This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Yamaha aerox koelvloeistof

fabianrab

New Member
Goedeavond, ik heb een probleem met mijn watergekoelde yamaha aerox uit 2011. Ik heb meerdere keren de koelvloeistof vervangen en het blijft een soort bruine vloeistof met een soort schuimlaag(zie foto's) en het maakt niet uit welke kleur erin gaat. En ook is mijn koelvloeistof erg snel leeg. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? En hoe het op te lossen is. Of is dit normaal?
 
Staat er ook veel druk op het systeem als je gereden hebt , lijkt me een lekke koppakking. zit die zwarte aanslag onder het tankje , of erin .
Dit kan dan olie aanslag zijn wat er via de verbrandingskamer in komt
 
Die zwarte aanslag zit erbuiten dus dat is niks, en als ik hem heb gestart komt er zeker druk op maar ik zou niet weten hoeveel.
 
Dat schuim dat op de koelvloeistof in je tankje drijft (sludge) is een miix van olie en koelvloeistof.
Dus zoals Arie reeds aangaf heb je waarschijnlijk een kleine lek tussen het verbrandingsdeel van de cilinder en het deel waar de koelvloeistof circuleert.
Waarschijnlijk zal de scooter ook wel wit roken als het blok nog koud is door het verbranding van koelvloeitof en misschien wel slechter starten dan normaal

Ook zal je hand dan nat worden als je deze een tijdje in de uitlaatgassen van je scooter houdt.
 
Ahh okeh daar was ik al bang voor.. dit is precies wat er gebeurd. Weet iemand ook hoe ik dit zou kunnen oplossen?
 
Nieuwe koppakking , en moeren / bouten aandraaien met het voor geschreven aanhaal moment.
Als je slim bent vervang je gelijk de voetpakking , daar je kopmoeren ook de cilinder vastzet op je voetpakking , kan goed gaan maar je kan ook na montage last krijgen van een lekkende voetpakking.
 
Alleen alles is pas geleden vervangen kwa pakkingen en cilinder dus het lijkt me dan erg sterk dat de pakkingen niet goed zijn meer. Kan het ook zijn dat alleen die bouten zijn losgekomen?