Yasuni R

Advertisement - register to remove this

Onder mijn Yasuni R staat: "Uso Exclusivo Competition No Apto para la Via Publica"
Lijkt me zoiets als: alleen voor races gebruiken, niet voor de openbare weg. Maar daar trekken we ons natuurlijk vrij weinig van aan -:-
 
jah haha das waar.. nee maare in die boekjes met die uitlaten erin en op sommige site's staat die een E-pass heeft dus goedgekeurd is mits je hemzo laat zoals die uit de winkel komt
 
mark_carbon_aer said:
jah haha das waar.. nee maare in die boekjes met die uitlaten erin en op sommige site's staat die een E-pass heeft dus goedgekeurd is mits je hemzo laat zoals die uit de winkel komt

Ja in een Yas R zitten 2 begrenzers, eentje bij de inlaat (eerste bocht, bij je cil) en eentje in de demper. Bij de bocht tik je er zo uit, bij de demper weet ik niet.

Als je ze erin laat, dan mag die uitlaat volgens mij wel, staat idd ook een 'E-keur' op :)
 
Als jij met een andere pijpje gewoon 0,5 op de rollerbank haalt is dat totaal geen probleem hoor.

In de nieuwe Yasuni R's zit in de Demper + @ cilinder aansluiting een begrenser
 
Wout@Phantom said:
ik heb hem eind augustes(2005) gehaald dus das toch vrij nieuw lijkt mij....

Wie zegt dat hij dan ook gemaakt is nadat er begrensers in gestopt waren? :)

Je kan bijv gewoon een pijp hebben die al meer als een jaar ergens in een doos ligt :)
 
Als jij de begrenzingen erin laat kan je alsnog gezeik krijgen over het feit dat de uitlaatgassen niet recht naar achteren gaan.
 
MrSlick said:
Als jij de begrenzingen erin laat kan je alsnog gezeik krijgen over het feit dat de uitlaatgassen niet recht naar achteren gaan.

Staat dat in de wet dat dat niet mag dan?

Als ze je daar een boete voor geven kan je daar gewoon tegenin gaan , want dat is de grootste BS die er is ( een std nrg heeft ook een terug loper dan 8P )
 
De uitlaatgassen moeten recht naar achteren uit je scooter komen ja (volgens de meridiaan oid, wat dus neerkomt op recht naar achteren). Als dit niet zo is kan je hier een boete voor krijgen, het kromme is dat sommige scooters een standaard terugloper hebben waarbij de uitlaatgassen inderdaad (schuin) naar beneden gaan.
 
Daar letten ze echt niet zo nauw op als ze hem op de rollerbank zetten en je heb je begrenzers er nog in en hij gaa tniet verder dan 0,4 / 0,5. En tjah een terugloper is vind ik altijd nog wel je eigen verantwoordelijkheid wat betreft de gevolgen :rolleyes:
 
Je hoeft je er inderdaad niet druk om te maken maar ik bedoel gewoon dat je niet 100% zeker bent dat je geen bekeuring krijgt ookal staat er zo'n mooi keurmerkje in je uitlaat geslagen.
 
RemcoV said:
Staat dat in de wet dat dat niet mag dan?
Ja staat in het voertuigregelement dat de uitstoomrichting evenwijdig aan het mediaanlangsvlak moet zijn. Uitstroomrichting moet naar achter zijn. 40 terreuro als je die prent krijgt...
 
Unforgiven_nl said:
Ja staat in het voertuigregelement dat de uitstoomrichting evenwijdig aan het mediaanlangsvlak moet zijn. Uitstroomrichting moet naar achter zijn. 40 terreuro als je die prent krijgt...
Weet jij dan hoe het zit met scooters die volledig standaard vanaf de fabriek geleverd worden met een terugloopuitlaatje die niet recht naar achteren wijst?

Zoals deze dus bijvoorbeeld.
 
MrSlick said:
Weet jij dan hoe het zit met scooters die volledig standaard vanaf de fabriek geleverd worden met een terugloopuitlaatje die niet recht naar achteren wijst?

Zoals deze dus bijvoorbeeld.

Ik zit te zoeken in het voertuigregelement, deze is veranderd sinds 15 juli 2005. Eerst stond in Artikel 5.6.11 lid 3 van het Voertuigregelement het volgende:

De uitstroomrichting van de uitlaatleiding moet horizontaal en evenwijdig aan het mediaanlangsvlak van het voertuig zijn.

Ik kan dit artikel nu niet meer vinden in het voertuigregelement, wat dus betekend dat dit nu niet meer van toepassing is. Ik denk dat dit dus vervallen is omdat je veel scooters hebt met een uitlaat zoals op de foto! Raar die Nederlandse wetgeving... Echt raar...
 
Back
Top