Yamaha neos 4takt 2012

Jehtoch

New Member
Ik heb een vraag over t opvoeren van mijn yamaha neos 4t uit 2012. Hij loopt al best lekker maar ik wil meer trekkracht. Ik heb nu een multivar, fly clutch en gele drukveer en gele trekveren. Wat kan hier nog aan verbeterd worden waardoor de trekkracht flink gaat toenemen.
 
Advertisement - register to remove this

Als je 50cc wilt blijven rijden zou je zeggen dat een snelle uitlaat vrij veel meer vermogen geeft.

Voor een 50cc alu (athena bijv )cilinder heb je ook al snel een snelle uitlaat voor nodig

Een 70cc geeft je niet perse meer trekkracht, wel een dot meer acceleratie.
 
Als je 50cc wilt blijven rijden zou je zeggen dat een snelle uitlaat vrij veel meer vermogen geeft.

Voor een 50cc alu (athena bijv )cilinder heb je ook al snel een snelle uitlaat voor nodig

Een 70cc geeft je niet perse meer trekkracht, wel een dot meer accelerati
Als je 50cc wilt blijven rijden zou je zeggen dat een snelle uitlaat vrij veel meer vermogen geeft.

Voor een 50cc alu (athena bijv )cilinder heb je ook al snel een snelle uitlaat voor nodig

Een 70cc geeft je niet perse meer trekkracht, wel een dot meer acceleratie.
Zou best kwa cc hoger willen gaan alleen vind 400 wel veel geld voor een cilinder. Heb een 60cc gevonden voor €120 van naruku.
 
Geen gekloot… 72cc cilinder met 50cc kop en GAAN!!!
Koop gewoon zon goedkoop kutding van tientje of 5 met zuiger veren pakkingen en cilinder.
Keep it simple and stupid! KISS
Vaak gaan dingen stuk niet omdat t troep is..maar omdat de knutselaar geen geduld heeft!!
Aftermarket shit komt uit de zelfde fabriek..
Vind je de afwerking niet mooi…pak je een vijl.
 
Er is een complete set (65cc, vario en ECU) verkrijgbaar maar dit kost een godsvermogen!
Spullen uit de China scooter wereld gaan niet passen vanwege het 3 kleppen motorblok.

Er staan echter wel wat topics op het forum waar er wat dieper op ingegaan word om zo'n mormel wat sneller te krijgen.
Kijk/zoek op Aerox/Neo's 4T topics van bijvoorbeeld Aidix in het injectiegedeelte, zie bijvoorbeeld:

https://scooterforum.net/threads/yamaha-aerox-4takt-euro4-2018-opgevoerd.208654/

 
Last edited:
Zeker rijdt dit prima, een originele cilinder rijdt ook prima als je hem goed behandelt en de brandstof voorziening perfect in stelt.
Maar geef eens aan hoeveel PK je winst behaalt met een cc toename van net 1/5de?
Kijk, als je aan een nieuwe cilinder toe bent, is dit een andere zaak maar om nu iemand echt te adviseren om een 60cc aan te schaffen.....
De verwachting bij TS ligt waarschijnlijk veel hoger dan:
Vind het prima rijden eigenlijk.
 
Originele cilinder moet best veel werk doen hoor.. Die 60cc loopt gewoon rustig.
Aantal PK winst maakt me niet uit.. Als ik veel winst wil kan ik ook voor een echte motor gaat.

Of je gaat voor een kit met andere kop en grotere kanalen.. ( dan heb je zoiezo niks te zoeken bij de kits die nog de originele kop kunnen gebruiken.

Het gaat erom wat die op de weg doet.. tegen hoeveelheid brandstof verbruik.
 
Back
Top