Yamaha neo's instabiele achterkant

Yvhoek

New Member
Hoi allemaal,
Even een vraagje over wat er mis kan zijn met mijn yamaha neo's..

Hij heeft laatst 2 weken stilgestaan omdat hij niet meer startte, kwam er toen achter dat de choke deksel op de carb kapot was, deze vervangen en rijdt weer prima. Kreeg later te horen dat mijn scooter omver gegooid is tijdens carnaval, de bovenburen hadden hem weer recht gezet vandaar dat ik dit niet wist. Maar nu rijdt ik er al weer een week of 2 mee en heb ik opgemerkt dat de achterkant instabiel is. Net alsof mijn achterwiel er ieder moment onderuit kan vallen.. Bandenspanning is gewoon in orde en de bouten etc. zitten ook gewoon vast.. Ik weet nu niet waar ik moet beginnen, wat de oorzaak van de instabiliteit kan zijn. Heb motorisch al veel eraan gedaan en heb daar nu wel redelijk wat verstand van gekregen, maar zoiets heb ik nog geen ervaring mee.. Iemand wel een idee waar te beginnen?? Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Op de bok zetten en kijken hoeveel speling je op je achterwiel hebt.

Je zou ook kunnen kijken of je achterveer nog wel goed vast zit (boven en onder).

En als laatste bij het subframe waar je blok aan het frame vast zit of daar geen beschadigingen zijn. Maar begin dus met wiel, daarna vering. Misschien heeft iemand erop gestaan of wat dan ook toen hij op zijn kant lag...
 
Back
Top