Wheelspin

Hebben somige mensen hun velgen ook uit laten balanceren? Niet dat dat iets met wheelspin te maken heeft denk ik, maar elke slingering in je velg geeft toch weer ongewenste trillingen met zich mee ook al zal het maar heel minimaal zijn!
 
Ik weet dat Karsemeijer het heeft gedaan met de Sonic's maar of dit uitmaakte durfde ik niet zo 1, 2 te zeggen. Dacht het niet.
 
Je snapt het volgens mij niet helemaal? Als een PMT band al winst geeft door meer grip dan is die halve kilo dat die band lichter is ook nog een extra voordeel.
 
Hebben somige mensen hun velgen ook uit laten balanceren? Niet dat dat iets met wheelspin te maken heeft denk ik, maar elke slingering in je velg geeft toch weer ongewenste trillingen met zich mee ook al zal het maar heel minimaal zijn!

ik heb dat ook een keer laten doen bij een gefreesde voorvelg, maar was echt een minimale correctie! maar een voorvelg heeft verder niks met wielspin ofzo te maken :)

en die Sava super slicks die vasco noemt, die gebruik ik ook en heb nauwelijks last van wielspin!
 
ik heb dat ook een keer laten doen bij een gefreesde voorvelg, maar was echt een minimale correctie! maar een voorvelg heeft verder niks met wielspin ofzo te maken :)

en die Sava super slicks die vasco noemt, die gebruik ik ook en heb nauwelijks last van wielspin!

Ja die sava zijn goed had ze ook op mijn sonic, rubber is zeer zacht. Heb nu Stage 6 slick op mijn 12 inch jog velg en deze zijn van rubber hetzelfde als die sava's. Als ik burn begint die te stuiteren omdat die al gelijk goede grip heeft. Het voordeel van die S6 slicks is dat het een zeer dunne band is (normaal een voorband). Zal strax wel is ff de nummers opzoeken.
 
Stage6 slick is absoluut niet te vergelijken met een Sava MC0. Sava is vele malen zachter.

Wie weet trouwens waar je die PMT kan bestellen? of wie de nederlandse importeur is? Kees misschien?
 
Op de Jog heb ik nu een TT91 12inch band zitten, nergens last van kwa wheelspin. Sava heeft schijnbaar een 12inch band die nog zachter moet zijn..
 
Stage6 slick is absoluut niet te vergelijken met een Sava MC0. Sava is vele malen zachter.

Wie weet trouwens waar je die PMT kan bestellen? of wie de nederlandse importeur is? Kees misschien?

Ik heb diverse mails uitstaan o.a naar Polini, Euroscooters en PMT. Omdat Polini nu ook een 'PMT' band heeft, hoop ik dat Euroscooters ze ook kan leveren binnenkort, maargoed we zullen het zien als ik meer weet hoor je het!
 
Ik heb een leverancier voor een PMT band gevonden 8) Ze hebben in iedergeval 2 maten:

90/90/10

en

100/85/10

Alleen weet het gewicht nog niet, hopelijk heb ik daar snel uitsluitsel over.
 
Back
Top