Ok, als je een dc cdi hebt en je gelijkrichter is stuk kan die je cdi slopen. Maar ik weet zo niet of jij een ac of dc circuit hebt.Ik heb verder de componenten die op de brommer zaten overgezet, en hij liep daar ook op.. heb alleen blok en kabelboom veranderd, verdere componenten niet en heb tevens wel gecheckt of het past op mijn model/bouwjaar.
Tevens ga ik er vanuit dat die regelaar gewoon werkt, heb die niet van het frame af gehad en met het oude blok deed hij het wel goed? Misschien heb ik de massa kabel op de verkeerde plek gemonteerd? Verder werkt namelijk alles nogsteeds, alleen vonk is zwakker tot amper iets gegaan, maar misschien was hij dat al? Hij sloeg namelijk niet aan maar ik dacht dat dat kwam omdat het vlotterbakje nog moest bijvullen met vacuumDat zou ik zo ook niet weten, hoe kom ik daar achter?
ik las dat je een plof hoorde en rook tussen de kappen vandaan zag komen, nu ging ik ervan uit dat de uitlaat niet tussen de kappen loopt wat natuurlijk wel zo kan zijn, dus eigenlijk ging ik van een kortsluiting uit.Tevens ga ik er vanuit dat die regelaar gewoon werkt, heb die niet van het frame af gehad en met het oude blok deed hij het wel goed? Misschien heb ik de massa kabel op de verkeerde plek gemonteerd? Verder werkt namelijk alles nogsteeds, alleen vonk is zwakker tot amper iets gegaan, maar misschien was hij dat al? Hij sloeg namelijk niet aan maar ik dacht dat dat kwam omdat het vlotterbakje nog moest bijvullen met vacuum
ff ruiken doet ook wonderenIk denk ook kortsluiting, ik ga vandaag kijken of ik op het oog kan zien wat er dus kapot is..
Er zit toch iets niet helemaal lekker bij de nieuwe kabelboom.maar dan vraag ik me af waarom hij is doorgebrand..
En accupolen zitten goed trouwens
Oh oke dankjewel, ik ga dit zsm checken! Ik heb ook een nieuwe accu, misschien beter deze gewoon te plaatsen als eerst. Heb ondertussen een nieuwe cdi.. maar ga deze dus niet plaatsen voor ik zeker weet dat het goed is.Ik heb heb het schema even bekeken maar ik zou dan niet weten wat hier dan mis is gegaan.
Deze CDI is een DC-CDI en krijgt z'n spanning gewoon van de accu als de scooter op contact staat.
Verder heeft deze CDI ook nog eens een blokkering op de zijstandaard en koppeling.
Misschien even voor de zekerheid de spanning meten op de connector van de CDI tussen de zwarte en bruine draden, met het zwarte meetsnoer op de zwarte draad van de cdi en het rode meetsnoer op de bruine draad van de cdi.
Als het contact aan staat hoort hier gewoon dezelfde spanning te staan als over de accupolen.
Als je op deze manier meet en je ziet een min-teken voor de aangegeven spanning zit er toch iets niet goed met de polariteit!
heb accu gemeten hoeveel volt dan de draad is het zelfde ik verwacht dat pickup de boos doener is zit nieuwe onsteking in maar niet vliegwiel@chaos1337,
Als je de bruine draad afkoppelt bij het contactlot krijgt de cdi geen spanning meer, dus deze kan dan ook niet voor een vonk zorgen.
Zou goed kunnen dat de bougie even vonkt als je het contactslot aan zet echter ik weet dit niet met zekerheid.
Maar je hebt in iedergeval één vonk, dus hieruit kun je concluderen dat de bobine in orde is.
Wat ik zou doen, is even meten of tussen de bruine en zwarte draad van de cdi, spanning staat als de scooter op contact staat.
Als dit zo is, trek je de oranje draad los bij de bobine en tik je heel even met de losgenomen oranje draad de aansluiting aan waar hij opgezeten heeft.
En controleer je of je elke keer wanneer je de oranje draad tegen de bobine aansluiting tikt of er een vonk te zien is bij de bougie, die je met de schroefdraad tegen massa houdt uiteraard.