is een witte malossi drukveer zwaarder dan men orgineele ?

Belg

Well-Known Member
Speedfight 2 LC
Multivar en ja tecnigas next :|
8.5 gemixt met 4 gram denk ik, ben niet zeker
nu moet er een zwaardere drukveer in want de hernemingen zijn echt rotslecht
is die witte malossi voldoende ? die heb ik nog liggen van men multivar
 
Advertisement - register to remove this

8,5 gemixt met 4??????????????????? daar zou ik eens 6 ingooien voor te beginnen. Mixen kan wel, maar meer als 1 gr. verschil tussen de gemixte dan gaat het meestal niet goed. Laat staan met 4,5 gram verschil.
Als je wit hebt liggen kun je die eerst proberen, maar waarschijnlijk zal de gele beter zijn.
 
kan ook 6 of 7 zijn

eerst had ik er 8.5 en 6 in ligge denk ik
nu heb ik gewoon wat lichter

rollen zijn normaal perfect, heb alles geprobeert
wat ik hier heb liggen en das van 4 gram tot 12
 
Originally posted by monstaboy
Ik hoor juist altijd van mensen met Tecnigas dat ze allemaal hele lichte rollen hebben, rond de 3.5 gram enzo. Zelf geen ervaring dus ik zeg ook maar wat ik heb gehoord.

Hij heeft een peugeot :| Die zijn altijd zwaar in rollers tov Mina en Pia :)

EDIT

Je kan idd beter niet mixen van rollers, of max 1gr verschil zoals Borgdaville al zei...

/EDIT
 
Het mixen van rollen moet wel kunnen.. maar net als ze hier zeggen kun je beter niet hoger gaan dan een verschil van 1/1,5 gram. Maar bij Peugot zal het vast anders zitten waardoor er andere regels gelden.
probeer die drukveer gewoon uit... je hebt hem toch liggen.. ik snap je vraag niet helemaal.

Als je die drukveer nou zou moeten kopen.. maar je hebt hem gewoon liggen. Proberen die hap :D
 
Originally posted by Belg
Als deze drukveer nu niet sterk genoeg is heb ik voorniets een halve dag verspilt...
dan liever van de eerste keer goed...of toch in die richting :)

als je een halve dag nodig hebt om een drukveer te vervangen, ben ik benieuwd hoe jij je scoot afsteld, je moet toch meerdere drukveren proberen....
 
Originally posted by Belg
halve dag = matriaal zoeke, scoot kuisen, dat ding uiteen halen, drukveer steken, ineen steken, matriaal opkuisen, ...


daar ben ik toch wel 2h mee bezig :|
als je ermee aan de gang gaat en je hebt het eenmaal een paar keer gedaan ben je in 10 minuten klaar. Materiaal? Ratelsetje en inbus??? Variokap eraf, Koppeling eraf, koppeling uitelkaar, nieuwe drukveer erin, koppeling weer inelkaar, koppeling weer over de as, vastdraaien, variokap weer vast en gaan met die banaan.

En jah, koppeling dat ding zal wel anders heten, maar dat ding rechts naast je vario, waar je koppeling inzit.
 
Back
Top