Wie weet een verse setup voor mijn zip

Canarie

zipper
Dit is dus het geval:

Ik heb er een origineel uitgeveilde 50cc onder zitten, en verder niets bijzonders, alle begrenzers zijn eruit, snelle bocht erop, en originele uitlaat.

ik wil mn blok wel zo houden eigenlijk, en dan wil ik een 17,5 mm cabarateur , en een andere vario, en v snaar en en trekveertjes, rollertjes enz,. maar wat precies weet ik dus nog niet.

het is dit ik wil die zip origineel aan de buitekant houden maar, hij moet wel snel trekken en toch wel monster zijn...... maar wel met mijn originele uitlaat het liefst.

heeft iemand een verse suggestie voor mij, voel je vrij...en laat mij een verse setup weten, helemaal tot de detail.. ik zelf heb namelijk niet zo veel verstand van wat nou goed zou zijn.

alvast bedankt,
 
Advertisement - register to remove this

dr70 - 17,5carbje leuk variootje + koppeling en (laten) afstellen.

loopt goed op een standaard pijp en zolang je je standaard filter houd ook geen lawaai.

(je kan dit ook gewoon met search vinden trouwens)
 
Idd, een redelijklaag toerige 70cc, dr70 - metrakit giet70 - Polini corsa - Due plus (op pia is ie geloof ik niet zo snel vergeleken met mina). Dan met een onbegrenste pot en een 17,5 mm carb. Als je echt snel innerlijk wil kan je ook nog een overrange set en een binnenrotor monteren. Maar het is maar net hoe gek je het wilt maken.
 
due plus en corsa zou ik niet doen ,DR70 of gewoon Polini gietijzer 70 oid , Hebo gietijzer ,Top performances gietijzer (trophy) , dit zijn cilinders die het goed doen icm std uitlaat ,verder zou je idd een 17,5 erop kunnen zetten een andere vario zoals Multivar , Hebo etc..
 
Bij 70cc lijkt me die 17,5mm dan ook wel een must, wil je het enigszin lekker lopend krijgen. DR70 is inderdaad een prima en betrouwbare cilinder, en is best wat uit te halen! Ben benieuwd hoe lang je het volhoudt met standaard uitlaat :) Na een tijdje wil je toch weer meer meer meer...
 
Andatura said:
Bij 70cc lijkt me die 17,5mm dan ook wel een must, wil je het enigszin lekker lopend krijgen. DR70 is inderdaad een prima en betrouwbare cilinder, en is best wat uit te halen! Ben benieuwd hoe lang je het volhoudt met standaard uitlaat :) Na een tijdje wil je toch weer meer meer meer...


een must niet hoor , t loopt wel wat feller ,pakt beter op enz. maar met std 12mm wil het prima lopen hoor...

en met std uitlaat kan zoiets toch behoorlijk lopen
 
Nou ja, aangezien hij hem "monster" wil maken, zoals hij het zelf zegt :) Heb ervaring met 12mm carb. op een, wel wat fellere, 70cc.. En dat is nou niet bepaald monster, maar ik begrijp wat je bedoelt.
 
ik heb al wat gedaan, snelle bocht, begrenzers weg, polini snelle koppeling, lichtere rollers, alliminium w-poort 70cc. en dat was het tot nu toe, ik ga denk ik alleen nog andere cabbarateur nemen, en mn vario wil ik origineel laten, i.v.m. optrekken

nog suggesties voor iets anders?
 
Runner 180 Blok eronder :X

ik zou ook voor een DR70 gaan , iets in die trend.
Dit zijn gewoon algemeen bekend goede kwaliteits cilindertjes ;)
i.c.m ene std. uitlaat, 17.5mm carb, rond de 5 gr rollen en goede trekveren "malossi geel oid" denk ik dat je al redelijke kracht heb, je zou e.v.t de std. uitlaat kunnen verwisselen voor een koppel uitlaatje > SP3 van leovincy
 
ja ik heb die aluminium 70cc w-poort weggedaan, want die was van italkit, nu heb ik zo een polini w-poort, ziet er wel wat gruwlijker uit, dit weekend gaat een vriend van me mn blok open maken, alles schoonmaken enzo, en dan die cilllinder erop zetten....en dan verander ik mijn cabbareteur, in 17,5 ja...maar misschien eerst een grotere sproeier, en dan iets later die cabarteur
 
Canarie said:
ja ik heb die aluminium 70cc w-poort weggedaan, want die was van italkit, nu heb ik zo een polini w-poort, ziet er wel wat gruwlijker uit, dit weekend gaat een vriend van me mn blok open maken, alles schoonmaken enzo, en dan die cilllinder erop zetten....en dan verander ik mijn cabbareteur, in 17,5 ja...maar misschien eerst een grotere sproeier, en dan iets later die cabarteur

haha , Italkit alu w is dezelfde cilinder , italkit komt namelijk van Gilardoni en Gilardoni heeft ook de polini w-poort gemaakt..

zijn dezelfde cilinders , voor vision en minarelli verticaal is dit ook zo namelijk.
 
nee die w-ppoorter is totaal niet hetzelfde, die w-poort is veel groter, en der zitten veel meer gaatjes in, en die zuigerkop is helemaal plat, en dat ding krijgt veeeeeeeeeel meer compressie dan die andere, ik zonder verstand ervan, kan echt sjoo het verschil zien, en die polinii is ook echt wel heel anders. uitgebreider ...en anders zou de prijs ook niet zo veel schelen
 
maar ik heb nog een vraagje, ik heb ook een zip2000 hier staan, zonder kappen, maar wanneer ik volgas geef, valt hij uit, totdat ik em weer iets minder ver draai, die gashendel...dan pakt hij em weer....dat komt toch omdat mijn caburateur vies is waarschijnlijk? weet iemand ook wat de standaard caburateur is? hoeveel mm ?
 
Back
Top