word GEK van die scooter...

MHL

Well-Known Member
ok, hij reed vanochtend nog normaal toen ik naar mijn werk ging, kwam uit mijn werk, kick dat ding aan....start niet eens... ik dus lopen naar huis.

vanavond toch nog even kijken naar dat ding, ik kick dat ding aan, en start....
geef gas, en valt ineens uit.

paar keer geprobeerd, zelfde verhaal, ik choke ingedaan, gestart, valt uit, en helemaal dood....vonkt nog goed, en mijn bougie is bruin kleurig, en droog...

hij is helemaal standaard (onbegrenst) en een yasuni Z. het is een mina horizontaal LC

enig idee waar dit aan kan liggen, want heb geen idee, waar ik moet beginnnen met zoeken,
die scooter van mij is nog minder logisch dan mensen,wat normaal andersom moet zijnl;)

please some advice!

greetzzz

MHL

Advertisement - register to remove this

benzine is niet op, ik herrinner me wel dat ik de avond ervoor 100ml olie in de tank deed (zat 5 liter benzine in) ik zal vanmiddag even kijken met contact uit, en 10 a 15 keer kicken, of de bougie nat is...

GROSSIE@aerox said:
vlotterbak;)

juist, kwam er even niet op, dan ga ik dat na mijn werk ook eens proberen, want dat ding rijd meer niet dan wel, en word er een beetje gek van, begon allemaal toen mijn uitlaatport van de cili afbrak:P

toen ging ineens alles kapot, en dat ding ging letterlijk vaag doen:P

heb ondertussen behoorlijk wat vervangen, maar dat stomme ding rijd niet.... maar hij is wel mooi:D

als de uitlaatpoort brak, (weet niet "hoe" hij is gebroken dus doe maar een suggestie) zijn er dan geen brokjes oid je cil ingelopen en dus bij je krukas gekomen.

Kun je met benzine eruit krijgen (spoelen) as far as i know.

RedHat said:
als de uitlaatpoort brak, (weet niet "hoe" hij is gebroken dus doe maar een suggestie) zijn er dan geen brokjes oid je cil ingelopen en dus bij je krukas gekomen.

Kun je met benzine eruit krijgen (spoelen) as far as i know.

de uitlaatpoort brak zo af: ik leg de uitlet eronder, draai een schroefje erin, maar het schroefdraad was al verrot enzo, en ik draaide natuurlijk weer gewoon lekker door, en toen brak er een stuk van de ophanging af...

hij rijdt trouwens nog steeds niet, dus is gelijk een mooi kickje onder het kontje

als hij wel start maar niet vooruit komt en uitvalt kan het ook aan sproeier eventueel ligen zoek het wat simpeler stel je carb een beetje af ieedereen zegt allemaal moeilijke en ingewikkelde dingen maar het is gewoon iets kleins en als je er nou echt niet uitkomt en alles al hebt geprobeerd denk ik dat je ontsteking niet goed meer is had een vriend van mij ook ?? Veel suc6 en ik weet hoe je je voelt mijne is ook altijd wat mee maar dat krijg je bij tune :D

JusSeb said:
Je membraamkleppen ? als die gaar zijn start hij wel maar zodra je gas geeft valt de scooter dood (uit).

Inderdaad! dit heb ik dus ook al een paar keer gehad...
Hij start dan wel maar zodra je gas geeft dan verzuipt ie.
Als het dit is heb ik een tip voor je: doe er dan geen orginele meer in (beter race, malossi oid)
En je motorblok nog even goed nakijken waar je membraamstukjes heen zijn gegaan..:)

ok peepz, ben weer even aan de slag gewoon met dat ding van mij..

heb vlotter leeg laten lopen, hielp niet, ik zag dat de gaskabel niet goed in de carb zat, dus vastgemaakt, vervolg: 3 sec starten en dood, daarna nog even vario eraf gehaald, was nog prima in orde, verder klinkt de cilinder of zuiger ook niet rot, dus zou ik het nu bij de membraam plaatjes moeten zoeken??

en opnieuw afstellen is toch kansloos, heb het daarvoor gewoon normaal gedaan... toen ik terug kwam van mijn werk was die ineens dood...

bougie er nog af gehaald, bruin kleurig, nu wel beetje nat....

greetzzz

MHL

heb je hiervoor niet iets veranderd aan je scoot? als dat zo is moet je wel alles goed vast zetten he en zorgen dat niks verstopt is, ( je carb):? en zuigt hij geen valse lucht???? moet je ff checke
!

foxer said:
heb je hiervoor niet iets veranderd aan je scoot? als dat zo is moet je wel alles goed vast zetten he en zorgen dat niks verstopt is, ( je carb):? en zuigt hij geen valse lucht???? moet je ff checke
!

Nee alles zit netjes vast ik heb t zelf allemaal nog nagekeken voor hem t enige wat ik verder nog zou kunnen verzinnen is dat zn krukass lagers ver uit zijn gelopen.

Maar kijk eerst je membraam inderdaad eens na.

Greetz

Back