Wie kent de forza gasveer?

CraneDog

Well-Known Member
Ey mense,

Wie kent deze veer en wat kun je er ongeveer mee?

Ik heb hem gekregen dus weet er nix van, hij zit in een vaag wit doosje met italiaanse tekst erop.

Ook wil ik wel es weten hoe duur hij is en ik kon nergens info vinden.

Hij fel rode/oranje kleur!


Bedankt~!
 
Advertisement - register to remove this

ik ken m vaagjes. heb m er ook onder gehad..
volgens mij heb jij de iets "hoger dan standaard" veer..
voorspannig kun je regelen enz maar is volgens mij wel een leuk veertje..

maar fotootje zal ook wel okay zijn :)
 
het is dus de betor gasveer, en deze veren zijn leuke vervangings dingen, zijn goed stug... alleen de kwaliteit wil wel eens de wensen overlaten :)


edit- volgens mij gaat het dus gewoon om zo'n veer:
betor%20veer.JPG
 
kwaliteit: de veer wil wel eens gaan verslappen(de gas gaat eruit)... je kunt hem wel weer bij laten vullen, dat is geen probleem

afstellen: dit is afhankelijk van je rijgedrag, jij kan de veer zo strak zetten als JIJ wilt... vind je het fijn rijden met een stugge veer, dan zet je de veer heel strak....

en dit is een betor veer die in een forza doos zit: had ik vroeger ook...
 
damned hoor ik net dat als je aan dat gouden knopje draait dat ie dan terug naar de fabriek kan want dan is de druk eraf. En hun hebben een speciale sleutel (bij de dealer) om alles te verstellen.... waar of niet waar?
 
Misschien heb ik die sleutel nog wel ergens voor je... hebbum zelf ook gehad, die veer, had hem op een gegeven moment niet zo erg stug staan, reed errug lekker op me aerox hele verbetering tegenover de vorige, kostte 200 GULDEN

En dat open draaien van dat nippel... ook nie erg slim he
 
Originally posted by CraneDog
damned hoor ik net dat als je aan dat gouden knopje draait dat ie dan terug naar de fabriek kan want dan is de druk eraf. En hun hebben een speciale sleutel (bij de dealer) om alles te verstellen.... waar of niet waar?

Wat een bullshit van die fabriek verhaal, beetje dealer heeft ook wel spullen liggen om de boel op druk te zetten, maar meende dat dr ook wel gewoon lucht in kon....er is een speciale sluitel om de veer in stugheid te verdraaien, je moet de onderste blauwe 'moer' omhoog of omlaag draaien tis maar net wat je wilt....zon sleutel zit trouwens ook standaard in de buddy van een phantom....
 
Ja WTF ik daht dat die maybe om af te stellen was :)

Nu ruijd ie dus zeker voor geen meter. Hoe kan ik em weer goed maken en die sleutel wat doet die en waar haal ik die? Ik zie btw wel gaatje in die nippel volgens mij wat voor gas moet heir dna in ofzo?
 
Back
Top