Yasuni R past niet

Hallo,

Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik mijn yasuni R maar niet gemonteerd krijg op een Yamaha neos Minarelli horizontaal.
Als ik eerst de uitlaat op de cilinder zet past de uitlaat niet op de bracket (Zie foto 1 en 2).
Maar als ik de uitlaat eerst op het bracket instaleer past hij niet goed op de cilinder (zie foto 3 en 4) waar ligt dit aan en hoe kan ik dat oplossen?
 

Attachments

  • 20240610_161808.jpg
    20240610_161808.jpg
    368.4 KB · Views: 34
  • 20240610_161800.jpg
    20240610_161800.jpg
    170.8 KB · Views: 34
  • 20240605_122424.jpg
    20240605_122424.jpg
    127.6 KB · Views: 33
  • IMG_20240608_153855~2.jpg
    IMG_20240608_153855~2.jpg
    389.3 KB · Views: 34
Advertisement - register to remove this

Olie, onverbrande benzine, en roet. Als je een lek dicht bij de cilinder hebt krijg je dit soort prut eigenlijk altijd. Bij een 2 takt staat er best wat (tegen) druk op de uitlaat, als hij lekt zal er altijd prut uit geblazen worden. Als hij gewoon dicht is gaat dat allemaal weer terug de cilinder in om verbrand te worden.
 
Olie, onverbrande benzine, en roet. Als je een lek dicht bij de cilinder hebt krijg je dit soort prut eigenlijk altijd. Bij een 2 takt staat er best wat (tegen) druk op de uitlaat, als hij lekt zal er altijd prut uit geblazen worden. Als hij gewoon dicht is gaat dat allemaal weer terug de cilinder in om verbrand te worden.
Duidelijk dus de uitlaat goed vast zetten.
Bedankt voor je antwoord
 
ik weet niet of het al gezegd is maar de tapeinden van een snor cilinder staan in een andere hoek dan een brom cilinder. Past niet direct, kan wel passen gemaakt worden.
Ook bij minarelli ja? Bij Peugeot wist ik dat, en bij minarelli is het cilinderhemd-diameter wat kleiner bij sommige snor uitvoeringen. Alleen dat de tapeinde (dus ook uitlaat aansluiting?) anders is nieuw voor mij. Dan zou je toch ook andere uitlaat versies moeten hebben, zeker de vervangings uitlaten zoals sito ed?
 
ik weet niet of het al gezegd is maar de tapeinden van een snor cilinder staan in een andere hoek dan een brom cilinder. Past niet direct, kan wel passen gemaakt worden.
Ja dat klopt ook kan je mooi zien op deze foto dat tapeinden veder van elkaar zit
Bij de brom cilinder20240610_195819.jpg
Ook bij minarelli ja? Bij Peugeot wist ik dat, en bij minarelli is het cilinderhemd-diameter wat kleiner bij sommige snor uitvoeringen. Alleen dat de tapeinde (dus ook uitlaat aansluiting?) anders is nieuw voor mij. Dan zou je toch ook andere uitlaat versies moeten hebben, zeker de vervangings uitlaten zoals sito ed?
Ja de uitlaat aansluiting is volgends mij schuiner als bij de brom cilinder.
En idd er zijn bijna geen snor uitlaten te koop behalve dan mezoly, technigas ect.
 
Back
Top