This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Yveske's Speedfight 100/70cc

t'ingenieurke

Well-Known Member
Scooter
Merk: Peugeot
Model: Speedfight
*Kader is van een 100cc speedfight, straat legaal dus, vandaar de motoplaat.

Driver
Naam: Yves
Leeftijd: 22 jaar
Hobby's: fitness, scooter, pocketbiken, snowboarden

Intro
Ik verwijs de geïntreerde graag door naar mijn oude pagina

Vervolg
De scooter zoals je zag op men oude pagina is wel degenlijk af geraakt en op de weg toen nog wat dingen veranderd, oa de Hebo manston replica dat echt een enorm slechte cilinder was.

Setup nu (oud)
Carter - Peugeot Horizontaal Geparelstraald (Untuned)
Cilinder - Stage 6 Racing modular 70cc (untuned)
Krukas - Stage 6 hpc kruk
Onsteking - Hpi 2006
Vertanding Primair - malossi 13/35
Vario - Polini speedcontrol
Half poulie - Stage 6
Koppeling - Stage 6 torque control
Koppelinghuis - Stage 6 team race
Achterpoulies - Malossi MHR overrange
V-Snaar - Malossi MHR Kevlar Belt
Uitlaat - Yasuni c20 (omgelast)
Carburator - 21mm dellorto PHBG
Inlaat - Stage 6 spruit/membraam kit (carbon)
Lagers - Stage 6 (SKF)
Luchtfilter - Hebo


Accesoires
8 ampere batterij ipv 4 (wegens geen lichtspoel)
Custom tellerplaat voor 2x Koso
Kappen bewerkt + Custom kleur
Ingewerkt achterlicht (Led)
Killswitch
Stage 6 remhendels
Str8 Sportstuur & clamp
Stage 6 rempot deksels
Braking wave remschijf voor & achter
Stage 6 sport remblokken
Stage 6 Snelgas
Str8 gevenitleerd carterdeksel
Str8 waterpomp
Doppler Achterveer
Nieuwe radiator
........












Nu na een paar zomers te hebben rijden hiermee, ga ik het nog eens grondig aanpakken.
Na contact te hebben gehad met TB-tuning zal de set-up er als volgt uitzien.

De 2012 update
Mhr Speed 70cc (TB max tuned)
malossi rhq Racing krukas met 85mm drijfstang
Carters getuned en aangepast voor minareli cilinder (TB-Tuning)
Keihin 28mm
Berekende uitlaat (TB-Tuning)
PVL Ontsteking TB tuned digitaal
Custom inlaatspruitstuk
Polini Hi Speed 3 (mina)
Malossi Delta clutch
18Ah batterij aangepast voor elek. waterpomp
Verlengde Achterbrug (+3 cm)
Custom mono-shock arm
Volledige elektrische strip + aansluiten van pinkers
Nieuwe custom voorkap (met pinkers)
Nieuwe custom achterkap (met pinker)
Carter, Velgen, Monoshock arm, diversen: Stralen & Poederlakken in Magnesium goud kleur
Nieuwe darmen, leidingen
En nog veeeeeeeeel meer!

Heb de scooter zoveel dan nodig gestript.






Carter gedemonteerd en nieuwe draad laten tappen voor het carterdeksel.



De nieuwe achterbrug, klaar om naar de lasser te gaan deze week.


Nu wou ik graag in combinatie met de achterbrug men voorkant ook aanpakken en de scoot vooraan wat lager leggen.
Nu wou ik het wat origineel aanpakken , niet een voorvork steken zoals de meesten, dus dacht ik gelijk om men mono-arm wat te bewerken met de originele bevestiging weg te slijpen en een Compleet nieuw stuk door men maatje te laten frezen.
Het idee is om achterveren van scooter op de monoarm vooraan te zetten, want met de beperkte keuze in peugeot voorveren, dan hebben we dat probleem niet meer.

Het resultaat van men maatje. (Niet letten op het grote gat, hier ga ik nog een rubberen bus in persen zoals het in de carter achteraan is)



Even de achterveer nemen en vooraan monteren (270).


Even alles voormonteren en aftekenen waar het juist gelast mag worden.
Zo zal het dus komen allesinds en zakt toch wel aardig een stukje.


Alles staat klaar om de komende weken laswerken en de boel te laten zandstralen.


Voortrein even terug mooi in de zwarte lak gezet.


Sub-frame en voorarm terug van de lasser.



Update 7-03-12

Ondertussen zijn we natuurlijk bezig geweest aan het project al hebben er wat vertragingen voorgedaan mits ik samen met een vriend aan een ander project ook bezig ben, ditmaal een legale Aerox sprinter.
Maar nu zit er meer vaart in, heb mezelf voorgenomen om het klaar te hebben tegen april/mei.

Ondertussen zijn alle onderdelen dat gestraald moeten worden ook al gedaan.
Inclusief de nieuwe velgjes voor men peugeot :#.


Het nieuwe subframe al een likje verf gegeven en gemonteerd.


Ook heb ik de nieuwe krukas al klaarliggen, met dank aan Twan,
Malossi RHQ met 85mm drijfstang.
Deze wordt komende weken nog aangepast voor een polini hi-speed evolution 3.


Een paar onderdelen werden geleverd.
Koso led relais - Str8 voorlicht & achterlicht - Stage 6 schakelaar - Krukaslagers - Benzine leiding.


De carterhelften heb ik ook terug gekregen van TB-Tuning.
Dit wordt binnen 2 weken in hoogglans zwart gelakt samen met de binnenkappen en voorarm.


Klaargemaakt voor een Speed cilinder +ralf+.


De stage 6 schakelaar even op de originele fiche solderen.
Wat doen we dit toch ooooo zoooo graag 8P. Nadelen van een 'Straat legale
sprinter' dus .


Heb dan toch maar besloten om optisch toch ook een metamorfose te doen, en heb alvast de hoofdkleur klaarliggen *D.
Teak brown van Audi, metalic/parelmoerachtig bruin, echt een bangelijke kleur, al zeg ik het zelf .


Dit gaat in combinatie met Brons/goud geadoniseerde velgen,waterpompdeksel,achterplaat van tellers,stuur. En zwarte binnenkappen, carter,voorarm.

An de binnenkap heb ik ook al veel gedaan, een helse klus mits ik overal gaten had gemaakt en ook de renault espace grilletjes had ingewerk.
Alles gesloopt en alle gaten dichtgewerkt.


Nu om toch voor wat koeling te zorgen en een beetje origineel te blijven kwam ik met dit design . Dit gaat uiteraard afgewerkt worden met de nodige goudkleurige gaas.


Ook de voorkap moest er aan geloven, het ingewerkt BCD licht hebben we er na veel pruts en vloekwerk uitgekregen, ook het aerox schildje heb ik eraf gehaald en vervolgens alles van plamuur en dergelijke weggeschuurd.
Het nieuwe Str8 licht heb ik er al even ingeschroeft.


Het Str8 licht ga ik inwerken maar het 'Kat-oog' dat in het licht zit ga ik bewaren, ik denk dat dat een zeer mooi effect gaat geven.
Ook de halogeen lenzen ga ik bewaren en ga in de lichtunit Led verlichting plaatsen, ook de hoeklichtjes ga ik gebruiken als pinker, deze halogeenspots ga ik vervangen door een Led versie.


Update 21-03-12

Kleine bestelling binnengekomen met daarin:
Str8 achterkappen - TMV Killswitch - Polini Hi speed evolution 3.


Ook even naar een goede vriend geweest en heeft de afgebroken uitlaatsteun terug op het carter gelast en een aluminium batterij bakje gemaakt.
De reden voor dit batterij bakje is omdat ik besloten heb om met een elektrische waterpomp te gaan rijden ipv die plastiek rommel die gemaakt is voor 8000tr.


Heb het alvast gemonteerd in de kofferbak en de elekrische bedrading doorgetrokken. Nu hebben we plek voor een 18Ah batterij'tje *D.
Voor jullie de vraag stellen waarom zo zwaar, simpel omdat ik wel van plan ben om zondagse ritjes te maken en geen beperking wil hebben door de batterij.


Ik heb besloten om ook een nieuw inlaatstuk te laten maken, met de voet van de stage 6 kit en dan het stuk van de bocht weg te laten, een recht spruitstuk dus . Nu heb ik wat liggen uitmeten en nadenken en alles op papier gezet samen met een technische tekening. Als spruitstuk maak ik gebruik van de draaibare Malossi (Piaggio) zodanig dat ik de carbu toch wat schuin naar achter kan draaien. Kort samen gevat: Voetstuk stage 6 - custom tussenstuk waar het aangepast membraam in valt en past voor voetstuk en spruitstuk van Piaggio. Binnen enkele weken heeft de frezer dit afgewerkt en volgen er duidelijke foto's.


Alvast ben ik met de kappen verder bezig geweest.
De voorkap heb ik al met polyester verstevigd en het nieuwe Str8 voorschildje. 1ste laag plamuur ook al tegen gezet.


De achterkap wou ik wat speciaals van maken, ik ga dus het licht inwerken, de underseat inwerken en ook verlengen.



5-04-12

Ondertussen zijn er weer een boel dingen gebeurd en kan nu zeggen dat het einde toch stilaan in zicht is .

De afgedraaide krukas samen met de aangepaste vario (polini hispeedevo 3)
heb ik ook al terug gekregen van de draaier.
Nieuw gat gemaakt in gradenschijf en nieuwe glijbus.


Samen op de aangepaste krukas geeft dat:


Ook kwam er een leuke bestelling binnen van euroscooters met daarin:
Stage 6 dubble layer luchtfilter, Piaggio draaibaar spruitstuk malossi,
Motoforce snelgas, Nieuwe treeplanken, Str8 stuur + pen,
Str8 racegaas (goud), Malossi delta clutch, Motoforce elektrische waterpomp,
Str8 koelpijp, 2x Kiesler adaptor.


Ook heb ik de bandjes al klaarliggen, ik heb gekozen voor de nieuwe Michelin pure power: 1x 130-60-13 , 1x 140-60-13


Vorig weekend is het 1ste spuitwerk ook al gebeurd, alles in een 2K zwart gezet. Motor, binnenkappen, voorarm en wat toebehoor, remklauwen en stuurpompjes,...


Even langs de stoffenwinkel gereden en daar wat (nep) leder gekocht voor men nieuw zadelhoes. Donkerbruin en een goud/gele stik erin.
Dit wordt komend weekend afgehandeld, waar moeders al dan niet goed voor zijn :


Bij de lokale scootershop heb ik 2 nieuwe Artek veertjes afgehaald,
1x 285mm (voor) en 1x 325mm (achter)



Update 2-05-12

Ondertussen is er weer heel wat gebeurd en heb ik niet stil gezeten.

De binnenkap wat voorzien van de nodige bling:


Heb in de voorlichten H3 lampen op LED voorzien met behoud uiteraard van de halogeenglaasjes, dit is het resultaat:


Ondertussen zijn de onderdelen die in het goud moesten komen ook al klaar:


Een nieuwe stage 6 schijfrem met een Brembo remklauw gemonteerd . ( Niet letten op het stof )


Voortrein al gemonteerd en om toch al een beeld te krijgen .


Het nieuwe stuur met al het nodige:


De nieuwe zadelhoes is ook al gemaakt en al op het zadel overtrokken:


De achterkuip is ook volledig klaar in de primer . Het licht zit mooi verwerkt achter afdektape zodat het uiteraard niet overspoten wordt. Het gat onderin links is voorzien voor de achterveer mits ik de kuip heb langer doorgetrokken.


Het waterpompdeksel heb ik bewerkt en heb hiervan een 'regenkapje' gemaakt zodat de ontsteking niet direct vuil en smerig wordt en toch de nodige bescherming bied.


Afgelopen weekend een dagje bij een vriend/frezer geweest om men inlaatstukje te maken.
In actie:








Eindresultaat dat toch wel erg geslaagd is vindt ik zelf :


Nu dit weekend zal wellicht de voorkap afgeraken en dan is alles klaar om in de lakkerij te gaan.
Het blokje verwacht ik eind volgende week ook terug te mogen hebben.

Update 22 augustus

Het Blokje terug van Tb-scooters.




Blokje gemonteerd, (uitlaat kwam iets later)




Dan de scooter naar Tb-scooters voor het bankwerk, waar gelijk de uitlaat die achter bleef op zich stond te wachten.



Nu dat de scooter Wordt gebankt kunnen we verder met het lakken van de kappen.
Wat betreft het bruin is een zeer eigenaardige kleur, als we het aan het lakken waren kwam er cameleon kleur op te staan wat alles behalve bruin is .



En als het dan eenmaal droog was. Zeer bizar .



Helaas zijn er wat foto's kwijt geraakt dus ik zal een paar stappen moeten overslaan zoals oa, vernis en verdere montage .

De scooter is terug van Tb-scooters en heeft een mooie score van 22pk gehaald (met weerstand)


ZO DIT IS HET EINDRESULTAAT!!!!













Er volgt nog een nette fotoshoot, want die dag was er helaas geen zon dat de kleur toch wel tot zijn recht komt en speciaal maakt.

Graag wil ik Tim (Tb-scooters) bedanken voor zijn mooie werk dat hij gedaan heeft.
Ook uiteraard alle mensen die hier met te maken hebben gehad.


Grtjes Yves

P.S Alle Updates zullen in de 1e post plaatsvinden, om het project topic overzichtelijk te houden.
 
Last edited:
tof project!! en er dan nog legaal mee mogen vlammen ook, helemaal geweldig W:

ben benieuwd naar hoe hij gaat lopen.

grtz
 
Mooi om te zien dat je een andere veer vooraan monteert. Weet niet of het aan mij ligt maar ik heb dat nog nooit gezien Succes met het project verder!
 
Thnx voor de reacties.

@Tommy: Ja het is enorm leuk om zo legaal te kunnen rijden, al moesten de lokale politie dat even gewoon worden dus werd regelmatig tegengehouden, maar nu kennen ze het ondertussen wel .

@ Anne: Nee inderdaad, heb wel bij 1 SF gezien dat hij de originele beugel gewoon verplaatste om hem te verlagen, maar niet met mijn constructie om achterveren te kunnen plaatsen.
 
Ik heb toendertijd ook met een doppler voor voorop gereden, alleen ik had hem gewoon omgedraaid.
Waardoor die dus in de originele beugel pasde, alleen de pen waar die boven inzat heb ik toen een langere ingeduwd.

Maar dit is dus vele malen netter ! Veel succes verder
 
Zo kan je het natuurlijk ook bekijken , veel eenvoudiger allesinds.
Zal inderdaad wel netjes zijn als het afgewerkt is.
thnx
 
Bedankt voor de positieve reacties.
Ja die corsa is men speeltje op 4 wielen , maar binnekort staat hij te koop, hierbij... *D.

Weinig nieuws te melden over het project, even wachten tot alle onderdelen gestraald zijn en het carter terug komt van de tuner. Ach tijd zat, deadline is maart dus we hebben nog even 8).
Ben allesinds ook nog bezig aan een 2de projectje en dit maal met een aerox, ook legaal getuned project van een vriend, zal ook rond een 20pk gaan zitten.
 
Heb deze al eens zien rijden in Aartselaar +pippi+
Vet Nix op aan te merken !
Nog een Custom legale scooter erbij inde buurt .