Yasuni Z + Speedfight I

^Speedy^

Well-Known Member
Zal maar bij het begin beginne, maandje gelede ofzo speedfight overgekocht uit 1997. Hij had altijd een dip met doortrekken vanaf de 30-40.
Kilometertellerkabel werkte niet, deze vervangen. Bleek 60 te rijden op teller.
Dus ik wilde de varioplaat eruit halen als deze er nog in zit, bleek een malossi multivar uit 1997 in te zitten. Rolletjes versleten zag ik toen, alles weer dicht gemaakt, liep hij opeens 70 zonder iets te hebbe gedaan, later nieuwe rolletjes gekocht, 5.2 gram, rijd weer goed. Tis standaard 50cc, std koppeling, enige andere wat ik zover wist was leovince sp3 gare uitlaat en de multivar. Ik wilde wel wat harder rijden en optrekken, 2e hands Yasuni Z gekocht. Eerst probleem met pakking, dat opgelost. Maar tot nu toe rijd hij hetzelfde als met oude uitlaat. 70 normaal en 80 harde wind mee. Luchtfilter begrenzer is er ook uit.

Een Yasuni Z moet toch wel harder gaan? en niet zelfde als me vorige uitlaat.
Aan me sproeier nog niks verandert, weet ook niet wat erin zit.
Is het mogelijk dat de vario zodanig versleten is dat de rolletjes niet goed kunnen rollen niet harder rijd dan 80 max windje mee? Of zit ik gewoon veels te licht in de rolletjes, of grotere sproeier?

Iemand die enig idee heeft hoe het komt? graag? :)

Speedy
 
Advertisement - register to remove this

in dat geval zwaaarder in rollen gaan. denkend aan 7,2 of 7,5 gram. sproeier mag ook wel maatje groter als die nog standaard is. (std waarde = 54, in dat geval tegen 58,62 aan gaan zitten denkik.. onder het motto "liever iets tegroot dan te klein" doet men een gok :rolleyes: )
 
Back
Top