Yamaha aerox probleem

Hallo! Ben ik weer.

Mijn aerox verbruikte altijd heel veel koelvloeistof en begon daardoor te roken bij t blok/cilinder. Reed verder prima. Trok lekker op en reed ca. 55 op de teller.

Vermoedde dat de koppakking lek was. Dus gelijk maar een 70cc van mezoly gietijzer eronder gezet. Ook de cilinderkop vervangen en een stage6 terugloop uitlaat erop gezet. Nieuwe bougie met hittegraad 9 en de sproer van 80 naar 92 vervangen.

Nu als ik optrek gaat hij na 30 km plots op zijn hoogst in de toeren zitten en komt hij geen meter sneller vooruit. Ook rookt het blok/cilinder ook na 1 minuut rijden. Zie de filmpjes. Wie kan mij helpen?

Rustig aan optrekken:

In 1 keer vol gas:

Rook:
 
Advertisement - register to remove this

Nu als ik optrek gaat hij na 30 km plots op zijn hoogst in de toeren zitten en komt hij geen meter sneller vooruit.
Kijk eens achter je carterkap want hier klopt iets niet.

Ook rookt het blok/cilinder ook na 1 minuut rijden.
Nieuwe 70cc cilinder en daarmee al zo'n bak toeren maken, niet echt verstandig.
Deze zal wel loeiheet worden door de wrijving met deze toerentallen.
Heb je alle gelekte koelvloeistof van het blok geveegd want deze gaat roken als je blok zo heet wordt.
Of anders toch weer een koelvloeistoflek, hou het niveau in je koelvloeistoftankje maar goed in de gaten!
 
Oeff, dat deed pijn aan me oren, ogen en werd er bijna verdrietig van, was t niet dat het een oude Aerox betreft.

Alleen je voorgaande topic is helaas niet opgelost met het juiste resultaat.

Het spul achter de carterkap zal ongetwijfeld ergens niet kloppen, want dit is absurd.
 
Oeff, dat deed pijn aan me oren, ogen en werd er bijna verdrietig van, was t niet dat het een oude Aerox betreft.

Alleen je voorgaande topic is helaas niet opgelost met het juiste resultaat.

Het spul achter de carterkap zal ongetwijfeld ergens niet kloppen, want dit is absurd.
Kan het niet zijn te lichte rollen en te grote sproeier? Of juist andersom?

Of zit het echt achter de carterklep?
 
't is en blijft een video.
De interpretatie ervan is niet altijd gelijk aan de werkelijkheid.
Echter komt dit wel heel extreem over.
O.b.v. het filmpje zou dit dan wel heel erg veel te licht zijn.
Vertel overigens gerust over wat er werkelijk in zit qua afstelling.
Verder +plunten voor hoe je je topics toelicht met video's etc.
Voorbeeldig.
 
Ik heb het idee dat de rollen te licht zijn , , Drukveer te zwaar.
Klinkt als een Kettingzaag , of een grote Bosmaaier.
Welk gereedschap heb ik nodig voor de druk en trekveren? En welke moet ik dan hebben?
Post automatically merged:

't is en blijft een video.
De interpretatie ervan is niet altijd gelijk aan de werkelijkheid.
Echter komt dit wel heel extreem over.
O.b.v. het filmpje zou dit dan wel heel erg veel te licht zijn.
Vertel overigens gerust over wat er werkelijk in zit qua afstelling.
Verder +plunten voor hoe je je topics toelicht met video's etc.
Voorbeeldig.
Thanks. Zal straks even kijken wat er in zit

Maar hoe komt het dan dat hij niet harder loopt dan 35 ong?
 
vertel eerst eens wat je volledige Set Up is ... voordat er weer ... Gegist.... gaat worden .
Gewicht Rollen
Trekveren
Drukveer
uitlaat
Carburateur
Wel / Geen Power Filter
etc etc etc .
Post automatically merged:

Welk gereedschap heb ik nodig voor de druk en trekveren? En welke moet ik dan hebben?
Post automatically merged:


Kijk bij K-Parts , daar vind je alles wat je nodig heb .
 
Oke. Heb even wat op een rijtje gezet.

Gewicht rollen is 4 gram.

Trekveer en drukveer nog nooit verstand van gehad of iets mee gedaan. Hoe krijg ik dat uberhaupt vervangen? Ik weet niet hoe ik die bout kan losdraaien. Maar een blauwe drukveer en rode trekveren zo te zien?

Uitlaat is een stage6 replica (nieuw, prop heb ik eruit gehaald)

Carburateur is een dell orto 17.5

Filter is een standaard filter. Dus GEEN powerfilter.

V snaar had ik vervangen want oude leek aan vervanging toe, maar de nieuwe is een stuk breder en dikker. Hoort/kan dit?


Ik heb een filmpje. Dit draait gewoon en ‘pakt’ hem zelden. Lijkt me niet goed.

Komt dit omdat het een variateurset van Mezoly is of omdat mijn krukas (?) er ook niet zo goed uit ziet?

Verder zie de fotos.
 

Attachments

  • 3089B194-087E-463E-B227-3EE7D2680FE1.jpeg
    3089B194-087E-463E-B227-3EE7D2680FE1.jpeg
    97.3 KB · Views: 14
  • D6008D17-17EC-4597-A8F0-A8D8DC09FAC2.jpeg
    D6008D17-17EC-4597-A8F0-A8D8DC09FAC2.jpeg
    214.4 KB · Views: 16
  • DF8EC2ED-9E25-41D0-B6DF-01CC8BF1A5C5.jpeg
    DF8EC2ED-9E25-41D0-B6DF-01CC8BF1A5C5.jpeg
    152.6 KB · Views: 16
  • 449067B8-EEF3-4931-A3B3-BE77F6F1C233.jpeg
    449067B8-EEF3-4931-A3B3-BE77F6F1C233.jpeg
    220.7 KB · Views: 16
  • E8DDBAF0-3941-4DE3-8C6F-AAEE9C6D2D93.jpeg
    E8DDBAF0-3941-4DE3-8C6F-AAEE9C6D2D93.jpeg
    156.1 KB · Views: 14
  • 43F6DCDC-A74B-4174-8F9B-E445447F41A1.jpeg
    43F6DCDC-A74B-4174-8F9B-E445447F41A1.jpeg
    271 KB · Views: 14
Die Rollen ... Zijn : Test Rollen , en worden alleen gebruikt tot dat het Juiste gewicht gevonden is , en dan vervangen door Permanente Rollen .
Drukveer lijkt van Polini , echter bij Polini is alles Kleur Blauw en geeft aan per Kg .
Mijn Advies is : ga naar You-Tube , tik daar in : Drukveer vervangen , Rollen vervangen , Trekveren vervangen .
Daar kan je veel kennis opdoen , en inleren op de Materie, en welk gereedschap je nodig heb .
Alles wat je ziet is niet Professioneel , echter dan ben je een stap verder , Zelfs Joey -S , is soms als een Amateur bezig.
 
Die Rollen ... Zijn : Test Rollen , en worden alleen gebruikt tot dat het Juiste gewicht gevonden is , en dan vervangen door Permanente Rollen .
Drukveer lijkt van Polini , echter bij Polini is alles Kleur Blauw en geeft aan per Kg .

Oke. Maar hoe haal ik dat los zodat ik kan zien hoeveel kg het is?

En hoe komt het dat die variateurset doordraait? Hoort toch niet? Komt dat door het goedkope Mezoly merk ofis mijn krukas naar de knoppen?

En die v snaar? Is dat goed of niet?
 
Ik denk dat je beter af ben met een Malossi Drukveer kleur Wit , of de Polini Blauw als er 20 Kg opstaat .
Rollen : 5 gr. / per stuk
Trekveren : Malossi wit
Post automatically merged:

Hoe je het spul los maakt : Met een Koppeling sleutel , of met een slagmoer sleutel / Lucht tol
Koppeling sleutel vind je op K-Parts , bij : Gereedschap
.
Kijk op You-Tube : Drukveer vervangen .
 
Ik denk dat je beter af ben met een Malossi Drukveer kleur Wit , of de Polini Blauw als er 20 Kg opstaat .
Rollen : 5 gr. / per stuk
Trekveren : Malossi wit
Post automatically merged:

Hoe je het spul los maakt : Met een Koppeling sleutel , of met een slagmoer sleutel / Lucht tol
Koppeling sleutel vind je op K-Parts , bij : Gereedschap
.
Kijk op You-Tube : Drukveer vervangen .
Bedankt. Maar die v snaar is prima?

En is het de variateurset of de krukas? Dat filmpje dat het ‘doordraait’ lijkt me niet goed toch?
 
Dat die Vario door draaid kan ik niet goed zien , kan zijn dat de Tanden weg zijn uit de Ramplaat ... dan is je Vario Ramplaat overleden . of in het ergste geval, geen tanden meer op de kruk as
Post automatically merged:

Breedte van de Vsnaar lijkt mij goed ,
 
Hey! Wil een nieuwe krukas bestellen. Welke is goed voor mijn aerox ? En welke gereedschappen heb ik speciaal nodig? Dan kan ik er morgeen aan beginnen!

Alvast bedankt!
Post automatically merged:

Hey! Wil een nieuwe krukas bestellen. Welke is goed voor mijn aerox ? En welke gereedschappen heb ik speciaal nodig? Dan kan ik er morgeen aan beginnen!

Alvast bedankt!
Ik zie krukaslagers en keerringen ook nog. Kan iemand voor mij wat linkjes doorsturen van k-parts wat ik allemaal nodig heb?
 
Last edited:
Back
Top