yamaha aerox met speed 7t valt dood bij volgas optrekken

F.V.H.

SBO #159
hallo,
ik heb een probleem met mijn scooter.
als ik vanuit stilstand volgas optrek dan rijd ie een paar meter en dan komt er uit de caburateur een bmwoooaap geluid en valt ie stil.
maar als ie dat doet en ik laat gas los en ik geef weer gas dan trekt ie wel goed op.
en als ik al rollend volgas geef is er nix aan de hand.
het lijkt mij dat dat betekend te weinig benzine.
maar dat kan haast niet want ik zit al aardig krap met de sproeier is gebleken op de testbank.
en hij trekt ook nergens valse lucht want dat heb ik ook al na gekeken.
de ontsteking staat ook goed en de squish is ook in orde.
heeft misschien iemand een idee?
alvast bedankt, frank.
 
Advertisement - register to remove this

"het lijkt mij dat dat betekend te weinig benzine.
maar dat kan haast niet want ik zit al aardig krap met de sproeier is gebleken op de testbank."

Krap met sproeier als in bijna te weinig benzine? Gooi er dan gewoon een grotere sproeier in? Lijkt mij het hele probleem...
 
ik snap ook 1 ding niet , je staat op de testbank , waar word aangegeven dat ie vrij krap staat ....

ten eerste als je toch op de testbank staat , waarom stel je m dan niet meteen goed af?

en ten 2e , waarom vraag je de eigenaar van de testbank of medewerkers daar niet om advies??

ik snap dus niet wat je eigenlijk op de testbank wilt doen 8P
 
ja dat was een spelfout van mij.
ma ik bedoelde te zeggen op de testbank is gebleken dat de afstelling van de caburateur wel goed zit.
en als je een beetje na denkt met gezond verstand zit er een verschil tussen een testbank en werkelijk op de weg rijden.
op de testbank heeft ie er geen last van en op de weg wel.
zal waarschijnlijk zijn omdat het lastiger is om iemand van 85 kg. tegen de wind in te verplaatsen in plaats van de rol van de testbank
en tot nu toe heeft nog niemand een idee wat het is ook rick karsm. niet.
maja als tog niemand met een suggestie kan komen dan weet ik de volgende keer waar ik dit soort dingen dus in ieder geval niet moet vragen.
tog bedankt voor de moeite
 
nee sproeier niet verstopt.
cab te schuin zat ik aan te denken omdat het een 30 mikuni is met een mb spruitstuk naar voren gericht.
marco van xsh zei dat het wel kon dus d8 dat het wel goed ging.
ma dan snap ik niet waarom hij het alleen doet vanuit stilstand.
 
exact ditzelfde probleem had ik op mijn oude speedblok op mn Aerox. Dit was met een recht spruitstuk naar voren ( MB spruitstuk met FMT ophoogplaat ) icm een 24 mikuni. De 24 TM staat erom bekend snel te lekken , dus met een 28 Keihin had ik er geen last meer van. Mischien vlotternaald afstellen ? Anders carb naar achteren proberen te plaatsen, maar ik weet dat je weinig ruimte hebt om je carb kwijt te kunnen.
 
Back
Top