Zeer hoog verbruik Peugeot elyseo

Enterprise

Well-Known Member
Het viel mij op dat mijn scooter erg veel gebruikt.
6.5 liter benzine = ongeveer 90km

Ik heb eens een neo's gehad en die reed met 3 liter benzine ook wel 90/100 km.

Is dit Peugeot eigen of kan er iets mis zijn?
Verder is de scooter perfect afgesteld en rijd en start als een zonnetje.
 
Advertisement - register to remove this

Ik lees hier en daar op het net dat dat normaal is. Al vind ik het wel hoog.

Maar is het een 2 of 4 takt?

Heb je zelf iets veranderd?

Hoe zwaar zijn je rollen?

En natuurlijk hoe is je rijstijl?
 
Het is een 2 takt.
Ik ben net klaar met inrijden dus volgas geef ik niet echt. Daar begin ik nu pas mee en ik moet nog aanzien hoe hoog het verbruik is met volgas rijden.
Tijdens het inrijden verbruikte hij al zo veel.

Ik heb er zelf niets aan veranderd maar hij is 500 km geleden compleet gereviseerd door een professionele monteur.
Gewicht van rollen weet ik niet zo 123, de scooter monteur die hem gereviseerd heeft, heeft hem ook afgesteld.
Verder start, loopt en rijd hij perfect en is de bougie mooi koffiebruin.
 
heeft hem ook afgesteld.
Wat heeft hij afgesteld dan? Bij de cilinder valt nihil af te stellen daar deze immers geen kleppen / nokkenas / tuimelaar / ketting enz. heeft.

En zuigerveren is gewoon monteren om de puntjes waar de veren invallen. Maar als dat niet goed zou zitten had je het echt wel gemerkt.
 
Last edited:
Overbrenging en carburateur, wat anders?

Niets anders. Maar wie zegt mij dat de carb goed is afgesteld? Als de lucht te weinig is t.o.v. de benzine zal die ook extra benzine kunnen verbranden.

Ik meende ergens gelezen te hebben dat een juist mengsel 1:17 mag/ moet zijn. (brandstof/ lucht) correct me if I'm wrong...

Rollen niet te licht?

Overtoeren misschien?
 
De bougie is mooi koffie bruin dus ik denk dat het mengsel goed is.

Ik heb ook niet echt het idee dat ie overtoeren maakt maar dat is vrij moeilijk te horen met een standaard uitlaat.
 
Als ik toch voor iedere schijt terug ging naar de gene die hem gereviseerd heeft dan word het erg duur. Als ik dat van plan was had ik hier ook geen topic hoeven aanmaken.

Hoe bedoel je onder de carterkap? Waar zou ik dan naar moeten kijken?
 
@Enterprise

Zie dit stukje van @eurokit

Post automatically merged:

ja, wat eerder al genoemd was

Of ik ben blind maar ik zie er niets van terug, over de rollen.
 
Het is een 2 takt.
Ik ben net klaar met inrijden dus volgas geef ik niet echt. Daar begin ik nu pas mee en ik moet nog aanzien hoe hoog het verbruik is met volgas rijden.
Tijdens het inrijden verbruikte hij al zo veel.

Ik heb er zelf niets aan veranderd maar hij is 500 km geleden compleet gereviseerd door een professionele monteur.
Gewicht van rollen weet ik niet zo 123, de scooter monteur die hem gereviseerd heeft, heeft hem ook afgesteld.
Verder start, loopt en rijd hij perfect en is de bougie mooi koffiebruin.

Kan je hem eens vragen waarop hij de luchtschroef op heeft afgesteld en of dat hij de gasnaald stand heeft veranderd.

Je hebt toch zo`n naraku 50cc cilinder onder zitten..

Rijd er zelf ook mee, maar als je het gas flink open doet loopt het benzine er door of dat het lucht is.
Als je normaal rijd valt het nog wel redelijk mee. Goed en rustig inrijden is wel zeer belangrijk voor het eventueel latere verbruik.

Ik merk zelf ook, dat hij in het begin ook meer mengsel nodig heeft van stationaire naar gas open.. Want bij mij loopt hij een klein beetje arm op dat punt. De originele cilinder veel veel krappere spoelpoorten, waarbij de naraku best wel open zijn..

Bij het inrijden is een beetje hoger gebruik wel normaal. Maar wat je zelf al aangeeft is best wel veel.
 
Back
Top