Ik begrijp je scepsis t.a.v. de kilometerstand en bouwjaar. Dat had ik natuurlijk ook toen ik ging kijken. Maar ik was er al snel van overtuigd dat het klopte. Meerdere mensen hebben er al naar gekeken en zijn het hiermee eens. Kappen, buddyseat + helmruimte, Beenschild, treeplank, velgen, remmen, banden, koppeling, vario, rollen, v-snaar, ontsteking en blok....afijn, alles verkeerde in onverprutste nieuwstaat. Alleen een heel klein krasje op één van de kappen, een lege accu en wat verkleuring op het achterspatbord. En op het sierschild van de uitlaat zit wat lichte roest, maar de uitlaat zelf is als nieuw. Toen ik de scooter kocht reed deze origineel, n.l. 25 km/u. Liep alleen wat onregelmatig stationair, maar door het lange stilstaan is dat niet zo vreemd.
Gisteren een stuk gereden (zo'n 40 km) en dat ging prima. Hij start alleen niet in 1 keer en ruikt wat naar benzine. Voordat ik met de carburateur aan de slag ging startte de scooter wel steeds in 1 keer. Daar ligt dus het probleem. Ook de nieuwe bougie (NGK br8hs) bleek niet goed te zijn, want deze veroorzaakte veel plofjes. Gisteren, met br7hs, geen last meer van gehad.
Ik denk erover weer terug te gaan naar sproeier mt. 60. Alleen de stand van de gasnaald is dan veranderd, n.l. van de bovenste naar de middelste stand. Ook ga ik misschien even naar een motorspeciaalzaak hier in de buurt om de carburateur ultrasoon te laten reinigen. Ik heb er zelf ook 1, maar die is eigenlijk wat te klein. Of, zoals ik hierboven al aangaf, schaf ik een sproeierruimer set aan.
Bedankt voor je input in ieder geval!