Hallo iedereen,
Ik rijd rond met een Yamaha Aerox 2t model 2015. Vroeger trok hij in één lijn op van 0 tot 80, totdat mijn voetjes in mijn koppeling op waren... Ik heb dan 3 maandjes rondgereden met de koppeling van een vriend zijn aerox. Sinds dien is het dus zo dat mijn brommer een dipje heeft tussen de 30 en 55km/u. Ik heb toen altijd de schuld gegeven aan die koppeling, dus heb ik een nieuwe koppeling (stage6 racing mk2, 107mm) gestoken. Na veel testen met de duw- en trekveren bleef het dipje... Mijn rolletjes zijn nog standaard, kan dit het zijn? Zoja, hoeveel gram zou ik dan best steken?
Daarom vraag ik jullie hulp nu. Heeft iemand een idee wat ik kan proberen om hem terug in één rechte lijn te laten optrekken?
De scooter is volledig standaard, behalve de koppeling en de duw- en trekveren, en ik heb er een sito uitlaatje opgezet. En de vario ring eruit natuurlijk...
Ik persoonlijk heb nog nooit de carbu gekuist of eens in de cilinder gekeken (hij heeft nu 12000km). Daarvoor breng ik hem op onderhoud, maar volgens mij doet onze lokale luie scooterzaak dit ook helemaal niet. Alleen maar remmen en de v-snaar vervangen terwijl dit helemaal niet nodig is...
Ik bedank jullie alvast voor jullie hulp!
Len
Ik rijd rond met een Yamaha Aerox 2t model 2015. Vroeger trok hij in één lijn op van 0 tot 80, totdat mijn voetjes in mijn koppeling op waren... Ik heb dan 3 maandjes rondgereden met de koppeling van een vriend zijn aerox. Sinds dien is het dus zo dat mijn brommer een dipje heeft tussen de 30 en 55km/u. Ik heb toen altijd de schuld gegeven aan die koppeling, dus heb ik een nieuwe koppeling (stage6 racing mk2, 107mm) gestoken. Na veel testen met de duw- en trekveren bleef het dipje... Mijn rolletjes zijn nog standaard, kan dit het zijn? Zoja, hoeveel gram zou ik dan best steken?
Daarom vraag ik jullie hulp nu. Heeft iemand een idee wat ik kan proberen om hem terug in één rechte lijn te laten optrekken?
De scooter is volledig standaard, behalve de koppeling en de duw- en trekveren, en ik heb er een sito uitlaatje opgezet. En de vario ring eruit natuurlijk...
Ik persoonlijk heb nog nooit de carbu gekuist of eens in de cilinder gekeken (hij heeft nu 12000km). Daarvoor breng ik hem op onderhoud, maar volgens mij doet onze lokale luie scooterzaak dit ook helemaal niet. Alleen maar remmen en de v-snaar vervangen terwijl dit helemaal niet nodig is...
Ik bedank jullie alvast voor jullie hulp!
Len