Yamaha NEOS Euro 4

Gisteren de onderdelen gemonteerd:

- Hi-speed vario
- Druk- en trekveren koppeling (zat in de set vd vario)
- Gelijk maar een nieuwe snaar geïnstalleerd, de boel lag toch los
- Lamdasonde emulator geïnstalleerd
- Draden van de limiter en engine light doorgeknipt en daar nieuwe draden aan gesoldeerd die aangesloten moeten worden op een DPST switch. (Switch moet nog binnenkomen)

Moment suprême:
Scooter gestart en weg rijden.
Ik merkte gelijk dat de koppeling bij een hoger toerental aangreep. De snelheid was wel prima doseerbaar.
Na een paar minuten warm rijden, gas op die lolly. Het waaide gisteren echt verschrikkelijk hard dus de “echte” snelheid weet ik nog niet maar wind mee ging die 71 km/h op de teller en wind tegen 56 km/h op de teller. Het is duidelijk dat de limiter niet meer zijn werk doet aangezien de Neos Euro 4 in standaard configuratie van een brug af met windje mee niet harder ging dan 51km/h op de teller.
Verder wat me opviel is dat hij in de acceleratie meer toeren maakt maar had niet perse het gevoel dat hij daardoor sneller accelereerde.
Als het ff een rustige dag is zonder wind, beter analyseren.
Verder klonk het motortje “minder rauw”. De emulator doet duidelijk zijn werk. Volgende stap boegie uitlezen of die minder wit-grijs is.

Late reactie, maar ik ben dus nieuw en heb een Yamaha Neos 4 gekocht. Loopt standaard 45 en gaat ook echt niet harder (dan houdt ie helemaal in). Als je van een berg afrijdt dan houdt ie heel hard in haha.

Nu ben ik de afgelopen dagen aan het zoeken geweest en struinen op internet (ook volgast met joey gekeken uiteraard). In jou verhaal lees ik niets over een ECU vervangen.. Dat hoeft dus eigenlijk niet? Ik moet de hi speed vario vervangen en de lambdasonde emulator installeren en dan de draden knippen en voor de handigheid, switchbaar maken.

Kun jij nu met die switch de begrenzing erop en eraf halen? Mijn vrouwtje vind 45 meer dan prima.. Ik niet uiteraard.

Bij cityparts zeggen ze dat ik qua ECU deze nodig heb en dan kan ik harder rijden:

Details van de Scooter:

Yamaha Neo's
Type: SA46
Handelsbenaming: YN50FU
4 takt
 
Last edited:
Back
Top