Yamaha Neo's 2t 2007 niet stationair te krijgen

Als je die 4 bougie niet wilt monteren dan zou ik voor een 6 gaan.. Geen idee of je scooter is opgevoerd of niet.. Maar heb hier als je scooter nog standaard is.
 
Ik ga even over alles nadenken. Ik moet zo weer zo'n 40 km rijden en laat de bougie even voor wat het is. Vanmiddag misschien een poging wagen de stationair sproeier nog een keer te reinigen. Wellicht schaf ik eerst een sproeierruimer set aan. Gisteren maar 1 x een plofje gehad bij het loslaten van het gas. Verstopping van de stationair sproeier zou daar de oorzaak van kunnen zijn. Heel misschien dat ik zo nog even het pijpje van de uitlaat nog wat verklein (in diameter natuurlijk). Dat is maar een klein klusje en dan heb ik geen last meer van plofjes, maar dan rijdt ie wel weer iets harder. De scooter rijdt nu 33-34 km/u. Alleen de vario-ring is van 5mm naar 4mm gegaan. Verder is de scooter nog origineel.
 
Toch nog even een vraagje.
Ik heb begrepen dat bij het inrijden van een scooter een net iets grotere hoofdsproeier wordt geplaatst. De sproeier die hier in zat was 60.
Ik kocht de scooter met 1150 km op de teller en was dus nog maar net ingereden. Misschien moet er een kleinere sproeier in i.p.v. een grotere? De gasnaald stond overigens op de hoogste stand (van 3 standen, dus minder brandstof). Staat nu in de middelste stand.
 
Ik vind het knap dat een scooter van 2007 maar slechts 1150 km op de teller heeft staan, vermoed zelf dat de teller gewoon wat is terug gedraait.. Dat ding is wel al 10 jaar oud inmiddels..

Kijk als de scooter van 2007 is en hij word verkocht in 2008 met die km stand dan geloof ik het wel. Maar 10 jaar met zo`n lage stand lijkt mij te mooi om waar te zijn..

Ik durf niet te zeggen wat er standaard kwa sproeier erin zit.. Je weet ook niet of dat de oude eigenaar er zelf eraan heeft lopen prutsen, dus het kan zomaar zijn dat 60 niet de standaard sproeier is..
 
Ik begrijp je scepsis t.a.v. de kilometerstand en bouwjaar. Dat had ik natuurlijk ook toen ik ging kijken. Maar ik was er al snel van overtuigd dat het klopte. Meerdere mensen hebben er al naar gekeken en zijn het hiermee eens. Kappen, buddyseat + helmruimte, Beenschild, treeplank, velgen, remmen, banden, koppeling, vario, rollen, v-snaar, ontsteking en blok....afijn, alles verkeerde in onverprutste nieuwstaat. Alleen een heel klein krasje op één van de kappen, een lege accu en wat verkleuring op het achterspatbord. En op het sierschild van de uitlaat zit wat lichte roest, maar de uitlaat zelf is als nieuw. Toen ik de scooter kocht reed deze origineel, n.l. 25 km/u. Liep alleen wat onregelmatig stationair, maar door het lange stilstaan is dat niet zo vreemd.

Gisteren een stuk gereden (zo'n 40 km) en dat ging prima. Hij start alleen niet in 1 keer en ruikt wat naar benzine. Voordat ik met de carburateur aan de slag ging startte de scooter wel steeds in 1 keer. Daar ligt dus het probleem. Ook de nieuwe bougie (NGK br8hs) bleek niet goed te zijn, want deze veroorzaakte veel plofjes. Gisteren, met br7hs, geen last meer van gehad.
Ik denk erover weer terug te gaan naar sproeier mt. 60. Alleen de stand van de gasnaald is dan veranderd, n.l. van de bovenste naar de middelste stand. Ook ga ik misschien even naar een motorspeciaalzaak hier in de buurt om de carburateur ultrasoon te laten reinigen. Ik heb er zelf ook 1, maar die is eigenlijk wat te klein. Of, zoals ik hierboven al aangaf, schaf ik een sproeierruimer set aan.
Bedankt voor je input in ieder geval!
 
Back
Top