Vraagje ivm met aansluiten alarm yamaha aerox/mbk nitro

Pure evil 911

Nitro member
Hallo,

Ik ben bezig met het aansluiten van men alarm en de handleiding die er bij zit gebruikt de kleurcodes van nitro\aerox geproduceerd voor 2003 mijn model is van 2004 kleuren kloppen dus niet. Hier post ik even voor de duidelijkheid beide elektrische schema's en bijhorende legenda :

Model 2003 ->... (mijn model dus)
Schema na 2003
Legende

Model tot 2003
Schema voor 2003
Legende

Bijkomend schema van het oude model lijkt mij er wordt geen jaartal gespecifieerd:
Schema

Het gaat mij dus om de wit -zwarte kabel die op het schema van het model voor 2003 staat deze zou dienen om de scooter op afstand te kunnen starten deze vind ik echter niet terug op het schema van mijn scooter weet iemand hier raad mee ?

alle info is welkom tx
 
Advertisement - register to remove this

zwart witte draad bij oude model aerox
zit bij het contact slot

Verbinding met massa = scooter uit
Verbinding los van alles = is scooter aan / of mogelijk om te starten

grt jp
 
zwart witte draad bij oude model aerox
zit bij het contact slot

Verbinding met massa = scooter uit
Verbinding los van alles = is scooter aan / of mogelijk om te starten

grt jp


Enig idee dan waar deze draad zich bevindt op het schema dat ik hierboven gepost heb ? Ik vermoed dat deze draad toch naar de cdi gaat ? Niemand een idee welke kleur deze draad dan heeft?

tx
 
Enig idee dan waar deze draad zich bevindt op het schema dat ik hierboven gepost heb ? Ik vermoed dat deze draad toch naar de cdi gaat ? Niemand een idee welke kleur deze draad dan heeft?

tx

in de oude schema zit die wel
maar in de nieuwe aerox is die kabel niet aanwezig
Maar hoef je ook niet te gebruiken

zolang je de + schakeling wel goed maakt
 
in de oude schema zit die wel
maar in de nieuwe aerox is die kabel niet aanwezig
Maar hoef je ook niet te gebruiken

zolang je de + schakeling wel goed maakt

Ik zal vanavond even t schema van men alarm inscannen dan kan je het zelf zien want volgens mij moet het toch op een of andere manier aangesloten worden zodat ik de scoot vanop afstand kan starten
 
Ik weet niet welk alarm jij hebt, maar heb destijds ook een alarm gehad met startfunctie.
Moest toen de kabel die ervoor zorgde dat de startmotor aangestuurd werd aansluiten op een kabel die vanaf de startknop kwam
Deze was zowel bij m'n Neo's (snor) als bij m'n Benelli blauw/wit van kleur.
 
je moet idd een kabel op je start knop aan sluiten
1 op je achterlicht (mag geen led zijn want dan krijg je der problemen mee)
kabel op je constante +
en kabel op je geschakelde + van je contact

dan moet de afstand starten al werken

dan sluitje nog 2 kabels voor je knipperlicht aan
je accu pak van je allarm
en je hoorn voor het allarm geluid

en dan zouw het in orden moeten wezen

( bij oude modellen moet je de zwart witte draad door knippen en 1 uiteinden op een kabel van het allarm doen en de andere uiteinden op een andere kabel van het alarm)
maar die ken je nu laten vervallen

grt jp
 
Bij mij zaten er gewoon dezelfde stekkers op, en was het gewoon een kwestie van het zaakje ertussen te steken, hoefde dus alleen die startknop kabel aan te sluiten zelf en 2 kabels voor knipperlicht
 
Ff een linkje van welk alarm het is :
http://www.dg-styling.nl/website/index.php?Website=240&ContentItem=133296

mja dit is een universeel alarm dus is het wel wat kabels doorknippen en aansluiten enz. Kga direct het schema inscannen dan kunnen julie het zien zou het vanvond willen afwerken

edit : linkje naar het schema van het alarm
http://img183.imageshack.us/img183/2118/imgcs0.jpg

btw heb idd een blauw witte kabel probleem is er lopen er 2 naar men cdi een iets donderkder blauw en een iets lichter blauw en er is een aftakking van men hoofdkabelboom waar ook een blauw witte kabel uitkomt geen idee welke van de 3 dat k nu moet nemen of ... iemand enige suggestie?
 
Last edited:
Ff een linkje van welk alarm het is :
http://www.dg-styling.nl/website/index.php?Website=240&ContentItem=133296

mja dit is een universeel alarm dus is het wel wat kabels doorknippen en aansluiten enz. Kga direct het schema inscannen dan kunnen julie het zien zou het vanvond willen afwerken

edit : linkje naar het schema van het alarm
http://img183.imageshack.us/img183/2118/imgcs0.jpg

btw heb idd een blauw witte kabel probleem is er lopen er 2 naar men cdi een iets donderkder blauw en een iets lichter blauw en er is een aftakking van men hoofdkabelboom waar ook een blauw witte kabel uitkomt geen idee welke van de 3 dat k nu moet nemen of ... iemand enige suggestie?

Heb net zitten uitmeten heb beide draden om beurt is overgeknipt aan de cdi maar kan er niet uit afleiden dat een van beide aan het contact zou kunnen verbonden zijn of niet dus nu weet ik het niet meer... iemand info ? er is ook nog een zijvertakknig van de hoofdkabel die niet naar de cdi gaat (weet niet naar waar deze gaat missch is diet wel te zien op het elektrisch schema) daar zit ook een blauw witte kabel in die heb ik wel niet zitten uitmeten...
weet iemand wat het zou kunnen zijn ? echt niemand ervaring met een rox ?
 
de oplossing ;)

http://www.jpvdw.nl/alarm.JPG

de rood,zwart,bruine,grijze blauw witte draad zijn de orginele draden van de aerox

Let op je mag geen led achterlicht hebben
anders gaat het afstand starten niet werken
(is wel een oplossing voor dat je de led kan behouden )

p.s. ben niet verantwoordelijk als de informatie niet klopt :p
 
Last edited:
Hey,

Kheb dus wel een led achterlicht... Waarom maakt dit eig iets uit?

Heb even 2 foto's genomen kan je zien wat er van kabels zijn ff voor de duidelijkheid uit de cdi komt 2x blauw wit 2x zwart 1x oranje en 1xbruin is missch niet zo goed op foto te zien

klik
klik
 
Hey,

Kheb dus wel een led achterlicht... Waarom maakt dit eig iets uit?

Heb even 2 foto's genomen kan je zien wat er van kabels zijn ff voor de duidelijkheid uit de cdi komt 2x blauw wit 2x zwart 1x oranje en 1xbruin is missch niet zo goed op foto te zien

klik
klik


ik heb het nooit over het cdi gehad !
je moet het alarm op je CONTACT aan sluiten zoals in het plaatje staat
de blauw witte draad zit in je handschoene deksel bij de accu

de led achter licht zit geen weerstand op omdat de led puur electronisch is en geen gloeilamp

je zouw voor eventuwele problemen met je electrische start op afstand
een std gloeilampje parallel op je achter licht unit moeten aansluiten
 
ik heb het nooit over het cdi gehad !
je moet het alarm op je CONTACT aan sluiten zoals in het plaatje staat
de blauw witte draad zit in je handschoene deksel bij de accu

de led achter licht zit geen weerstand op omdat de led puur electronisch is en geen gloeilamp

je zouw voor eventuwele problemen met je electrische start op afstand
een std gloeilampje parallel op je achter licht unit moeten aansluiten


Oh ik dacht dat die kabel doorliep naar de cdi ... niet dus bleek uit de uitmetingen die ik gedaan had kga het sewwes nog eens bekijken en dan post k waarsch nog wel een paar vraagjes :p

alvast bedankt
 
en algelukt?

Ik heb zonet zoalt alle voorkappen van de scooter afgehaald zodat ik kon zien welke kabels er van men contactslot kwamen daar komen dus een bruine, een rode en een grijze kabel uit.

Bij men batterij zit inderdaad een blauw - witte draad zou t deze dan zijn?

Kga nu ff men alarm er langs leggen en zin of k nu eigenlijk ongev al wel weet welke kabels waar aan te sluiten kwestie van zeker te zijn dat k geen stukken haal. Waarom moet ik eig een lapmje tussen men led achterlicht zetten heeft dit enige functie (voor de veiligheid ofzo... )
 
Heb net nog ff een foto zitten maken van het alarm ga het morgen aansluiten samen met een maat als ik alle kabeltjes eens weet :

foto

ff opsommen van links naar rechts en wat ik vermoed wat het moet zijn :

2 gele kabels: aansluiting van de pinkers
zwarte kabel: aansluiting van de massa op de accu
grijze draad: ?
roze draad: ?
rood-zwarte draad: loopt uit het beeld naar onderen, hieraan hangt het ledje is vastgeklikt met een stekker
rode kabel: plus pool vermoed ik maar waar het beste aansluiten?
blauwe kabel: aansluiten op blauw witte kabel ter hoogte van de accu ?
groene kabel: ?
oranje kabel: ?

kga sewwes nog even kijken naar het schema (links ernaar staan hierboven)
als k nog iets meer te weten kom voeg k t wel toe opmerkingen zijn meer dan welkom tx voor de info
 
2 gele kabels: aansluiting van de pinkers
zwarte kabel: aansluiting van de massa op de accu
grijze draad: IS NIKS (NODIG BIJ OUDMODEL AEROX)
roze draad: IS NIKS (NODIG BIJ OUDMODEL AEROX)
rood-zwarte draad: loopt uit het beeld naar onderen, hieraan hangt het ledje is vastgeklikt met een stekker
rode kabel: plus pool vermoed ik maar waar het beste aansluiten? GEWOON BIJ HE CONTACT ZIE MIJ TEKENING
blauwe kabel: aansluiten op blauw witte kabel ter hoogte van de accu ? LOOPT NAAR EEN ZWART KASTJE (DAT IS HET STARTERS RELAIS)
groene kabel: LOOP UIT HET RELAIS SYTEEMPJE IS VERVALLEN IN DE TEKENING
oranje kabel: LOOP UIT HET RELAIS SYSTEEMPJE EN IS VERVALLEN IN DE TEKENING


ZOALS IK DE TEKENING HEB GEMAAKT ZOUW HET MOETEN WERKEN

HET LAMPJE HEB JE NODIG OMDAT DE MIN VAN HET STARTERELAIS KOMT DOOR HET LAMPJE HEEN
EN OP LED ZIT GEEN WEERSTAND DUS DAN GAAT DAT NIET WERKEN
 
2 gele kabels: aansluiting van de pinkers
zwarte kabel: aansluiting van de massa op de accu
grijze draad: IS NIKS (NODIG BIJ OUDMODEL AEROX)
roze draad: IS NIKS (NODIG BIJ OUDMODEL AEROX)
rood-zwarte draad: loopt uit het beeld naar onderen, hieraan hangt het ledje is vastgeklikt met een stekker
rode kabel: plus pool vermoed ik maar waar het beste aansluiten? GEWOON BIJ HE CONTACT ZIE MIJ TEKENING
blauwe kabel: aansluiten op blauw witte kabel ter hoogte van de accu ? LOOPT NAAR EEN ZWART KASTJE (DAT IS HET STARTERS RELAIS)
groene kabel: LOOP UIT HET RELAIS SYTEEMPJE IS VERVALLEN IN DE TEKENING
oranje kabel: LOOP UIT HET RELAIS SYSTEEMPJE EN IS VERVALLEN IN DE TEKENING


ZOALS IK DE TEKENING HEB GEMAAKT ZOUW HET MOETEN WERKEN

HET LAMPJE HEB JE NODIG OMDAT DE MIN VAN HET STARTERELAIS KOMT DOOR HET LAMPJE HEEN
EN OP LED ZIT GEEN WEERSTAND DUS DAN GAAT DAT NIET WERKEN

Ok ga het sewwes proberen hartelijk dank voor je hulp anders was k er niet uitgekomen khou je op de hoogte !!!

edit: wat bedoel je met vervallenin de tekening?
ps kheb het over de kabels van het alarm kwestie van zeker te zijn dat we op dezefde hebben uit het relais loopt een geel-groene en een blauw witte kabel samen met 2 rode ...
 
Last edited:
de oranje kabel uit het alarm is op JOUw schema verbonden met de bruine kabel op het contact, echter schrijf je in je laatste post:
"oranje kabel: LOOP UIT HET RELAIS SYSTEEMPJE EN IS VERVALLEN IN DE TEKENING"
wat bedoel je hier dan net mee? Moet de oranje van het alarm dan wel degelijk aangsloten worden op de bruine van de scooter bij het contact? Graag bevestiging hiervan
Ook bij de groene kabel van het alarm schrijf je: "LOOP UIT HET RELAIS SYSTEEMPJE EN IS VERVALLEN IN DE TEKENING" en op JOUW schema kan ik geen enkele kabel terugvinden, dus ik veronderstel dat deze niet aangesloten moet worden.

graag bevestiging

dus zoals ik het voorheb:
rode van alarm op rode van contact
oranje van alarm op bruine van contact
groene van alam nergens op aansluiten
roze van alarm nergens op aansluiten
grijze van alarm nergens op aansluiten
blauwe kabel van alarm op de blauw-witte bij de accu
en de pinkers zijn duidelijk
-> graag bevestiging

de groene roze en grijze van het alarm zijn dan niet aangesloten, werkt het alarm hier nog volledig door?
 
Back
Top