Yasuni R of Gianelli Extra Chrome

Raketje

Well-Known Member
Hallo Beste scooter tuners.
Sinds voren week begint mijn projectje eindelijk een beetje vorm te krijgen.
Mijn Aerox zit in elkaar met een redelijk nette setup (al zeg ik het zelf)

Cilinder: 70cc Malossi Sport
Carburateur: 19mm Dellorto
Vario: Power one race vario 4.5 Gr rollen.
Drukveer: Malossi Geel
Trekveer weet ik helaas niet haha.

Nu heb ik hier wat uitlaatjes liggen.
Een nog net uitziende Gianelli Extra Chrome en 2 zichtbaar gebruikte Yasuni R, kleur roestbruin zeg maar...
Ik heb nu een paar dagen rond gereden met de Gianelli en moet zeggen dat die kwa preformance mij erg ligt. Vanaf stationair trekt hij er erg lekker mee weg en kwa top een nette 89 op GPS.

Nu roepen al mijn vrienden alleen dat de Gianelli Extra Chrome beter bekend staat onder de naam " Extra Sloom" en roept iedereen heel hard HAAL EEN YASUNI R.
Nu heb ik vandaag mijn Yasuni R er onder gelegd en even getest. Ik heb hierbij de boutjes van de demper even nagelopen en goed strak gedraaid.
Na een kwartiertje rond gereden te hebben weet ik niet zo goed wat ik van de Yasuni moet denken.
Ik vind de Yasuni een ontiegelijk schel en jankend kut geluid maken en het decibel level tikt tandje gehoorbeschadiging aan. Nu kan dit natuurlijk liggen omdat de demper wol op is. ik zal van de week even proberen met de demper van de andere Yasuni die ik heb liggen.
Ook kwa performance kan ik nu niet echt direct zeggen dat ik de Yasuni een heel stuk beter vind. Met de Gianelli trok ik vanaf stationair een wheelie als ik vol gas gaf terwijl ik dat met de Yasuni niet doe. Ook kan ik niet echt zeggen dat de Yasuni het op de top heel veel beter doet.

Om nu van dit hele verhaal even een vraag te maken.
Wat zijn jullie ervaring met de Yasuni R en Gianelli Extra Chrome en welke raden jullie mij aan?

Groetjes
Luuc.
 
Advertisement - register to remove this

Zorg eerst eens dat je einddemper goed gevuld is , waarschijnlijk mis je tegendruk met je Yasuni uitlaat.

Lege einddemper geeft ook een totaal ander geluid.
 
Back
Top