kissyfur said:
@dejongh tja ik ben een meid en dus niet al te technisch, kan je vertellen dat ie toen ik de zaak uit reed meer benzine verloor dan erin getankt kon worden, er was wat met de plotter (zat verkeerd) en omdat ze uit spanje komen zit er een bougie in die niet tegen nl weer kan dus die moest ook vervangen worden. Kijk ook goed naar je remmen (de spanning) er zit geen tankindicator op mijn (sjook) werkte niet naar behoren... en dat nieuw en rijklaar! Heb m nu een paar maanden en zelfs vandaag had ik weer startproblemen! De benzinekraan loopt aan op de kap dus ik krijg er geen beweging in (maar mannen zijn sterker). Is dit genoeg?
dat de vlotter bijft hangen is puur een fout van de dealer , als je een nieuwe bromfiets verkoopt moet je eerst de carburateur schoonmaken, doe je dit niet is het meestal ook niet goed , maar doe je dit wel en hij lekt daarna moet je de fout niet in de brommer zoeken maar in de genen die eraan gewerkt heeft , verder is een bougie voor in spanje net zo goed als in Nederland , Siberie , Australie of waar dan ook.
verder zitten op de meeste schakelbrommers geen tankmeter hoor , als de choke niet goed werkt moet je daar mee terug gaan , als het al aan de choke ligt , kan ook zijn dat jouw dealer de brommer gewoon niet goed afgesteld heeft of zoiets.
de meeste fouten zitten gewoon in het verkeerd klaarmaken van zo'n bromfiets , simpel..
maar het is en blijft een feit dat een monteur een keer een foutje kan maken uiteraard..
wat is er mis met de remmen dan?
kortom : zoek de fout niet bij de brommer alleen..
en elk nieuw model brommer heeft kinderfoutjes , en ik weet dat Yamaha dat meestal erg goed oplost!