Yamaha Aerox start niet

Als alles goed is waarom start die dan slecht tot niet?

Op remreiniger loopt die wel? dus je hebt vonk

Maar met het brandstof aanzuigen vanuit de tank gaat het mis

maak je carbrateur schoon en controlleer je spruitstuk incl membraam of de klepjes gesloten zijn en er geen kier inzit

en of de pakkingen er tussen zitten evenals het spruitstuk op scheurtjes

en controleer je krukas keeringen bij je vario en onsteking als die lekt kan die ook geen brandstof aanzuigen

en heb je een nieuwe of gebruikte cilinder gemonteerd? hoe is het met de compressie? gaat die met enige weerstand of kan je zelfs met je hand makkelijk kicken
Goeden avond waarom hij niet start weet ik ook niet
Hij start op remreiniger en gaat meteen in ze hoogen toeren en dan maakt die zo booob geluid en valt die uit

Met brandstof komt voor mij doen niet in het blok maar de remreiniger wel
Spruit stuk heb ik geen schuurtjre gezien
Membraam voor ik hem op me blok zette waaren de klepjes recht en dicht

Pakking zijn nieuwe

En op de keeringe zal ik morgen effe kijken tien ik mij blok in elkaar zetten toen waaren ze nog wel dicht
Gr mitchel
 
Mitch,

als hij even loopt met remmenreiniger, denk ik toch dat de scooter geen of te weinig brandstof krijgt.
Als je zeker weet dat de vacuumkraan goed werkt, kijk de carburateur na, met name de vlotter/vlotternaald.
Verder alle sproeiers en kanaaltje controleren en schoonmaken.

De basis instelling van de luchtschroef op de carburateur op 1,5 omwentelingen uitdraaien.
Spruitstuk, carburateur en oliekeerringen controleren op valse lucht en het membraan controleren op lekkage (kromme plaatjes).

Verder veronderstel ik dat je goeie voet- en koppakkingen hebt geplaatst bij het vernieuwen van de zuiger en cilinder.
Ook heb gecontroleerd of je de zuiger in de goeie richting hebt gemonteerd anders is het zo voorbij met je zuigerveren en compressie!
Nog heel effen een andre vraag
Wat bedoelde u met vlotter en vlotternaald
 
Kijk eens naar onderstaand filmpje.
Het stukje in de film wat betrekking heeft op de vlotter en de vlotternaald begint bij 6:55 min tot 7:52 min.

In principe werkt dit net zoals het waterreservoir van een wc.
Als de vlotterkamer van de carburateur leeg is, ligt de vlotter op de bodem van de vlotterkamer.
De benzine stroomt vanaf de tank je carburateur binnen en de vlotterkamer begint zich te vullen.
De vlotter begint te drijven op de binnengestroomde benzine en drukt hiermee langzaam de vlotternaald naar boven.
Als de vlotter een bepaald niveau bereikt drukt de vlotter de vlotternaald volledig in de toevoeropening van de carburateur en sluit hiermee de brandstoftoevoer af.
Als nu door 1 of andere reden de vlotter in de bovenste stand blijft hangen of de vlotternaald de toevoer van de carburateur blijft dichtdrukken, stroomt er geen benzine in de vlotterkamer en krijgt je motor dus ook geen benzine.

 
Kijk eens naar onderstaand filmpje.
Het stukje in de film wat betrekking heeft op de vlotter en de vlotternaald begint bij 6:55 min tot 7:52 min.

In principe werkt dit net zoals het waterreservoir van een wc.
Als de vlotterkamer van de carburateur leeg is, ligt de vlotter op de bodem van de vlotterkamer.
De benzine stroomt vanaf de tank je carburateur binnen en de vlotterkamer begint zich te vullen.
De vlotter begint te drijven op de binnengestroomde benzine en drukt hiermee langzaam de vlotternaald naar boven.
Als de vlotter een bepaald niveau bereikt drukt de vlotter de vlotternaald volledig in de toevoeropening van de carburateur en sluit hiermee de brandstoftoevoer af.
Als nu door 1 of andere reden de vlotter in de bovenste stand blijft hangen of de vlotternaald de toevoer van de carburateur blijft dichtdrukken, stroomt er geen benzine in de vlotterkamer en krijgt je motor dus ook geen benzine.

Goede avond
Oke als ik goed begrijp moet ik kijken naar dat veertje of die nog ingedrukt woord ?
Gr mitchel
 
Jij moet juist kijken of het toevoer kanaaltje uberhaupt vrij gegeven wordt als de vlotter onder het maximum komt of kijken of de vlotter/vlotternaald uberhaupt vrij kan bewegen en niet vastzit.

Dit omdat jouw blok geen brandstof krijgt.
 
Goede morgen
Oke ik ga dat na kijken bedankt voor de tips want ben gewoon radeloos

Ik heb die scooter een tijdje gelede voor veel geld gekocht en 3 dagen later was die kapot sins dien heb ik allen maar probleem er mee

Gr mitchel
 
Jij moet juist kijken of het toevoer kanaaltje uberhaupt vrij gegeven wordt als de vlotter onder het maximum komt of kijken of de vlotter/vlotternaald uberhaupt vrij kan bewegen en niet vastzit.

Dit omdat jouw blok geen brandstof krijgt.
Goede avond deze is kapot die op de foto staat

gr mitchel
 

Attachments

  • 4FBEED98-9D60-4033-BD08-4D0F2F95B744.jpeg
    4FBEED98-9D60-4033-BD08-4D0F2F95B744.jpeg
    74.7 KB · Views: 21
Na dat je de foto hebt genomen? Buiten (Zie foto rode cirkel) die 2 kleine puntjes lijkt die me toch heel?? Ik zie er verder niets aan.

Of ik ben blind.
 

Attachments

  • img_1583783347141.jpg
    img_1583783347141.jpg
    171 KB · Views: 16
Goede avond nee hij is kapot hoord nog stukje op te zitte die is kapot

Ok. Ja dan moet je die vervangen anders doet de vlotter niet wat die moet doen. Dan heb je grote kans dat er geen brandstof in de carb komt doordat de vlotter niet werkt

Een defecte naald kan de brandstof toevoeging blokkeren.

Deze naald dus zeker vervangen!!

DUS...? ;)
 
Last edited:
Ok. Ja dan moet je die vervangen anders doet de vlotter niet wat die moet doen. Dan heb je grote kans dat er geen brandstof in de carb komt doordat de vlotter niet werkt

Een defecte naald kan de brandstof toevoeging blokkeren.

Deze naald dus zeker vervangen!!

DUS...? ;)
Bedankt man ik ga binne kort een andre cabrateur koopen hoop dat dat het egt was
 
Ziet er anders uit als dat ik heb.

Heeft jou scooter dan geen spoel/ stator, zie foto:
 

Attachments

  • ontsteking-stator-kymco-agility-dink-4takt-originele-kwaliteit-3117_800x600-wm.jpg
    ontsteking-stator-kymco-agility-dink-4takt-originele-kwaliteit-3117_800x600-wm.jpg
    191.4 KB · Views: 15
Back
Top