Speedfight 2 + Yasuni R

nberlijn

******
Hallo Mensen,

Kheb dus vandaag mijn Yasuni R op mijn speedfight gezet, zal eerst de setup geven ervan!

Peugeot Speedfight 2 WRC
Cilinder: Standaard 50cc
Vario: Ook nog standaard + Ontgrenst
Koppeling: Ook dat is standaard

Drukveer: Wit
Trekveertjes: Wit
Rollen: 5.1 gr (had ervoor 8.5 gr standaard)

Sproeier: 74
Luchtfilter: Ontgrenst

Uitlaat: Yasuni R + Ontgrenst

Voor de

Nu zijn er enkele probleempjes jaja...

1. van 0 tot 10/15 km/u trekt die heel sloompjes/nauwelijks op en opeens knalt die eruit! en schiet die lekker door, en als je dus in stationeer gas geeft is het niet zo hard heeeel weinig toeren... (terwijl je in 40 zit en laat gaslos en erna weer gas het met meer toeren klinkt)

2. Kwas dus vandaag nog langs een dealer en die zijden dat ik bij een Yasuni R heel licht in de rollen moest gaan lol echt richting 3.5/4.5 ofzo kdag echt owja... khoor meer dat je bij Peugeot zwaarder moet zitten...


Nu dus over dat optrek probleem... dat zijn zeker die trekveertjes of iets??? Of misschien drukveer....

En kheb geen flauw idee welke rollen k allemaal moet testen vind het beetje zonde om 1000 rolletjes te kopen en kheb weinig tijd nu om die testrolletjes te bestele wat lang kan duuren (en aangezien kvolgende week weg ben)

Dus mijn vragen zijn hoe krijg ik mijn "Yasuni R" goed afgestelt, belangrijkst is dat die lekker goed doortrekt vannaf het begin afaan....
 
Advertisement - register to remove this

waarschijnlijk heb je aan een stel strakkere trekveren al genoeg..

mja , jij wilt voor een dubbeltje op de eerste rang geloof ik , als je een scooter goed wilt afstellen ben je gewoon materiaal nodig , ofwel rollen en trekveren minimaal , anders moet je het laten doen , mja , dan ben je nog even duur uit ;)

dus loopt niet te mekkeren en koop een aantal setjes rollen en trekveren en ga afstellen!!

overigens heb jij je luchtfilter niet ontgrensd , zou je de prop erin doen en de std sproeier er weer in zetten loopt ie namelijk exact hetzelfde , dus wat is er ontgrensd aan ;) ?
 
dat hoeft niet ,maar gemiddeld met een andere uitlaat zit je vaak toch wel zo rond de 5/5,5,/6 gram.. mischien nog wel hoger.

die dealer is btw een beetje een noob als ie zegt dat peugeot rond de 3,5 moet zitten :*
 
dat hoeft niet ,maar gemiddeld met een andere uitlaat zit je vaak toch wel zo rond de 5/5,5,/6 gram.. mischien nog wel hoger.

die dealer is btw een beetje een noob als ie zegt dat peugeot rond de 3,5 moet zitten :*

Ja kvond het ook een beetje een noob actie van 3,5/4 gram... Kga morgen er gele trekveertjes (malossi) indoen en is me optrek dipje als het goed is weg... Witte drukveer kan zo blijven denk ik wel.... Heel misschien Geel, kan het altijd proberen heb er nog 1 liggen van malossi... (Hele oude)

En de rollen koop ik er 7.0 gram bij kheb dit van meerdere gehoort die ook op sf2 met y-r op 7 gram rijden.... Dus daar begin ik morgen wel mee

P.S met ontgrenst bedoelde ik dus dat propje eruit ja.... Niet dat mensen denken waarom sproeier 74... blabla.... Misschien doe ik er wel 68 in... ff aankijken...
 
72 is zonder prop vrij normaal iig..

Die heb ik ook nog liggen dus, kwas zowiezo al verplan 68/70/72 1 van die erin te doen:p

Kheb vandaag dus 5/5.1/6/7 gram rollen allemaal zitten testen en ik merk eerlijk gezegd weinig verschil met alles! Qua. rijden dan, Vrijdag heb ik me setje met trekveertjes (gele Malossi)... Dus kdenk dat ik zowiezo niet boven 7 gram moet gaan zitten want met die 8,5 trekt die traag boven de 50...........

Kga maar eerst eventjes die trekveren vervangen.. Kheb tussetijd ook een Gele Drukveer erin gedaan en presteert net zoals die Witte alleen wat meer toeren denk ik!! Dusja..
 
Kheb nu dus die gele trekveertjes na 4uur ofzo erin gekrege dingen waar zo strak nie normaal!!! Heb met een schroefe draaier die dinge wat uitgerekt gekrege en na heel wat beune ze erin gekrege + met een hamer aanslaan pfff... Nouja nu maakt die gigantisch veel toeren komt wel weg niet dat die door toert maar hij maakt er wel veel... het is lastig te beschrijve maar volgens mij is het teveel:S

Kweet niet of dit aan die veertjes ligge die missn ie goed zijn voor mijn koppeling.... is std. kop. en met malossi gele drukveertjes erin gebeunt... Kheb geen zin om weer hele dag in te lasse om die witte te teste! Of kan het op een snellere makkelijkere betere manier?
 
tja , dan moet je het laten doen als je zelf te lui bent ;)

Naja.... de veertjes die erin zaten waren er heel makkelijk in te zetten voor mij hoefde niet eens veel kracht te zetten! Bij die andere was ik langer dan een uurtje bezig per veertje... De veertjes die erin zaten + me oude leken veel dunner te zijn en wat langer (of is het gewoon malossi wat zo irritant is) Dit was de gele hoe zou dat met een zwarte moeten lol.... Krijg je er 1tje in dan zit er een kier van 2cm tusse... en heel wat druk,
En lui ben ik niet, ben ook niet heel slap als ik 6 jaar al thai boks en 3/4x per week train.... Kheb medelede met mensen en alleen een tangetje

Maar er zitte ook 3 pinnetjes in , kheb gehoort dat die ook los kunnen met special gereedschap en ook erop moet met special gereedschap:D

Kvroeg me alleen af hoe andere mensen dit doen.... Miss zijn het wel de verkeerde veertjes, ma lijkt me heel stug!!
 
tja , dan moet je het laten doen als je zelf te lui bent ;)

Naja.... de veertjes die erin zaten waren er heel makkelijk in te zetten voor mij hoefde niet eens veel kracht te zetten! Bij die andere was ik langer dan een uurtje bezig per veertje... De veertjes die erin zaten + me oude leken veel dunner te zijn en wat langer (of is het gewoon malossi wat zo irritant is) Dit was de gele hoe zou dat met een zwarte moeten lol.... Krijg je er 1tje in dan zit er een kier van 2cm tusse... en heel wat druk,
En lui ben ik niet, ben ook niet heel slap als ik 6 jaar al thai boks en 3/4x per week train.... Kheb medelede met mensen en alleen een tangetje

Maar er zitte ook 3 pinnetjes in , kheb gehoort dat die ook los kunnen met special gereedschap en ook erop moet met special gereedschap:D

Kvroeg me alleen af hoe andere mensen dit doen.... Miss zijn het wel de verkeerde veertjes, ma lijkt me heel stug!!
 
Kheb al zo'n tangetje ervoor gekocht! En dan is het wel te doen gelukkig, die zaak zij dat ik witte moes nemen omdat die ietsje teveel slijtage had... maar nu trekt die echt niet lekker snel op ofzo.. een std. scooter kan me bijhouden lol
 
ik zet ze er gewoon met een tangetje in...

maar als de trekveren zo sterk zijn dat je ze er bijna niet in krijgt ben je verkeerd bezig , ze moeten nooit te strak zijn.

dan moet je ergens anders wat aanpassen , bijv, drukveer en rollen , uitshimmen etc..
 
Back
Top