wie kan mij helpen aprillia af1 sintessi

wardva1

Well-Known Member
goedemiddag kan iemand mij mischien helpen
als ik rij met mijn af1 dan wil hij nog wel eens uit de versnelling schieten
weet iemand mischien wat dit kan zijn
ik dacht zelf aan de versnelligsbak als dit het is heeft iemadn er dan mischien nog een liggen ?

mvgr ward
 
Advertisement - register to remove this

zal je zelf moeten bekijken...
het kunnen kapotte tandjes zijn van de tandwielen...
en heeeel mss wel koppelingsplaten versleten.....

je zult sowieso het blok uit elkaar moeten halen...

je kan beter in het marktgedeelte vragen of iemand zo iets voor je heeft liggen.. maar dan moet je ook weten wat er precies aan de hand is... :rolleyes:

mocht je het nergens kunnen krijgen, probeer dan vdhparts.nl die verkoopt nog wel am4 blok spul...
 
nogal logisch dat als ie uit de versnelling schiet dat het aan de bak ligt , ligt niet aan het ventiel in het achterwiel 8P

zal wel iets met de vergendeling zijn , versleten oid..

kijk anders eens op www.marktplaats.nl oid voor af1 onderdelen , zijn er nog zat in de omloop iig
 
sr-rodetop-race said:
am5 zeker?kan goed zijn dat je schakelvork krom is(ja ik ben ook schakelrijder ja)


als je er geen verstand van hebt zeg dan niks ....

het is algemeen bekend dat een AF1 een 4-bak is en geen AM5 ...
 
nou melf dat hoeft niet hoor, je hebt ook nog een rv3 blok en ook nog een rv6 blok, dus 3 en 6 versnellingen zijn ook mogelijk op een af-1. maar je hebt wel gelijk dat er geen am blokken onder een af-1 hebben gelegen.
 
melf #50 said:
als je er geen verstand van hebt zeg dan niks ....

het is algemeen bekend dat een AF1 een 4-bak is en geen AM5 ...

he he kalm aan :)
trouwens, tblijft minarelli he ;)

9 van de 10x is het de schakelpook die niet goed bevestigt is, of dat de tandjes op de as versleten zijn.
versnellingsbak olie is ook een mogelijkheid, misschien zit er te weinig in, wat veel droge smering betekent en dus ook slijtage aan je inwendige onderdelen.
ik zou die dingen eerst checken (mocht je dat nog niet gedaan hebben :)) voordat je de boel opentrekt.
 
Back
Top