yamaha tzr, is het wat ??

jeroenaerox

aerox sjeezer
zit er aan te denken om een tzr aan te schaffen, heb een jonge gebruikte op het oog met weinig km's op de teller.

nou wou ik eigenlijk weten of een tzr bepaalde kwalen heeft?

en ook zou er een 70cc op komen waarschijnlijk, zijn de standaard krukassen van die blokjes goed. of gaat die dat niet houden ?
 
Advertisement - register to remove this

Meh, smaken verschilen jochie! :p

Maarem, de krukassen van AM6 zijn best sterk. Ligt eraan welke 70 erop gaat?
 
had het schakel gedeelte nog niet gevonde op het forum :p

tzr is best iets leuks van te maken, maar het gaat mij over het motorische.
er zal geen al te brute cilinder op komen, ik zat aan een gila te denken met een 21mm carb. zal de as dat aan kunnen ?
en wat voor een uitlaat zal daar goed bij passen ?
 
zou een 70cc niet op std krukas laten lopen , heb hier wel 2 voorbeelden liggen van am6 waarom niet , en ook nog wel 1 van derbi sm ...

dus...
 
Ik zou, als je 70cc neemt op een tzr, er een grotere radiator inhangen.

Vriend van me kon in de zomer vrijwel nooit lang vol doorrijden, werd veel te heet. (DR80, hebo uitlaat, 19mm)
 
dat lijkt me nogal vreemd , dan zou de std cilinder onbegrensd of met andere uitlaat er ook minstens last van moeten hebben.. een gemiddelde 70cc word weinig warmer...
 
Kwalen???

Breek me de bek niet open! Ik heb er een en t is een groot stuk ellende vanaf de eerste dag, heb m nieuw gekocht en inmiddels al een paar keer langs de weg gestaan... dus doe geen miskoop!
 
@kissyfur: Misschien kun je even vertellen waar je zoal last van heb gehad en wat kapot is gegaan ;) Kan de topicstarter waarschijnlijk goed gebruiken bij de overweging om een TZR te halen of waar hij later misschien rekening mee moet houden.
 
@dejongh tja ik ben een meid en dus niet al te technisch, kan je vertellen dat ie toen ik de zaak uit reed meer benzine verloor dan erin getankt kon worden, er was wat met de plotter (zat verkeerd) en omdat ze uit spanje komen zit er een bougie in die niet tegen nl weer kan dus die moest ook vervangen worden. Kijk ook goed naar je remmen (de spanning) er zit geen tankindicator op mijn (sjook) werkte niet naar behoren... en dat nieuw en rijklaar! Heb m nu een paar maanden en zelfs vandaag had ik weer startproblemen! De benzinekraan loopt aan op de kap dus ik krijg er geen beweging in (maar mannen zijn sterker). Is dit genoeg?
 
kissyfur said:
Breek me de bek niet open! Ik heb er een en t is een groot stuk ellende vanaf de eerste dag, heb m nieuw gekocht en inmiddels al een paar keer langs de weg gestaan... dus doe geen miskoop!

dat ligt niet alleen aan de brommer..

er zijn er zat die WEL met het ding met plezier rijden , dus dat kan bij jou ook.

een bromfiets is iets waar veel mechanische en draaiende dingen op en aan zitten,er kan een keer wat mis gaan.

en dan heb je nog de kleine foutjes zoals bougie vet en dat soort dingen.. en dat ligt niet aan de brommer bijv.

ik werk al 12 jaar in de scooters en brommer , de perfecte brommer bestaat nog steeds niet en zal ook nooit bestaan..
elk merk heeft zijn eigen problemen ,ik ben nog weinig scooters en brommers tegengekomen waar niet iets aan mankeert of gewoon beter kan..
 
kissyfur said:
@dejongh tja ik ben een meid en dus niet al te technisch, kan je vertellen dat ie toen ik de zaak uit reed meer benzine verloor dan erin getankt kon worden, er was wat met de plotter (zat verkeerd) en omdat ze uit spanje komen zit er een bougie in die niet tegen nl weer kan dus die moest ook vervangen worden. Kijk ook goed naar je remmen (de spanning) er zit geen tankindicator op mijn (sjook) werkte niet naar behoren... en dat nieuw en rijklaar! Heb m nu een paar maanden en zelfs vandaag had ik weer startproblemen! De benzinekraan loopt aan op de kap dus ik krijg er geen beweging in (maar mannen zijn sterker). Is dit genoeg?


dat de vlotter bijft hangen is puur een fout van de dealer , als je een nieuwe bromfiets verkoopt moet je eerst de carburateur schoonmaken, doe je dit niet is het meestal ook niet goed , maar doe je dit wel en hij lekt daarna moet je de fout niet in de brommer zoeken maar in de genen die eraan gewerkt heeft , verder is een bougie voor in spanje net zo goed als in Nederland , Siberie , Australie of waar dan ook.

verder zitten op de meeste schakelbrommers geen tankmeter hoor , als de choke niet goed werkt moet je daar mee terug gaan , als het al aan de choke ligt , kan ook zijn dat jouw dealer de brommer gewoon niet goed afgesteld heeft of zoiets.

de meeste fouten zitten gewoon in het verkeerd klaarmaken van zo'n bromfiets , simpel..

maar het is en blijft een feit dat een monteur een keer een foutje kan maken uiteraard..

wat is er mis met de remmen dan?


kortom : zoek de fout niet bij de brommer alleen..

en elk nieuw model brommer heeft kinderfoutjes , en ik weet dat Yamaha dat meestal erg goed oplost!
 
Back
Top