yamaha tzr, is het wat ??

zoveel zijn er niet gemaakt van de tzr50, en rijden in nederland zeker niet. misschien de motor tzr wel, zei toch ben niet technisch, heb een adly en een cpi gehad en nu koop ik een a merk en heb iedere keer wat... tot ik mn motor heb moet ik hierop rijden.
 
kissyfur said:
zoveel zijn er niet gemaakt van de tzr50, en rijden in nederland zeker niet. misschien de motor tzr wel, zei toch ben niet technisch, heb een adly en een cpi gehad en nu koop ik een a merk en heb iedere keer wat... tot ik mn motor heb moet ik hierop rijden.

mja , het ligt zoals ik al zei niet aan de bromfiets , yamaha is erg goed..

als je een goeie dealer hebt die het ding gewoon goed klaar maakt en met zorg en die weet waar eventuele gebreken kunnen ontstaan dan lossen die dat van te voren op.

en dit is niet alleen bij yamaha , maar bij alle merken!

het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat de brommer de oorzaak is..

en nogmaals , er kan altijd wat gebeuren , en dat gebeurd ook , bij elke brommer!!

ik ken het technische verhaal achter brommers en scooters ,dus ik weet waar ik over praat , jij ziet alleen een brommer , iedereen kan je zomaar wat wijs maken over jouw brommer....

dus loop niet te zeuren over iets waar je eigenlijk helemaal niks van weet..
 
melf #50 said:
mja , het ligt zoals ik al zei niet aan de bromfiets , yamaha is erg goed..

als je een goeie dealer hebt die het ding gewoon goed klaar maakt en met zorg en die weet waar eventuele gebreken kunnen ontstaan dan lossen die dat van te voren op.

en dit is niet alleen bij yamaha , maar bij alle merken!

het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat de brommer de oorzaak is..

en nogmaals , er kan altijd wat gebeuren , en dat gebeurd ook , bij elke brommer!!

ik ken het technische verhaal achter brommers en scooters ,dus ik weet waar ik over praat , jij ziet alleen een brommer , iedereen kan je zomaar wat wijs maken over jouw brommer....

dus loop niet te zeuren over iets waar je eigenlijk helemaal niks van weet..

Haha, nog ff en het ligt aan mij... ligt aan de brommer want ik rij lang genoeg.
BTW ik zeur niet men vraagt wat er mis is aan dat ding en dat zeg ik gewoon... reageer anders ff op topic over irriteren...:D
 
mja, ik vertel je dat het niet aan de brommer ligt alleen..

dat een vlotter vast zit en gaat lekken ligt aan de degene die m maakt ..

als bijv. de bougie vet slaat door bijv te lang stationiar of te rustig rijden , te begrensd oid ligt dat aan de rijder..

dus niet alles ligt aan hetzelfde...

maar de problemen die jij opnoemt zijn gewoon allerdaagse problemen voor alle brommers ,niet alleen TZR , en daarom zeg ik ook dat je een TZR niet slecht mag noemen alleen omdat jij er iets mee hebt gehad...
 
He jeroen, als ook info wilt over AM6 blokjes moet je eens kijken op het aprilia forum. RS'je hebben ook een AM6 blok.

De setup die jij opnoemt ist toch best flink, en gaat niet lang goed op standaard as. Een Dr 70 of MK giet zou wel op standaart as kunnen.
 
dan nog zou ik het niet doen , ik weet dat de krukassen van aprilia gevoelig zijn op de kruktap , komt vaker voor dat die helemaal inslijt en ook vaker dat het linker lager kapot loopt.

ik heb hier ook nog een as liggen waarvan het bovenste drijfstangoog is ingesleten door 70cc , ook geen bijzonder spul.

en voordeel is dat je dan de originele onderdelen dan kunt bewaren voor later als je m weer verkoopt , als je ze stuk rijd kun je dat niet ;)
 
kissyfur said:
zoveel zijn er niet gemaakt van de tzr50, en rijden in nederland zeker niet. misschien de motor tzr wel, zei toch ben niet technisch, heb een adly en een cpi gehad en nu koop ik een a merk en heb iedere keer wat... tot ik mn motor heb moet ik hierop rijden.

Zeker wel veel hoor, jouw straat is niet de hele wereld hoor:) Alleen op mijn school al 3, op me werk komen er ook wel eens langs enzo. Dus echt niet zeldzaam ofzo:)

En de problemen die jij verteld zijn nou niet echt problemen van een tzr, alleen van die van jouw. Maar dat heeft echt meer te maken met de gene die er aan sleuteld want het zijn allemaal problemen die zo verholpen kunnen zijn. Zelfs eigenlijk helemaal niet hoeven te komen als er juist word gehandeld.

Énigste echte minpunt wat ik er tot nu toe aan heb ontdekt is de achtervering.
 
Ik heb ook een aantal maanden een tzr gehad.
Prima ding, niet kapot te krijgen.
Heerlijke wegligging ook.

alleen kmteller sensor van me ging kapot.
 
Km teller kabel+sensor heb ik ook vaker besteld zien worden nu je het zegt:)

Mja zo heeft elk merk wel wat:) Derbi GPR nieuwe hadden slechte voorvork(ging lekken) etc. Maar dat zijn allemaal dingen die normaal onder garantie vallen:)
 
@crazybond, zeg niet dat er 10 rijden in nl maar er werd gezegd duizenden... nou nee.

ding rijdt ook wel goed alleen die probs bij een nieuw ding dat ook niet goedkoop is vallen me tegen omdat ik op merkloze dingen jaren reed zonder die problemen.
 
crazybond700 said:
Nou ja er rijden er heel wat hoor. 1000én is mss overdreven maar zeker wel een paar duizend.


een paar duizend is duizenden ;)

je verkijkt je op het aantal wat er wel rondrijd , zou er gemiddeld in elk dorp 1 rond rijden reken dan maar even uit hoeveel er zijn ;)
 
rijden hier in woonplaats ook stuk of 5 3 ervan ken ik die rijden alle drie met snelle uitlaat en die hebben en weinig problemen mee?
loopt heerlijk zo'n 1
 
Back
Top