Help Ik word GEK ( Yamaha Aerox )

Marcel ZH

Well-Known Member
wie ken mij helpen met mij te vertellen waar ik het moet zoeken ,
ik heb een yamaha aerox , en heb alles van malossi erop zitten
MHR 70 speed , mal krukas pen 12 , 24 delorto carb , spruitstuk , malossi overbrengingzet , snaar , dus alles yasuni uitlaat 20C speciaal voor 70 cc,race onsteking .
nu is mijn vraag hiervoor had ik een replica liep goed allemaal zelfde carb voor de rest alles is alles nieuw . ben nog aan het inrijden maar het loopt niet lekker , van 0 naar 40 rijd ie gewoon KUT hij stotterd daarna gaat ie als de brandweer , waar moet ik het in gaan zoeken heb alles al geprobeert andere sproeiers lucht , naald enz . ken iemand mij vertellen wat mis een beetje een gemiddelde maat sproeier is met deze spullen , of my vertellen wat ik moet doen . ik word hier echt gek van ben er al een week mee bezig om de oorzaak ervan te vinden . ps ( mis belangrijk ) ik had een speciale boegie erbij ( race ) die deed het na 1 uur rijden totaal niet meer , dus totaal 1 uur gereden niet een heel uur achter elkaar maar dus totaal . mensen hoop dat jullie reageren en mij kunnen helpen .
bedankt Marcel
 
Advertisement - register to remove this

ik heb gewoon een vervroeging spie en daar zat een speciale cdi bij :S , maar het zit niet in mijn ontsteking , want ik heb namenlijk ook al mijn normale ontsteking teruggeplaats en ik ondervond nog steeds hetzelfde probleem
 
het gekke is hiervoor had ik een malossi MHR 70cc replica en die reed goed totdat ik zonder olie reed omdat mijn lampje naar de klote was :S , nu die MHR speed erop en het loopt gewoon kut , er zaten ook 2 voetpakkingen bij duid dat erop dat ik ze alletwee had moeten plaatsen ? ik heb er nu namenlijk maar een tussen .
 
Marcel ZH said:
het gekke is hiervoor had ik een malossi MHR 70cc replica en die reed goed totdat ik zonder olie reed omdat mijn lampje naar de klote was :S , nu die MHR speed erop en het loopt gewoon kut , er zaten ook 2 voetpakkingen bij duid dat erop dat ik ze alletwee had moeten plaatsen ? ik heb er nu namenlijk maar een tussen .

er zitten verschillende voetpakkingen bij omdat je doormiddel van dikkere en dunnere voetpakkingen je squish kan afstellen.

Ook vertel je dat het lampje van je olie stuk is dat duidt erop dat je met oliepompje rijdt, dat is zoiezo niet goed icm speed.

Beter ga je zelf je benzine-olie mengen want dit komt niet goed...
 
Spasta said:
Ook vertel je dat het lampje van je olie stuk is dat duidt erop dat je met oliepompje rijdt, dat is zoiezo niet goed icm speed.

Beter ga je zelf je benzine-olie mengen want dit komt niet goed...
dus je bedoeld dat ik mijn olie pompje moet afsluiten en zelf iedere keer mijn benzine moet mixen ?
 
Misschien handig om toch maar 't boek van a.bell te lezen :p. Scooters zijn toch heel wat anders als schakelbrommers, puchies enz. Dat had je vast wel door. Je oliepomp kan het begeven waardoor hij dan niet meer smeert en het zooitje vastdraait. Squish is ook heel belangrijk. Optimale prestaties en het behoud van je cilinder. Tevens is mijn mening dat een speed niet echt goed is om lekker uurtje rond te rijden :rolleyes: Ik denk dat het beter was geweest om een replicatje te houden. Of andere soortgelijke cilinders. Succes ermee in ieder geval!
 
stop eerst voordat je je cilinder eraf haalt een stukje tin tussen je zuiger en je kop, en zorg dat die geplet woord, d.m.v aan je krukas te draaien. als het stukje tin geplet is pak je iets waarmee je kan opmeten hoeveel mm het stukje tin is wat geplet is.
dat stukje moet 0,55 mm zijn, als het kleiner is zou ik idd een grotere voetpakking erin dondere.
 
{! vervroegingsspie eruit, een goede rotor erop, bv malossi,, voor ontsteking op 2.25 zetten om te beginnen, massa kabel van je frame naar je blok trekken, zeer zeker die oliepomp eruit halen!, zelf gaan mengen 1/35, de juiste sproeier erin, kan je zien aan de kleur van je bogie, rode drukveer erin(of geel maar meestal rood) enz enz enz, beter searsh je ff want zoals je nu bezig bent gaat het niet lang lopen, lmfd.
 
Back
Top