Aantal discussie punten:
-Banden keus
-Burnen, band opwarmen
-Druk verhogen op de achterband
-Het aantal Bar in de band
En vast nog wel wat meer, maar daar komen jullie wel mee
Ik trap af:
Ik zie dat zelfbouw frames toch wel vaak last hebben van wheelspin, dit komt (denk ik) doordat er te weinig druk op het achterwiel is.
Nu kwam ik op dit stomme idee, als het blok nu verder naar voor word geplaats zodat je als het ware boven je achterwiel zit en dan een wheeliebar monteert. Zo heb je superveel druk op je achterband waardoor je dus een stuk minder last van wheelspin zou moeten hebben in theorie dan.
Ik weet niet of dit in de praktijk mogelijk is? Blijft da machine dan nog wel bestuurbaar?
idd, je hebt dan een veel lagere gemiddelde oppervlaktedruk. En de band kan gaan glijden over de velg.
Joël kan hier btw denk ik erg veel over vertellen.
zga iedereen rijd met een staafje achter, zou een goed afgestelde veer achterop niet nuttig zijn wat betreft wielspin?
Wheelybar werkt als een veer
Wheelybar zou niet eens hoeven moeten imo. Denk dat als je idd wat Danny zegt een goed gewichtverdeling heb en een goede banden druk hebt en een band met zacht(er) materiaal wat op een goede temperatuur is , dat je dan een heel eind komt.
Ik heb nog niet vlakke(re) banden zien voorbij komen in dit topic ? Weet dat er een sprinter is geweest destijd wat niet goed ging , maar er is verder weinig tot niets mee gedaan. Toch ?