Yamaha TZR (AM6) stottert bij optrekken en houdt in

SvenFries

New Member
Hallo,

Ik heb nu ongeveer een 5-tal maanden zonder problemen gereden met mijn Yamaha TZR. Nu heb ik sinds een tijdje al een dipje in toeren/power gehad voor mijn powerband, alleen heb ik hier altijd wel mee doorgereden (was wel mee te dealen).

Na een tijdje ervaar ik nu alleen een extreme stotter in toeren (komt totaal niet in toeren) wanneer de brommer relatief warm is gereden. Nu heb ik al een nieuwe bougie en bougiekabel geïnstalleerd alleen gaf hij nogsteeds problemen. Ook is de luchtschroef een beetje bijgesteld samen met een nieuwe benzineslang (de oude lekte een beetje) en een volledige check van de originele luchtfilter. Nu leek het gisteren tijdens het proefrijden redelijk goed te gaan, maar vandaag onderweg naar school begon het riedeltje opnieuw. Na een tijdje steady 60 te hebben gereden begon die enorm te hakkelen in toeren, alleen kon die in de powerband nog wel redelijk accelereren. Nu was het wel lichtjes aan het regenen, dus zou het natuurlijk nog mogelijk zijn dat dat misschien ergens bij de carburateur of iets dergelijks komt, wat dan uiteindelijk dus bij de verbranding komt.

Nu ben ik dus echt ten einde raad, en zou ik niet weten wat er nog meer gecheckt moet worden. Alvast bedankt voor de hulp.

Setup:
- Originele 50cc
- Orginele carb
- Orginele luchtfilter (box)
 
Advertisement - register to remove this

Luchtfilter schoonmaken. Carb schoonmaken?
Sorry voor de late reactie,
heb inderdaad een klein weekje geleden de Carb schoongemaakt aangezien ook een nieuwe CDI en bobine geen verschil hebben gemaakt. Nadat de carb schoon was gemaakt leek het voor een kleine week echt wel erg goed, alleen is die nu sinds een paar dagen weer op hetzelfde punt. Als ik langer doorrijd is het uiteindelijk dusdanig erg dat hij in zijn eerste versnelling, vol gas, niet hoger dan 5k toeren komt met dan 12 km/u. Hij loopt dan ook onder de duizend toeren stationair, terwijl dit bij een eerste start wel goed is. Al laat ik hem een half uurtje staan, en start ik hem dan weer is het alsof er geen problemen waren. En dan begint het verhaal nadat hij wat warmer word weer opnieuw.
Post automatically merged:

Dit doet hij na een klein stukje rijden in stationair. Als ik hiermee ietsje langer doorrijd gaat die nog extremer stotteren waarbij ik dus niet verder kom dan 5k toeren. (Om toe te voegen, bij 8k toeren in de video houd ik een constant gas).
 
Back
Top