Welke yasuni piaggio uitlaat is dit?

Rizzo

New Member
bovenkant.jpgonderkant.jpg
Post automatically merged:

Ik heb deze uitlaat opgeknapt en er een nieuwe demper op gezet.
echter dacht ik altijd dat dit een C21 was. vandaag ging ik eens voor de zekerheid kijken maar kom er eigenlijk niet uit.
ik weet dat er op scooterforum meer vragen over zijn gesteld alleen al deze afbeeldingen en links werken niet meer dus hier heb ik niet veel aan.

- het verstevigings plaatje voor de uitlaatbocht heb ik alleen maar op een c16 kunnen vinden, maar als ik c16 op een site zoek is die zonder het plaatje.

Dus iemand die het zeker weet ? misschien nog een c20 of c30?

mvg,
Rizzo
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Volgens mij is het een C16..

Die uitlaat staat ook hier:


Even foto uit vergroten.. Zit volgens mij ook dat beugeltje op.

Dat je het plaatje niet op andere C16 ziet is waarschijnlijk dat het een ouder model is wat jij daar hebt.
Waarschijnlijk word dat op het nieuwe model niet meer toegepast.. (blijkbaar niet nodig en scheelt gewoon kosten)
 

Rizzo

New Member
het lijkt sprekend op de uitlaat, dus verneem dat het een c16 is.
vind ik wel erg jammer eigenlijk maargoed kunnen we niks meer aan doen.

wel mooi dat ik het oude model heeft, vind ik het nog wat speciaals geven.

maargoed het lijkt erop ofdat deze uitlaat het alsnog goed onder mijn stage 6 racing mk2 gaat doen,
al heb ik wel al mijn blowdown met 2graden verhoogd :confused:

thanks eurokit
 

Rizzo

New Member
hi matthijs,
hebben we het over de zelfde LC mk2 ? zijn nogal wat verzies namelijk.
ik ga er een vertanding van een RF 10,3 met runner velgen op doen is dat redelijk denk je?

gr
 
hi matthijs,
hebben we het over de zelfde LC mk2 ? zijn nogal wat verzies namelijk.
ik ga er een vertanding van een RF 10,3 met runner velgen op doen is dat redelijk denk je?

gr
Hi Rizzo,

Ik rijd zelf met een S6 racing mk2 AC, volgensmij ligt de LC iets hoger in vermogen maar meer dan 1 a 2 PK is dat volgensmij niet.
Afhankelijk van je setup is de c16 een goede uitlaat. Als je de cilinder laat tunen moet je hoogstwaarschijnlijk naar een c21. Op het fora lees je vaak dat de racing cil op het randje van c16 ligt en tuningpotentie heeft.

C21 zou ook een optie kunnen zijn als je tot het maximale gaat qua setup zonder te tunen, hier ben ik zelf geen ervaringsdeskundige voor LC mee.
Ook simpelweg een kwestie van uitlaten proberen. Met de setup waarmee ik nu rijd/ga rijden zit ik wel aardig tegen de grens van wat de c16 kan hebben vermoed ik, dus ook voor mij een kwestie van een c21 proberen. Voor hetzelfde geval loopt het voor geen meter beter en heb ik het fout.

voor een beeld van wat ik nu rijd:
Gilera Stalker ZAPC140000... Bromuitvoering, bj2005, 30k op de teller
Stage 6 Racing 70cc AC.
Yasuni Carrera 16.
HPI 068 binnenrotor. 1,8mm voorontsteking op dit moment.
Polini racing krukas
Stage 6 CNC wig voor 28mm.
Malossi VL13 membraan
28MM PWK imitatie (waarmee hij nog niet loopt :p)
Polini hi speed vario
Polini speedclutch 3G evolution
Malossi paarse drukveer, zwarte trekveren en 3.5 gr rollen
Standaard vertanding. Lang carter!

Als je setup niet soortgelijk of gekker is ga je waarschijnlijk niet het maximale van een c16 aantikken denk ik, maar wederom. Testen! Elke build is weer anders.

Vertanding en RF hoef je mij niks over te vragen, heb ik helaas in die mate geen ervaring in. Met bromvertanding gaat het bij mij al hard genoeg.
 

zip sp cborg

Well-Known Member
Hey Rizzo,

Betreft je RF factor, Ik heb onlangs bij een vriend ook zijn Gilera Stalker uit 2003 opgevoerd en ook andere vertanding erin gezet.
Ik had een tabel gemaakt van zijn RF. Misschien is dit wel interessant voor je.

Ik had voor hem de polini Primair 13/40 (202.1378) ingebouwd.
vanaf 110km per uur op de gps gaat de vertanding pas uit zijn vertanding lopen.

origineel Primair: 13/46 3.53
origineel Secundair: 13/48 3.69
Reductiefactor: 13.02 70 km per uur

origineel Primair: 13/46 3.538
malossi Secundair: 13/48 3.692 679967
Reductiefactor: 13.02 70 km per uur

polini Primair: 13/40 3.07 202.1378
origineel Secundair: 13/48 3.69
Reductiefactor: 11.32 110 km per uur (1,7 verschil)

origineel Primair: 13/46 3.53
Polini Secundair: 16/47 2.93 202.1402
Reductiefactor: 10.34 130 km per uur (2,68 verschil)

malossi Primair: 14/39 2.78 679080
origineel Secundair: 13/48 3.69
Reductiefactor: 10.25 135 km per uur

malossi Primair: 14/39 2.78 679080
malossi Secundair: 13/48 3.69 679967
Reductiefactor: 10.25 135 km per uur

polini Primair: 13/40 3.07 202.1378
Polini Secundair: 16/47 2.93 202.1402
Reductiefactor: 8.99 145 km per uur
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Daar zit volgens mij wel een kantekening aan dit verhaal.

Hoe sneller je gaat met een langere vertanding, hoe meer koppel / trekkracht je gaat verliezen.

Beste lijkt me om altijd de gulden middenweg aan te houden.

Of je rijd met een setup die zelfs de lange vertanding nog kan trekken. Dan is het een ander verhaal.
 
Top