Yamaha tzr 70cc terugvoeren

Tzerretje

New Member
Ik ben van plan om een Yamaha tzr te kopen met een 70cc cilinder erop. De topsnelheid ligt volgens de verkoper rond de 120 wat voor mij gewoon veel te hoog is (zowel ivm wetgeving als veiligheid).

Mijn vraag is wat wijsheid is om hem langzamer te laten lopen. Ik dacht zelf aan het veranderen van de vertanding en evt kleinere sproeier (weet niet hoe groot de huidige is).

Denken jullie dat ik de 70cc erop kan houden maar wel de snelheid rond de 50/70 kan beperken als ik andere tandwielen neem en een kleinere sproeier of moet ik echt een 50cc cilinder kopen?

Mijn tweede, kortere vraag is of er ook begrenzers zijn op snelheid ipv toeren? Heb zelf tot nu toe alleen maar toeren begrenzers kunnen vinden.
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben van plan om een Yamaha tzr te kopen met een 70cc cilinder erop. De topsnelheid ligt volgens de verkoper rond de 120 wat voor mij gewoon veel te hoog is (zowel ivm wetgeving als veiligheid).

Mijn vraag is wat wijsheid is om hem langzamer te laten lopen. Ik dacht zelf aan het veranderen van de vertanding en evt kleinere sproeier (weet niet hoe groot de huidige is).

Denken jullie dat ik de 70cc erop kan houden maar wel de snelheid rond de 50/70 kan beperken als ik andere tandwielen neem en een kleinere sproeier of moet ik echt een 50cc cilinder kopen?

Mijn tweede, kortere vraag is of er ook begrenzers zijn op snelheid ipv toeren? Heb zelf tot nu toe alleen maar toeren begrenzers kunnen vinden.
Ik zou er dan 50 cc opzetten. Anders sloop je die 70 cc door kapot veel of overtoeren of of je weet wel.
 
Ik zou er dan 50 cc opzetten. Anders sloop je die 70 cc door kapot veel of overtoeren of of je weet wel.
Dat klinkt inderdaad wel als de beste optie.

Als ik er een 50cc opzet zal hij waarschijnlijk nogsteeds te hard gaan aangezien die tzr brommers altijd hard gaan. Is het dan wel verstandig om tandwiel verhouding aan te passen of zal alleen sproeier/carburateur afstellen voldoende zijn?
 
Dat klinkt inderdaad wel als de beste optie.

Als ik er een 50cc opzet zal hij waarschijnlijk nogsteeds te hard gaan aangezien die tzr brommers altijd hard gaan. Is het dan wel verstandig om tandwiel verhouding aan te passen of zal alleen sproeier/carburateur afstellen voldoende zijn?
Je zou met carburateur anders afstellen wel goed zitten denk ik .
 
Dat klinkt inderdaad wel als de beste optie.

Als ik er een 50cc opzet zal hij waarschijnlijk nogsteeds te hard gaan aangezien die tzr brommers altijd hard gaan. Is het dan wel verstandig om tandwiel verhouding aan te passen of zal alleen sproeier/carburateur afstellen voldoende zijn?
als je een andere tandwiel verhouding gaat toepassen , dus korter , groter achter tandwiel , kleiner voortandwiel , ga je weer overtoeren creeren.
denk dat je eerder je Carburateur kan verkleinen.
Waarschijnlijk is de CDI ingezaagd , begrenzer doorgezaagd , je kan ook originele CDI er in zetten.
 
Back
Top