yasuni/bidalot c20 of yasuni R onder 50cc???

thugsozer

Well-Known Member
hey



ik heb al 1145 KM gereden en vind het tijd om hem op te voeren ben het zat van die geluid die uit een standaard uitlaat komt.

yasuni/bidalot c20 of yasuni R onder 50cc??? of is er een betere uitlaat onder standaard cilinder

oww en het is een RUNNER SP



alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Unknownscoot said:
Hoezo was dit? Dit was bij vriend van mij dus niet echt het geval.
ik zeg nie dat het ik weet niet hoeveel verschil is hé,maar met die c20 alleen met std vario etc etc,ging ie 105 op mn teller,vario maakte eig bijna tot niets verschil in snelheid,alleen trekken ging er goed op vooruit,...
 
Shizzle Snizzle said:
BS, dan heb je veel toeren, weinig power en bijna geen trekkracht op hoge toerentallen, als je vind dat een evo met std uitlaat goed rijd en krachtig is heb je in mijn ogen nog geen scoot met echte power gevoeld sorry :)

ik heb al 2 keer een evo in combinatie met std uitlaat klaargemaakt , dat was tijdelijk en de andere omdat ie verkocht werdt en geen andere cilinder had , die liep echt meesterlijk hoor! veeeel koppel!

ik race zelf en heb zelfs met 70 evo setup compleet op het circuit gereden dus of ik niet weet wat power is ;)
ik neem aan dat je niet in nw weerdinge geweest bent voor de sprints laatst?

'
btw , de std uitlaat is laagtoerig , en de std evo50 is ook niet barre hoogtoerig hoor , de uitlaatpoort van een std evo staat ongeveer op 178 graden bij ac , std cilinder staat op 168 @ mina , en dat is gewoon net wat hoogtoeriger maar kan met net wat meer toeren moeten rijden maar denk nog geen 1000tpm meer hoor! kortom : toeren wordt niet alleen bepaald door de cilinder ;)
 
neen ik woon in belgie en das een beetje ver voor mij , en jij gaat mij niet wijsmaken dat een evo70 die +-13000rpm moet draaien goed draaid op een std uitlaat, ok tot de 20 km/u heb je vette power maar daarna komt oompie henk je voorbij geknald op zn fiets;)
 
Shizzle Snizzle said:
neen ik woon in belgie en das een beetje ver voor mij , en jij gaat mij niet wijsmaken dat een evo die +-13000rpm moet draaien goed draaid op een std uitlaat, ok tot de 20 km/u heb je vette power maar daarna komt oompie henk je voorbij geknald op zn fiets;)



de cilinder draait 13.000 tpm ( 12,900tpm bij mijne tuned met evo50cil en evo 50 pijp) met evo pijp oid , maar je powerband wordt flink verlegd met een std uitlaat waardoor het beste bruikbare vermogen op een lager toerental komt te liggen , en dat is vrij laag.

in de std scooterklasse word vaak een vrij laagtoerige setup gecreerd om zo koppel te houden op lage snelheid , maar vergis je niet in de std klasse want de topsnelheid is echt niet gek voor een 50cc met 14mm!
 
Shizzle Snizzle said:
wat jij wil :)

maar houdt er wel rekening mee dat je de afstelling dan wel moet aanpassen , vaak gewoon std drukveer etc.

met de std cilinder en c-20 is het verhaal ongeveer net zo , alleen is de c-20 meer een 70cc uitlaat en als het volume groter is geeft ie meer koppel , dus zal toch nog redelijk gaan scoren , alleen zal die ongeveer netzo als de R gaan lopen dus ik vindt het zonde van het geld om dan een c-20 te kopen.

evo 50 pijp @ std piaggio cilinder liep ook echt amazing! alleen is het gevaar dat de cilinder vastloopt nogal groot bij een std cilinder, alhoewel die van mij heel bleef, echt veel koppel en een top van 100 @ zipsp teller. ik heb ook de evo 50 @ mina (@ mijn eerste aerox :)) geprobeert met std vario en trekveren en 4,3 rollen (die er inzaten voor bidalot s-2) eerste stuk kwam ie niet goed op gang (erg logish) en dan vanaf zo'n 40 km/h trok ie goed door naar 115 @ teller (te zware gewichten maar kon het net doen) , zou ik m goed hebben afgesteld had ie goed getrokken en zeker wel 105/110 op de teller hebben gelopen alleen had ik daar niet de gelegenheid voor.

alleen voor allerdaags gebruik zijn zulke uitlaten niet echt gewenst , ze kosten veel en zijn moeilijker te gebruiken (afstellen etc.) dus beetje onpraktisch. ik raadt daarom meestal gewoon semi 70cc uitlaten aan zoals S-2 / R /tecnigas TG2 etc. , die lopen makkelijk goed gewoon..
 
kan goed zijn dat jij het kunt, een evo op std uitlaat laten lopen maar das nix vergeleken met een de prestaties van een uitlaat die ervoor gemaakt is:) dus beter vertel je dat hier niet, de helft van wat hier komt zou het toch nooit kunnen verwezelijken van zoiets goed af te stellen.:)
 
Back
Top