This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

wie zuigt matton of scootparts

Originally posted by Arne@Piaggio
Jongens jongens, ik heb nog nooit wat bij Scootparts besteld en zal het ook nooit doen.

Ikke wel;

* Malossi MHR Replica...
* DO 21mm carb...
* Yasuni Z...
* Yasuni C20...
* Polini For Race (2*)...

Nooit problemen gehad, alleen 1 For Race een keer heen en weer gestuurd vanwege incompleet...

Moraal; scootparts is goed, goedkoop en snel, zolang er maar NIX fout gaat qua garantie ofzo...

Greetz.

Hoezo oneerlijke concurrentie dan???
Wij moeten die onderdelen toch zo goedkoop mogelijk hebben daar gaat het toch om joh!!!!
Of zie ik iets fout nu???

* Normale scooterzaak; verkoop onderdeel incl. een bedrag voor eventueel terug/opsturen naar fabrikant i.v.m. fabricagefout zoals niet passen/ slechte afwerking cilinder enz...

*Scootparts; geen gulden winst, maar nog voor geen stuiver service... ALS je daar een product koopt dat niet goed is, kun je vrijwel zeker naar je geld fluiten... Je kunt ze niet veel maken, omdat het geen bestaande scooterzaak is...

Greetz.

niet aanstellen, als je iets terug stuurt is dat bijna nooit een probleem. Heb al meerdere dingen terug moeten sturen, wat wel klote was, mja das een ander verhaal.

mja, blijft kut. ik ga vanmiddag naar matton om te vragen of zij het probleem willen oplossen........ eerst cees matton nog even mailen..

Originally posted by Hebo-47.6mm
Hoezo oneerlijke concurrentie dan???
Wij moeten die onderdelen toch zo goedkoop mogelijk hebben daar gaat het toch om joh!!!!
Of zie ik iets fout nu???

Wat jullie vergeten is dat veel scooterdealers gewoon niet zo goedkoop kunnen leveren. Er blijven dus steeds minder concurrenten over, waardoor de prijzen uiteindelijk zullen STIJGEN. SP wordt nu al steeds duurder.

Hmm.Ik kan me dr wel wat bij voorstellen ja!

Ik heb laatst met mn baas eens even uitgerekend hoeveel SP nou verdient aan bv. een Malossi MHR Replica 70 voor Pia LC: 30 piek!!!
Das toch niks...
Mijn dealer wil binnenkort ook gaan concurreren met Scootparts (wel hogere prijzen en veeeeeeeel betere service, want ik ga de bestellingen afhandelen }) ), ik hoop dat het een beetje wil gaan lukken gezien de superlage prijzen van SP.

ze verdienen er echt wel meer aan hoor. 30 piek op een cil van een paar meiers kan echt niet. hou het maar op zeker 25-30%.

Ik had 6 maanden geleden een begrenzer bestelt bij scootparts. Ja, is voor c0rks weetik, daarom komt er nu ook geeneen in me Ark. :W

Maar fijn, ik die begrenzer binnen. Goed aangesloten, want hij begrensde goed! Alleen nergens stond hoe je hem in moest stellen. Heb zelf echt alles geprobeerd, nou Marcel zelft wist daar geen antwoord op. Dus de technische dienst zou mij bellen. Nou, inderdaad week later belt die. Hij zeggen die draad meot daarop die daarop. Hij suggereerde dat ik een draad verkeerd had aangesloten. Hij zou morgen bellen omte horen of het gelukt was. Ik in electrisch schema kijken, hij wilde dat ik de begrenzer aansloot op me dynamo! |(

Ik mail scootparts weer, wanneer belt die nou terug? Nooit meer wat van gehoord. Toen laatst onder een hotmail van een vriend van me mail verstuurd en info gevraagd over die begrenzer. Kreeg heel aardig en snel antwoord, toen ik later zei: een vriend van me heeft er ook een bestelt alleen die werkt nog niet! Want een van jullie medewerkers zou hem maar bellen en dat is nog niet zo. En met nog wat andere vragen kreeg ik op dat email ook spontaan geen antwoord meer.

Zo, ik heb me dagelijkse tiepcurses weer gehad

Scootparts heb ik geen ervaring mee, matton wel. Ben daar een hele tijd terug geweest voor het laten maken van me handrem prijs viel me toen zat mee..

Ja

Stel je koopt een flesje olie ofzo bij PU, dit kost 40 piek (motul800 ofzo). De inkoops prijs van zo'n flessie is 60% daarvan, en vaak nog minder...

tja, winstmarge voor dat soort winkels denk 15% ofzo, niet veel hoger.

Maar ik heb er ook wel stuff vandaan, altijd wel snel binnen en lekker cheap, dus opzich heb ik niks te klagen. Ik hoor dus van dealers en dergelijke alleen niet echt positieve reakties omdat ze zo goedkoop zijn.

Btw, malossi spullen komen ook als het goed is niet van angelo dutch

Moraal van het verhaal: als je goedkoop wil moet je niet klagen. Voor service betaal je en dan ga ik naar JPS omdat dat gewoon flexe winkel is.

Anglo levert alleen aan de groothandel dacht ik, mijn dealer haalt alles bij Dutch Scooter Company volgens mij, kan dat?

Anglo levert ook aan dealers, daarom zal jouw dealer ook op 30 gulden winst uitkomen als hij een vergelijking maakt met de prijs die hij bij DSC betaalt..

DSC zit hier vlakbij trouwens, ik ken wel een gast die er werkt. Ze importeren ondermeer Sym :'(

angelo levert alleen aan de grotere bedrijven, of bedrijven waaraan ze willen leveren

dat service gedoe omdat het zo cheap is vind ik crap........ als je like me voor zo'n 1000 piek aan zooi daar besteld verw8 ik toch wel een beeeeeeeeeeetje service, en trouwens, hun maken natuurlijk ook flink winst hoor, ze zijn niet gek, anders waren ze al lang over de kop gegaan............

Hmmm 15% winst bij PU? Pas hadden ze 20% korting hier in Barneveld, dat zou dus betekenen dat ze dan verlies maken... Don't think so. Die gasten maken echt wel veel winst hoor. En ik weet niet hoe jij op drie tientjes komt maar daar klopt al helemaal geen drol van.

Waarom is scootparts goedkoop:

1 Ze hebben geen kosten die een normale scooterzaak heeft, zoals mensen in een winkel, etalages, dus inventaris, afschrijving daarop, ze hebben geen winkel etc. etc. Dus een hoop minder kosten

2 En misschien hebben ze dan via dat "grijs" wel hun inkoopprijzen beter geregeld, zo grijs is dat denk ik niet, Matton en die andere vinden dat gewoonm niet leuk dat zij het zo goedkoop weten te rgelen dus gaan ze er heel negatief over doen, en iedereen lult dan mee, en scootparts is zwart gemaakt en Arne haalt ze spullen er niet meer, dus is het gelukt. Je meot niet vergeten dat het moeilijk verdienen is in deze business, en dat ze daarom hard concurreren met elkaar, tenmisnte de importeurs. (Matton, PU VS bv Scootparts)

Allemaal niet zo zeuren je krijgt je spullen toch? En die Hebo vario had ik ook kunnen terugsturen als ik wilde. Matton moet gewoon bekkie houwe want DIE zijn irritant!

Ik heb er nog nooit ook maar iets gehaald..als ik onderdelen koop doe ik dat liever bij mensen van wie ik weet dat ze service leveren en er wat vanaf weten (lees DDL en JPS)