Kentekenverlichting Yamaha Neo's 2006.

gcs100

Well-Known Member
Hallo allen,

Voor mijn scooter ben ik op zoek naar de originele kentekenplaatverlichting.
De vorige eigenaar heeft deze er afgehaald.
Al tijden ben ik aan het zoeken, echter zonder resultaat.
Wie kan mij hier aan helpen of weet waar ik deze kan vinden ?
Op de eerste foto staat de unit die ik zoek.
Op de tweede is te zien waar deze geplaatst moet worden.


NEOS KENTEKENVERLICHTING.jpg
NEOS KENTEKENVERLICHTING 1.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Origineel zit een kentekenplaatverlichting niet op de 50cc scooters van Yamaha/MBK.
Wel op de 100cc varianten, maar die zijn hier tegenwoordig nogal zeldzaam.

Ze zijn wel te vinden, maar zijn nogal prijzig, dus is de tip van Manu zeker wat om wellicht te overwegen!
Het aansluiten is ook niet echt lastig aangezien het maar 2 draadjes zijn.
Stekkerverbinding zal men dus zelf moeten realiseren aangezien de standaard stekker niet zal passen.

Edit: Zie ook: https://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=yamaha&T=yq aerox 100&Y=2002&L=YA-YQ-AEROX-100&O=TAILLIGHT&F=YA-YQ-AEROX-100_bo&L2=YA-YQ-AEROX-100_bo, nummer 8.

Link is ter voorbeeld, betreft echter een Aerox, maar deze heeft een identiek spatbord!
 
Last edited:
Origineel zit een kentekenplaatverlichting niet op de 50cc scooters van Yamaha/MBK.
Wel op de 100cc varianten, maar die zijn hier tegenwoordig nogal zeldzaam.

Ze zijn wel te vinden, maar zijn nogal prijzig, dus is de tip van Manu zeker wat om wellicht te overwegen!
Het aansluiten is ook niet echt lastig aangezien het maar 2 draadjes zijn.
Stekkerverbinding zal men dus zelf moeten realiseren aangezien de standaard stekker niet zal passen.

Edit: Zie ook: https://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=yamaha&T=yq aerox 100&Y=2002&L=YA-YQ-AEROX-100&O=TAILLIGHT&F=YA-YQ-AEROX-100_bo&L2=YA-YQ-AEROX-100_bo, nummer 8.

Link is ter voorbeeld, betreft echter een Aerox, maar deze heeft een identiek spatbord!
Dat de vorige eigenaar deze verwijderd heeft, was een aanname van mij.
Dacht dat deze er standaard op hoort te zitten.
Jou antwoord heeft mij aan het denken gezet en heb even rondgekeken.
Ben er achter gekomen dat een Aerox 50cc uit 2006 dezelfde kentekenverlichting heeft als mijn Neo's.
Zie onderstaande link.
Ik kan hier wel wat mee en ga verder zoeken.
Dank je wel voor de tip...!!!

 
Back
Top