Wie heeft er ervaring met de Kymco filly 50, 4-takt

MightyM

Well-Known Member
Heren,

Heeft iemand van jullie ervaring met de Kymco filly 4-takt?
1028457322-Plaatje filly.jpg

Ik ben op zoek naar een zuinige betrouwbare en schone scooter voor woon-werkverkeer (door de polder).
Ik hoef geen racemonster maar het zou wel prettig zijn als de scooter ongeveer 80 loopt.
Weet een van jullie of zo'n 4-takt een beetje fatsoenlijk rijdt?

Groet,
Martijn
 
Advertisement - register to remove this

In het oktobernummer 2001 van 'Scootin' staat een rijimpressie.
De scoot is gewoon goed, zoals je van een 4-takt kan verwachten.

Ik weet niet hoe de begrenzing bij deze scoot is geregeld, maar als het net zoals bij de oude Honda SS50's is met een centrifugaal verlating op de ontsteking, dan moet 80/u geen probleem zijn.

Voor het doel waarvoor jij de scoot wilt gebruiken lijkt me dit een hele goede keuze.
En een 4-takt heeft natuurlijk behalve schonere uitlaatgassen ook een veel langere levensduur dan een 2-takt ;)
 
Originally posted by MightyM
ricardo,

Scootin ken ik niet, is daar een site van?
Hoe rijdt zo'n 4-takt? Is die niet een stuk trager dan een 2-takt?

Scootin heeft geen site, maar hier is het email adres, dan kan je het nummer nabestellen. Het is een maandblad.
redactie@scootin.be
Bellen kan ook: 0032 13780204 (9-12 en 13-16 uur)

En in standaard (begrensde uitvoering) is die viertakt zeker zo snel vanuit stilstand. Je hebt meer koppel onderin met een 4-takt ;)
 
Originally posted by DanceTrend
Bij mij op werk staat er ook 1..
Rijdt wel lekker, rij er wel eens achter, en klinkt natuurlijk leuk :)
Maarja hij ziet er gewoon kotslelijk uit en t is Kymco :p

dat laatste boeit me niet, als het maar goed rijdt. :#

Ricardo : Thanx!
 
Die lx hebben we al een x in huis gehad en ons beviel ie niet...
de remleiding van de voorrem slijt door de voorwielkap en mijn broertje had al bijna onder een vrachtauto gelegen doordat dat ding niet goed meer remde..(enzelfs met modificatie blokje..)
die scoot ligt veel te laag boven de weg..
de bodemplaat is erg snel kapot doordat je drempeltjes en stoepjes ermee pakt..
de motor is in koude omstandigheden niet erg betrouwbaar....
wil afslaan. etc..
maar dat kan te maken hebben met de eerste revisie van de scooter die wij in ons bezit hebben gehad...
 
Originally posted by ric@rdo
En een 4-takt heeft natuurlijk behalve schonere uitlaatgassen ook een veel langere levensduur dan een 2-takt ;)
Dat klopt de filly van mijn broertje heeft al 35000 gelopen opdezelfde cilinder en kleppen etc...
hij verbruikt nu alleen olie, iets wat niet de bedoeling is.. :p
 
Originally posted by Boeie
misschien is een Aprilia SR ditech ook wel wat voor jou? rijd ook zeer leuk onbegrensd en is zeker ook zuinig...

Klopt! Zo'n Aprilia heeft ook mijn interesse. Weet iemand of er grote prestatieverschillen tussen de SR ditech en de Scarabeo Ditech zijn? (OK ik weet dat die Scarabeo er niet zo goed uit ziet als de SR, maar het scheelt wel 750 pleuro!)
 
Scarabeo Ditech???
Nooit van gehoord....
Maar mocht-ie bestaan Ditechblok is Ditechblok he, dus dan zullen de prestaties nauwelijks verschillen lijkt mij zo.
Maar een Scarabeo Ditech?? Waar heb je dat dan vandaan???
 
Originally posted by ZipRS
Scarabeo Ditech???
Nooit van gehoord....
Maar mocht-ie bestaan Ditechblok is Ditechblok he, dus dan zullen de prestaties nauwelijks verschillen lijkt mij zo.
Maar een Scarabeo Ditech?? Waar heb je dat dan vandaan???

Je heb de sr en de scarabeo met een ditech blok. Is algemeen bekend volgens mij
 
Originally posted by ZipRS
Scarabeo Ditech???
Nooit van gehoord....
Maar mocht-ie bestaan Ditechblok is Ditechblok he, dus dan zullen de prestaties nauwelijks verschillen lijkt mij zo.
Maar een Scarabeo Ditech?? Waar heb je dat dan vandaan???
1028743950-Aprilia Scarabeo Ditech.jpg


That's him!

De Scarabeo is luchtgekoeld en de SR watergekoeld. Verder heeft de Scarabeo een compressieverhouding van 10,5:1 tegen 12:1 voor de SR.....

Zou dit veel verschil in de performance maken?
 
Back
Top