Yasuni R past niet

Hallo,

Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik mijn yasuni R maar niet gemonteerd krijg op een Yamaha neos Minarelli horizontaal.
Als ik eerst de uitlaat op de cilinder zet past de uitlaat niet op de bracket (Zie foto 1 en 2).
Maar als ik de uitlaat eerst op het bracket instaleer past hij niet goed op de cilinder (zie foto 3 en 4) waar ligt dit aan en hoe kan ik dat oplossen?
 

Attachments

  • 20240610_161808.jpg
    20240610_161808.jpg
    368.4 KB · Views: 34
  • 20240610_161800.jpg
    20240610_161800.jpg
    170.8 KB · Views: 34
  • 20240605_122424.jpg
    20240605_122424.jpg
    127.6 KB · Views: 33
  • IMG_20240608_153855~2.jpg
    IMG_20240608_153855~2.jpg
    389.3 KB · Views: 34
Advertisement - register to remove this

Waar komen de druppels? Dat is me niet duidelijk. Mogelijk sluit de uitpakking niet af. De oliepomp zelf zal niet spetteren.

Waar is trouwens de kap die over de cilinder moet? De koelkappen bij minarelli sluiten onderaan slecht waardoor de oliepomp ranzig wordt van straatvuil en andere prut. Gewoon ff in de gaten houden of die zweet. Spuit het ff schoon met remreiniger.
 
Waar komen de druppels? Dat is me niet duidelijk. Mogelijk sluit de uitpakking niet af. De oliepomp zelf zal niet spetteren.

Waar is trouwens de kap die over de cilinder moet? De koelkappen bij minarelli sluiten onderaan slecht waardoor de oliepomp ranzig wordt van straatvuil en andere prut. Gewoon ff in de gaten houden of die zweet. Spuit het ff schoon met remreiniger.
Kijk dit wat er gebeurt na wat stationair lopen en tussen door wat gas geven. Dus ben toch bang dat ie nog niet goed afsluit mischien de beugel met een busje verlengen zodat ie er nog beter op zit???
IMG_20240608_153828.jpg

En heb idd de koelkappen er af aangezien het zonder makkelijker er aan werken was.
En bedankt voor de tip ga ik dat ff doen.
 
Ik zie dat je bouten gebruikt, is er niet 1 of beide net te lang, waardoor je de bout aandraait zonder de uitlaatflens echt te klemmen?

Dit staat los van de pasvorm natuurlijk, er ook een tapeindje in kunnen draaien, of om te kijken of het beter gaat een extra ring.
 
Ik zie dat je bouten gebruikt, is er niet 1 of beide net te lang, waardoor je de bout aandraait zonder de uitlaatflens echt te klemmen?

Dit staat los van de pasvorm natuurlijk, er ook een tapeindje in kunnen draaien, of om te kijken of het beter gaat een extra ring.
Goeie suggestie ze zijn zover ik weet beide even lang ik ga morgen ff kijken hoe ver de bout in de cilinder draaid zonder de uitlaat!
 
Last edited:
Nadat ik alles voor de zoveelste keer weer los heb gehaald is het inderdaad het probleem dat 1 van de 2 bouten net iets langer is en er niet helemaal in wil...
20240612_113409.jpg
Ik ga dan maar een paar tapeinden bestellen en hopen dat het dan wel allemaal gaat.
Post automatically merged:

Voor zover ik kan zien lijken de boutjes al tegen de cilinder aan te zitten en grote kans dat het daarom niet goed afsluit. Die zwarte spetters zijn onverbrand mengsel, dus beetje afstellen en dan zou het weg moeten zijn
Hoe los ik het probleem met het onverbrande mengsels op? Met de luchtschroef van de carb?
 
Niet met alleen de luchtschroef,
Je wil tijdens de complete slag van je gasschuif een juist mengsel van brandstof en lucht hebben.
Dit begint met de juiste hoofdsproeier(gasschuif helemaal open)
Dan je gasnaald in de juiste stand(alles ertussenin)
Dan de luchtschroef (stationair +een klein beetje)
 
Niet met alleen de luchtschroef,
Je wil tijdens de complete slag van je gasschuif een juist mengsel van brandstof en lucht hebben.
Dit begint met de juiste hoofdsproeier(gasschuif helemaal open)
Dan je gasnaald in de juiste stand(alles ertussenin)
Dan de luchtschroef (stationair +een klein beetje)
Oke ja de carb is nog helemaal standaard dus zit nu een 64 hoofdsproeier in. gasnaald heb ik niet aangezeten.
En luchtschroef ook niet aan gezeten.
Maar scooter rookt erg en stinkt en komt af en toe druppels uit uitlaat (benzine???)
Dus ik moet hem wat armer afstellen?? Of waar moet ik beginnen.
 
Oke ja de carb is nog helemaal standaard dus zit nu een 64 hoofdsproeier in. gasnaald heb ik niet aangezeten.
En luchtschroef ook niet aan gezeten.
Maar scooter rookt erg en stinkt en komt af en toe druppels uit uitlaat (benzine???)
Dus ik moet hem wat armer afstellen?? Of waar moet ik beginnen.
Nieuwe uitlaat, dat wordt dan toch echt opnieuw afstellen, evenals rollen druk en trekveren
 
Oke kleine update: heb kparts een bericht gestuurd met foto's en heb een reactie ze hebben mijn vraag naar hun technische dienst door gestuurd krijg van hun een reactie binnen 2 dagen. Ook heb ik een bericht gestuurd naar Yasuni daar nog geen reactie van gehad.

In de tussen tijd heb ik weer een tijdje lopen puzzelen en hem opzich best wel recht op de cilinder gekregen en vast gekregen op de beugel.
View attachment 76287

Maar na het starten en beetje gas geven komen er kleine zwarte druppeltjes op???
Ik dacht eerst dat het uit te uitlaat kwam maar ik twijfel aangezien je op de bovenstaande foto de oliepomp ook erg nat/vies is wat denken jullie heeft het mischien iets te maken met mijn oliepomp??
bedoel je zwarte druppels op de zijkant van de uitlaat?
 
Back
Top