Yamaha aerox probleem

Hey! Wil een nieuwe krukas bestellen. Welke is goed voor mijn aerox ? En welke gereedschappen heb ik speciaal nodig? Dan kan ik er morgeen aan beginnen!

Alvast bedankt!
Post automatically merged:


Ik zie krukaslagers en keerringen ook nog. Kan iemand voor mij wat linkjes doorsturen van k-parts wat ik allemaal nodig heb?

goeiemiddag,

ik snap dat je de krukas vervangen als een mooi leermoment ziet, maar weet wel waar mee je bezig bent! Het beste is om dit samen met iemand te doen die dit vaker heeft gedaan of je moet veel youtube videos kijken en forums lezen.

qua onderdelen,

Zorg dat je een krukas besteld met de juiste pen. De pen moet overeen komen met je zuiger.
TNT krukas zal het wel houden qua kwaliteit, maar ik weet niet of dit de juiste pen is.
Lagers en keeringen zal ik niet op bezuinigen, setje van stage 6 / polini / malossi altijd goed. Wel voor zorgen dat ze voor de standaard krukas maat zijn.

Gereedschap wat bij jou ontbreekt zal tijdens het proces pas naar boven komen.

uit me hoofd wat je sws nodig hebt:

- Inbus sleutel setje.
- Doppenset.
- Plat- en kruiskop schroeven draaier.
- Vliegewiel trekker.
- Vliegwiel blokkeersleutel/slagmoersleutel.
- Gasbrander (heet stoken van carter als dat nodig is).
- Kunstofhamer.

Maar zoals ik heb gezien. Is er iets fouts gegaan bij het monteren van de Half poelie bij de vario denk ik.

je zult ook een nieuwe halfpoulie moet kopen

Zorg er voor wanneer je de half poelie monteert, dat je de drukveer en achterste poelies in zijn uiterstestand knijpt. Zonder dit te doen zit er te weinig speling tussen je V snaar en je vario bus, dus wanneer je de halfpoulie er op wilt zetten, deze er scheef op komt.
Wanneer je dan je krukas moer aandraait, draai je je hele krukas omzeep!

Dit wilt niet zeggen dat je dit hebt gedaan, maar zo ziet de krukas er wel uit.

Ik wens je succes!

MVG, Jimbo
 
goeiemiddag,

ik snap dat je de krukas vervangen als een mooi leermoment ziet, maar weet wel waar mee je bezig bent! Het beste is om dit samen met iemand te doen die dit vaker heeft gedaan of je moet veel youtube videos kijken en forums lezen.

qua onderdelen,

Zorg dat je een krukas besteld met de juiste pen. De pen moet overeen komen met je zuiger.
TNT krukas zal het wel houden qua kwaliteit, maar ik weet niet of dit de juiste pen is.
Lagers en keeringen zal ik niet op bezuinigen, setje van stage 6 / polini / malossi altijd goed. Wel voor zorgen dat ze voor de standaard krukas maat zijn.

Gereedschap wat bij jou ontbreekt zal tijdens het proces pas naar boven komen.

uit me hoofd wat je sws nodig hebt:

- Inbus sleutel setje.
- Doppenset.
- Plat- en kruiskop schroeven draaier.
- Vliegewiel trekker.
- Vliegwiel blokkeersleutel/slagmoersleutel.
- Gasbrander (heet stoken van carter als dat nodig is).
- Kunstofhamer.

Maar zoals ik heb gezien. Is er iets fouts gegaan bij het monteren van de Half poelie bij de vario denk ik.

je zult ook een nieuwe halfpoulie moet kopen

Zorg er voor wanneer je de half poelie monteert, dat je de drukveer en achterste poelies in zijn uiterstestand knijpt. Zonder dit te doen zit er te weinig speling tussen je V snaar en je vario bus, dus wanneer je de halfpoulie er op wilt zetten, deze er scheef op komt.
Wanneer je dan je krukas moer aandraait, draai je je hele krukas omzeep!

Dit wilt niet zeggen dat je dit hebt gedaan, maar zo ziet de krukas er wel uit.

Ik wens je succes!

MVG, Jimbo
Thanks voor je uitgebreide reactie.

Maar wat bedoel je met drukveer en achterste poelie in uiterste stand knijpen?
 
Vanaf 2:40 even kijken.


Ik wilde dit ook benoemen, maar het was al te laat voor de as en ramplaat.
Verder is een krukas bij 2takt vervangen niet zo moeilijk, maar zou idd eerst even wat videos kijken.
Eventueel kun je je carters ook leeg aanleveren met de spullen, beetje geluk monteert een scooterzaak de lagers en as er voor 25 euro in.
 
Vanaf 2:40 even kijken.


Ik wilde dit ook benoemen, maar het was al te laat voor de as en ramplaat.
Verder is een krukas bij 2takt vervangen niet zo moeilijk, maar zou idd eerst even wat videos kijken.
Eventueel kun je je carters ook leeg aanleveren met de spullen, beetje geluk monteert een scooterzaak de lagers en as er voor 25 euro in.

Het filmpje is wat ik bedoel idd.
Een veel gemaakte fout onder beginnende sleutelaars ':)
 
Ik heb er een andere halfpoelie in gezet en gedaan zoals het filmpje met de v snaar.

Alles zit nu muurvast en hij pakt hem goed als ik met de hand draai. Hij rijdt ook als een malle nu!

Slijt de vertanding van de krukas als alles op zn plek zit of kan ik er nu goed mee rondrijden?
 
Je krukas is niet helemaal netjes. Als hij het nu prima doet zou je er gewoon mee kunnen rondrijden. Of je kunt je blok helemaal netjes maken en er een andere krukas in zetten. Is een stukje betrouwbaarder.
 
zo lang het goed gaat , gaat het goed , als je pech heb , en grote kans dat het gaat gebeuren , zit er weer geen Tand meer in de Vario Ramplaat .
 
Hallo! Ben ik weer.

Mijn aerox verbruikte altijd heel veel koelvloeistof en begon daardoor te roken bij t blok/cilinder. Reed verder prima. Trok lekker op en reed ca. 55 op de teller.

Vermoedde dat de koppakking lek was. Dus gelijk maar een 70cc van mezoly gietijzer eronder gezet. Ook de cilinderkop vervangen en een stage6 terugloop uitlaat erop gezet. Nieuwe bougie met hittegraad 9 en de sproer van 80 naar 92 vervangen.

Nu als ik optrek gaat hij na 30 km plots op zijn hoogst in de toeren zitten en komt hij geen meter sneller vooruit. Ook rookt het blok/cilinder ook na 1 minuut rijden. Zie de filmpjes. Wie kan mij helpen?

Rustig aan optrekken:

In 1 keer vol gas:

Rook:
Ik heb een poosje terug ongeveer dezelfde set up gehad. ik had er dit in kwa koppeling
Rode trekveren malossi
Witte drukveer malossi
3,5/4 Gram rollen
 
Back
Top