Welke vertanding ?

Incognito

New Member
Hallo, ik heb een Yamaha jog rr
70cc stage6 racing mk2
Doppler krukas pen 12
21mm
Polini vario/koppeling
Polini powerfilter
Yasuni c16 uitlaat.
Top is nu rond 105 gps

Alleen ik wil dus een nieuwe vertanding bestellen want zit standaard brom in.

Welke zou ik doen, 13/44 of 14/42

Advertisement - register to remove this

Gaat je geen 15km harder laten rijden he, heeft weinig toegevoegde waarde nu. Maar als je nog verder gaat zou ik 13/44 pakken en dan eventueel met een rotor

Gaat je geen 15km harder laten rijden he, heeft weinig toegevoegde waarde nu. Maar als je nog verder gaat zou ik 13/44 pakken en dan eventueel met een rotor
Nee oké maar ik dacht 14/42 is iets sterker enzo. Die scooter maakt aardig wat toeren en wil niet dat het allemaal kapot trilt of iets. Dus 13/44 is beste keus?
Post automatically merged:

Gaat 13/44 niet te kort zijn voor mijn setup?

Last edited:
Nee oké maar ik dacht 14/42 is iets sterker enzo. Die scooter maakt aardig wat toeren en wil niet dat het allemaal kapot trilt of iets. Dus 13/44 is beste keus?
Post automatically merged:

Gaat 13/44 niet te kort zijn voor mijn setup?
13/44 rijden sprinters mee dus deze kan dt ook makkelijk.
Maar wat trilt er dan? Want beetje vibratie is normaal maar als het zo erg is dat er wat kapot trilt zou ik dat ff goed nakijken

13/44 rijden sprinters mee dus deze kan dt ook makkelijk.
Maar wat trilt er dan? Want beetje vibratie is normaal maar als het zo erg is dat er wat kapot trilt zou ik dat ff goed nakijken
Boutjes van de vertandingsdeksel trilde vaak los maar is al opgelost kwam door mijn oude drukveer die te groot was. Maar als ik nu op mijn top rij of gewoon 90/100 dan hoor ik allemaal dingen beetje zoem geluid zeg maar, denk dat het de lagers zijn en vertanding zelf. Het is niet echt fijn om dit elke keer te horen daarom dat ik nieuw vertanding wil en lagers

Als je primair gaat vervangen krijg je rechte tanden, deze gaan gieren, dus voor het geluid moet je het niet doen. Deze zijn wel vaak het eerste aan vervanging toe, dat zou dan wel een goeie rede zijn om voor deze te kiezen.

Je kan ook secundair vervangen en primair orgineel/schuin laten.

15/42 Polini bijvoorbeeld

De primaire vertanding is bij minarelli trouwens overal gelijk secundair verschillen ze wel ,brom snor inchmaat wielen etc.

Back