveren (komen niet in de buurt van de originele van peugeot zelf. (enigste als hij weinig zuipt is als je het gas bijna niet open hebt)
Die van peugeot zijn massief.(super sterk, kunnen wel iets aan misbruik hebben). De goedkopere gebruiken een soort van dun laagje metaal band of zo.. Dus bij een slechte afstelling is kans op zuigerveer (licht schade) best wel aanwezig) Cilinder is verder wel goed, en ook snel in te rijden.. (nadeel zijn de ruimere spoelpoorten wat ook het zuipen verklaard) Afstelling is ook compleet anders dan met de FA PM1 cilinder. Ook lijkt hij bij overgang van stationair naar hoofdsproeier in het begin meer benzine nodig te hebben.
 
Last edited:
Ziet er inderdaad niet al te best uit. Is ie echt helemaal niet meer te redden?

Was het de schuld van de andere bestuurder? Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel je van de verzekeraar krijgt en of dat ook daadwerkelijk de waarde van de scooter was. Als je dat wilt delen hoor ik het graag
 
Ik ben een stukje kwijt maar volgens getuigen is de bestuurder van de bus het schuld. Het frame is helemaal krom en scheef overal nu. Ik zal straks nog wat foto's plaatsen.

Bedankt! Ik heb veel pijn maar gelukkig niets gebroken.
 
Ik dacht dat het blok nog goed was maar het carter waar de uitlaat aan zit is ook afgebroken.

Zonde...

Zo eventjes ruim 1200 euro naar de knoppen.
Heb er niet lang plezier van gehad, de elyseo was me niet gegund. Gelukkig leef ik wel nog want aan de schade te zien is het een flinke klap geweest. Wellicht heeft de scooter me ook enigzins beschermd?
 

Attachments

  • 20201107_120143.jpg
    20201107_120143.jpg
    236.3 KB · Views: 16
  • 20201107_120100.jpg
    20201107_120100.jpg
    353.9 KB · Views: 16
  • 20201107_120109.jpg
    20201107_120109.jpg
    310.4 KB · Views: 16
  • 20201107_120046.jpg
    20201107_120046.jpg
    240.2 KB · Views: 16
  • 20201107_120026.jpg
    20201107_120026.jpg
    411 KB · Views: 16
Ja daar is echt niks meer van over. Hoopte eerst dat het blok nog goed was maar die man moet mij toch heel erg hard geraakt hebben.
Ik hoop dat de verzekering in mijn voordeel beslist al denk ik niet dat ik er veel voor zal terug krijgen.
 
Veel beterschap en hoop dat je gauw weer de oude bent. Misschien toch even langs de fysio?

Voor de rest balen van de scooter, even duimen dat je de verzekering meewerkt en je goed schadeloos gesteld wordt.
 
Daarom heb ik mijn scoot redelijk "duur" verzekerd.
Mocht er wat mee gebeuren krijg ik de aanschaf waarde terug.
Kost mij 2x zoveel in de maand aan verzekering maar ik vind het wel waard aangezien ik er dagelijks gebruik van maak en dan zo snel weer wat anders/nieuws kan halen.

Ja je lichaam krijg een flinke opdonder alles gaat opslot en lichaam gaat elke beweging tegen.
Heel fijn dat je niks gebroken hebt, maar blijft er niet minder pijnlijk om
 
Daarom heb ik mijn scoot redelijk "duur" verzekerd.
Mocht er wat mee gebeuren krijg ik de aanschaf waarde terug.
Kost mij 2x zoveel in de maand aan verzekering maar ik vind het wel waard aangezien ik er dagelijks gebruik van maak en dan zo snel weer wat anders/nieuws kan halen.

Ja je lichaam krijg een flinke opdonder alles gaat opslot en lichaam gaat elke beweging tegen.
Heel fijn dat je niks gebroken hebt, maar blijft er niet minder pijnlijk om

Gelukkig kan ik nu weer redelijk normaal bewegen.
Zo'n verzekering als jij hebt lijkt me wel interessant. Maar is dat ook te realiseren met een scooter die particulier gekocht is? Ik kan moeilijk aantonen wat de aanschaf prijs was namelijk. Of gaan ze hier dan over op dag waarde?

Ik heb nog een andere Peugeot elyseo op de kop kunnen tikken voor een leuke prijs. Ik ga er vandaag naar kijken. Dan is de blok revisie wellicht niet helemaal voor niets geweest.
 
Particulier zou vast wel kunnen, maar denk dat hij dan wel getaxeerd moet worden. Officieel raport etc.

Die van mij komt bij de dealer weg dus hoefde alleen maar een aanvraag te doen met mijn eigen gegevens + de aankoop bon van de scooter. Ging 3 dagen overheen toen was ik all risk verzekerd incl diefstal en alles.

Scooter komt uit 07 en was 1500 euro en was na genoeg nieuw met 12k aan km op de klok.
Weet niet wat de verezekringen onderling nog verschillen daar in hebben.

Ik heb in iedergeval de verzekering lopen via unive, al vanaf mij 16de en ben 30.
Zou misschien ook wel mee helpen in de verzekering. Sowieso qua mnd bedrag :p
 
Back
Top