Yasuni C21, Hebo Racing 5, Malossi Team 2006.

Status
Not open for further replies.

ErikN

Well-Known Member
Twijfel tussen deze pijpjes.....

Welke valt aan te raden op een Speed 7T? Ik heb erge nette (hogere) vermogens gezien met een HR5 in plaats van een C21! Dus jullie meining aub. over deze 3 uitlaatjes :)
 
Advertisement - register to remove this

Owh zo :)

Daarop kom kijken dat je de (bink) ben, ik het ook een hele mooie pijp vind (mooier als C21, etz....) :) dus mischien toch overwegen waard.

Wat kost zo ABT uitlaat ongeveer? :) dacht 300 euro?
 
is getest geworden, kundo krd1(oud model), hr2/4, polini uitlaat, TJT f1, stage R1200, team 2004/2006 en yasuni c20/C21/C30

C21 kwam als beste uit de test:)
 
Wat jij zegt thunderblade is zo kansloos. Je hebt gelijk dat een c21 een goeie alround pijp is. Maar een klein timings verschil kan een andere pijp alweer beter doen presteren. Dan dan nog maar niet te spreken of de 100 andere variabelen in een blok, die allemaal weer invloed hebben op een pijp. Je moet weten dat de pijp zorgt voor het vermogen. Zonder expansie pijp zou je rendement echt halveren. Dat zegt bij mij al genoeg over hoe perfect deze moet zijn.
 
Tom, je haalt de woorden uit m'n mond. Het is gewoon niet te zeggen welke uitlaat het Best op Jouw cilinder presteerd. Ga naar een beetje een testbank en daar liggen echt wel wat leenpijpen om te testen. Zou mooi zijn als ik ook gewoon ff op t forum zou kunnen vragen: welke pijp hierop?, en hop 22pk. Helaas zo werkt het niet.
 
Tom, je haalt de woorden uit m'n mond. Het is gewoon niet te zeggen welke uitlaat het Best op Jouw cilinder presteerd. Ga naar een beetje een testbank en daar liggen echt wel wat leenpijpen om te testen. Zou mooi zijn als ik ook gewoon ff op t forum zou kunnen vragen: welke pijp hierop?, en hop 22pk. Helaas zo werkt het niet.

de belangrijkste aan een expansie uitlaat is de lengte.wat je kunt doen ie een aantal ringetjes maken en die in het mondje van de uitlaat steken om zo de lengte van de pijp en als je met ringtjes niet meer weg komt een langer spruitstuk maken.
zo is het ook met de c21 op bijv een 'std" hebo manston waar ik mee rijd.
daar doet de c21 het heel goed op.maar dat ik bezig ben geweest met de spoelpoort timing en uitlaat timing omhoog te halen doet de pijp het een stuk minder.
logisch ook dus we gaan de pijp langer maken en op de testbank zie je dan ook dat het toerental met de std hoger ligt met getunde cilinder maar dat het vermogen is afgenomen.met het verlengen van de pijp gaat het toerental iets omlaag maar het vermogen neemt duidelijk toe tot je een bepaalde lengte hebt berijkt.
ook heb ik de c21 en c30 naast elkaar gehad en ik zie eigenlijk niet verschil tussen de uitlaten dan alleen dat de c30 ongeveer 5 mm langer is en dan vind ik het prijs verschil tussen de c21 en c30 best veel voor 5mm(afgezien van de bocht die uit allemaal segmentjes is gemaakt ipv hydroformed als de 21)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top