Yamaha Neo's 50 2T defecte teller?

Status
Not open for further replies.

Anonym0us

Well-Known Member
Beste,

Sinds een paar weken ben ik in bezit van een yamaha neos welke o.a. de carbage run mee moet gaan maken.

Het blok was een grote puinhoop dus het een en ander vervangen o.a., krukas, lagers, keerringen, zuiger, bougie, twin air inleg filter, v-snaar, vario koelfin etc.

Nu hebben we gisteren de boel weer aan de "loop" gemaakt, hij start moeilijk en bij volgas smoort hij. Wanneer de luchttoevoer word afgeknepen reageerd hij pittig en zonder dip, normaal zou je zeggen een grotere sproeier maar we zijn al van een 74 naar een 90 gegaan met lucht schroef dicht en nog is de bougie grijs.

Setup:
50cc
12mm dellorto
Standaard/technigas uitlaat? Heeft een afgeronde kont, normaal plat?(verwijs naar foto).
Begrenzers verwijderd(pijpje in filter maakt geen verschil)
Rollen 8.5 (word verlaagd)
Gele druk veer
Twin air inleg filter
20170417_215145.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik snap niet waarom je een twin air inleg filter hebt gekocht... Deze werken namelijk hetzelfde als de versie van malossi en polini.. Deze laten iets meer zuurstof door dan het standaard element.
Eigenlijk alleen nodig als je standaard luchtfilter box wilt gebruiken i.c.m een 70cc giet sport cilinder.. Een 70cc heeft namelijk meer adem ruimte nodig.. Een 50cc daar in tegen niet.
Dus met dat element maak je het probleem dus alleen maar erger. Beter gewoon het originele matje erin houden die vanuit de fabriek komt.
 
Van valse lucht is geen sprake maar neem het straks nog even mee, zal ook eens naar de positie van de naald kijken.
Een kleinere sproeier zou betekenen dat hij nog armer gaat lopen en de bougie wit uitslaat.

Waarom ik een twin-air filter heb gekozen? Omdat minarelli een te lange levertijd had.
En waarom niet standaard? Omdat ik waarschijnlijk nog meer in de planning(70cc laag) heb maar eerst de scooter aan de loop wil hebben.

Dan nog, door zo'n filter ga je niet ineens mee dan 20 maten groter in sproeier.

We hebben ook zonder filter getest en de hand op de carburateur gelegd, de carbarateur was na genoeg afgedekt wilde hij goed pittig reageren.

Kan de automatische choke er ook mee te maken kunnen hebben? Alleen ervaring met handchoke.
 
Last edited:
Probleem is gevonden, gasnaald stond niet goed.

Nu nog even fijn afstellen.

Volgende probleem:

Bij het test rijden viel mij echter op dat mijn digitale km-teller ook niet klopt, deze geeft een dubbele snelheid aan (60 ipv 30) verklaard meteen de hoge km stand van 140.xxx.
Ook wil de wijzer bij stilstand en gas geven nog wel eens uitslaan, teller overleden, kwaal? Aantal lampjes werken ook niet meer.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top