Witte malossi drukveer

th07

New Member
Ik heb een zip 2 takt 50cc, setup:
Polini 3g koppeling
malossi multivar Witte drukveer 7,5 gram rollen.
Sito +
17,5 dellorto carb
50cc stnd

Ik heb een vraag over de drukveer, wat doet het? want heb nu een witte drukveer erin maar zie op google dat hij niet heel sterk is. is het verstandig om een andere drukveer te kopen? en zo ja welke drukveer?

Hier een filmpje van de optrek van mijn zip.
 
Advertisement - register to remove this

Wit is volgens mij de beste voor de meeste zips, een andere kleur zal ik niet voor gaan.
Witte kleur komt ook net na de orginele drukveer dus en geeft dus rond +30% meer.
Als je sneller wilt gaan zou je toch voor een 70cc moeten gaan.

De drukveer zorgt er namelijk voor dat de koppeling aangrijpt zodra het juiste toerental bereikt is. Maak je te weinig toeren bij het optrekken? Dan heb je een sterkere drukveer nodig. Bij teveel toeren kies je juist weer voor het omgekeerde.

Bron:
 
Dat zijn de trekveren waar je het over hebt.

De drukveer doet het tegenovergestelde van de rollen. Dus ipv de scooter in een hogere ''versnelling'' te drukken duwt hij hem omlaag.

Bij setups met heel veel pk heb je een sterkere nodig om het slippen van de snaar tegen te gaan. Wat een relevanter effect is is het toerental bij gashername.
Je rijdt bijv. 50kmph, je rolt het gas dicht om op de motor te remmen. En zodra je 35kmph rijdt trek je weer op. De drukveer regelt het toerental wat je direct vanaf de 35kmph hebt

Doordat de drukveer de rollen tegenwerkt loopt het blok ook iets hoger in toeren als je een zwaardere drukveer neemt
 
Dat zijn de trekveren waar je het over hebt.

De drukveer doet het tegenovergestelde van de rollen. Dus ipv de scooter in een hogere ''versnelling'' te drukken duwt hij hem omlaag.

Bij setups met heel veel pk heb je een sterkere nodig om het slippen van de snaar tegen te gaan. Wat een relevanter effect is is het toerental bij gashername.
Je rijdt bijv. 50kmph, je rolt het gas dicht om op de motor te remmen. En zodra je 35kmph rijdt trek je weer op. De drukveer regelt het toerental wat je direct vanaf de 35kmph hebt

Doordat de drukveer de rollen tegenwerkt loopt het blok ook iets hoger in toeren als je een zwaardere drukveer neemt
maar als je luistert naar dat filmpje, wat zal ik er nog meer aan doen?
 
maar als je luistert naar dat filmpje, wat zal ik er nog meer aan doen?
is niet te horen. Maar lijkt voor de rest prima te lopen. Je zou er strakkere trekveren in kunnen doen, dan trek je net iets sneller op vanaf stilstand. maar ik ben daar geen grote fan van want de koppling grijpt en ontkoppelt dan wat minder prettig

Wat een relevanter effect is is het toerental bij gashername.
Je rijdt bijv. 50kmph, je rolt het gas dicht om op de motor te remmen. En zodra je 35kmph rijdt trek je weer op. De drukveer regelt het toerental wat je direct vanaf de 35kmph hebt
 
Back
Top