Jeremy035

New Member
Beste lezer,
Ik heb een peugeot vivacity uit 2005
En ik had een klein vraagje.
Ik merk dat mijn viva zn vertanding uitloopt (voor mijn gevoel) dus ik zou graag informatie willen winnen over andere vertanding of moet ik deze houden.
Setup:
Malossi mhr replica 70cc LC (watergekoeld)
Malossi multivar 8,5g rollen
Malossi witte druk veer
Std koppeling
Gele leovince trekveren
Std koppelingshuis
Std halfpoulies
19mm mezoly phgb
Powerfilter
Malossi v snaar
Yasuni z
Dopler s1r krukas
Skf krukas lagers en keeringen
En dus std vertanding

Top snelheid nu is 84km/h op gps
Maar dan trilt en bromt ie uit elkaar als ik op die snelheid zou blijven.
Maar zelf ben ik erg bang dat ik teveel trekkracht ga verliezen met bijvoorbeeld een dopler vertanding want hij trekt nu net lekker autowheelies. Ik zie graag een reactie :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Iets langer nemen dan de standaard speedfight LC vertanding. MHR replica is ook geen hoog vlieger op dat blok. Maar kan wel begrijpen dat die uit de vertanding wilt gaan lopen en je alleen maar veel toeren van hebt en dan meer weinig echt in de aandrijving beland.

Weet alleen de verhoudingen niet naar die speedfight lc standaard vertanding.

Standaard zit je volgens mij ongeveer op 12RF.. Dus je zou het eens rond de 10RF kunnen proberen.
 
Iets langer nemen dan de standaard speedfight LC vertanding. MHR replica is ook geen hoog vlieger op dat blok. Maar kan wel begrijpen dat die uit de vertanding wilt gaan lopen en je alleen maar veel toeren van hebt en dan meer weinig echt in de aandrijving beland.

Weet alleen de verhoudingen niet naar die speedfight lc standaard vertanding.

Standaard zit je volgens mij ongeveer op 12RF.. Dus je zou het eens rond de 10RF kunnen proberen.
Bedankt boor je bericht wat bedoel je precies met RF sorry heb niet veel verstand van de vertanding de rest wel maar alleen dat niet haha

En weet je misschien of get zin heeft om van de yasuni z naar de r te gaan en weet je misschien waarom hij overtoeren gaat maken al ga ik van 8,5g rollen naar 8

Alvast bedankt
 
De Malossi witte drukveer is iets slapper dan de originele fabrieks drukveer dus die zou op Malossi geel uit komen.
8.5 gram is wel aan de zware kant, ik denk dat met die gele drukveer dat meer tussen de 5 en 6 gram uit komt.

Wel een goede cilinder die tegen een stootje kan met deze afstelling nog 84 gps haalt zo te lezen.
 
Bedankt ja echt een toppertje die cilinder ben er blij mee. Ik heb nog een gele malossi veer en 6.3 polini rollen maar gaat dit niet teveel toeren maken voor de yasuni z oo het peugeot blokkie want hij loop van zich zelf al best zwaar op rollen volgensmij
 
Standaard zijn de rollen al rond de 6.5 en de Mhr replica cilinder heeft wat meer toeren dan de standaard cilinder,
dus ik zou verwachten dat met de gele drukveer het rond de 5 of 5.5 zal komen.
Even testen, naar mijn ervaring zal bovenstaand advies wel goed werken .
Sowiezo op nr1 de gele drukveer en daarna de rollen afstellen , sommigen gaan daar wel eens de mist in
als ze eerst de rollen af stellen en daarna pas de drukveer.

Ik denk dat het trillen zelfs komt door die te slappe drukveer en te zware rollen,
dat het op top een bepaalde speling krijgt door de vsnaar die niet goed door de vario-achterpoulie beweegt.
Ik kan me voorstellen dat dat zulke reacties kan geven aan het blok door de resonaties wat niet goed is voor de vsnaar,
de vario en soms zelfs lagers .
 
Last edited:
Standaard zijn de rollen al rond de 6.5 en de Mhr replica cilinder heeft wat meer toeren dan de standaard cilinder,
dus ik zou verwachten dat met de gele drukveer het rond de 5 of 5.5 zal komen.
Even testen, naar mijn ervaring zal bovenstaand advies wel goed werken .
Sowiezo op nr1 de gele drukveer en daarna de rollen afstellen , sommigen gaan daar wel eens de mist in
als ze eerst de rollen af stellen en daarna pas de drukveer.
Oke helemaal goed ja ik heb 3 vivacitys gehad en kwamen allemaal standaard 9 gr rollen uit haha maar ik ga gele drukveer proberen met lichte rollen heb nog 5.5, 6.3, 7, 8, 8.5, 9 maar de yasuni z kan die toeren dan wel kwijt toch?
 
Oke helemaal goed ja ik heb 3 vivacitys gehad en kwamen allemaal standaard 9 gr rollen uit haha maar ik ga gele drukveer proberen met lichte rollen heb nog 5.5, 6.3, 7, 8, 8.5, 9 maar de yasuni z kan die toeren dan wel kwijt toch?
Een Yasuni R geeft de toeren wel beter af dan een Z maar als je de Z al hebt zou ik het zo houden en eerst de afstelling goed maken,
en als dat gaat vervelen later dan ergens een R versie kopen.
De Z versie is eigenlijk meer voor standaard 50cc , maar als het werkt dan werkt het denk ik zelf altijd.
 
Een Yasuni R geeft de toeren wel beter af dan een Z maar als je de Z al hebt zou ik het zo houden en eerst de afstelling goed maken,
en als dat gaat vervelen later dan ergens een R versie kopen.
De Z versie is eigenlijk meer voor standaard 50cc , maar als het werkt dan werkt het denk ik zelf altijd.
Oke top ja het is dat ik die uitlaat gratis kreeg anders had ik een r gehaald maar ja idd ik heb nu wat ik heb dus eerst maar ff een beetje klooien. En qua vertanding zou ik die std laten of toch kijken voor een wat langere want een stapje langer is de dopler vertanding maar ja ik hoor veel mensen dat ze echt best veel optrek verliezen ( ook na afstellen) en dat wil ik niet
 
Oke top ja het is dat ik die uitlaat gratis kreeg anders had ik een r gehaald maar ja idd ik heb nu wat ik heb dus eerst maar ff een beetje klooien. En qua vertanding zou ik die std laten of toch kijken voor een wat langere want een stapje langer is de dopler vertanding maar ja ik hoor veel mensen dat ze echt best veel optrek verliezen ( ook na afstellen) en dat wil ik niet
Ik denk dat de vertanding die er nu in zit ( de LC versie die langer is dan de AC versie vanuit de fabriek )
goed genoeg is voor de Mhr replica . Deze blokjes zijn al niet echt snel op te voeren dus een langere vertanding zal idd optrek
verminderen en veel snelheid zal je er niet mee winnen.
Misschien zelfs wel helemaal geen snelheid meer maar minder als de vertanding het niet aan kan,
niet vol uit kan door de setup die er te slap voor is.
Dus ik zou niks aan die vertanding doen, voor dat geld kan je dan beter bij leggen op een Yasuni R wat een veel betere winst op zal leveren.
 
Pas maar op met die Yasuni Z , straks is je zuiger weggebrand , Spul word te heet in de verbrandingskamer .
Op een Replica (met ovale uitlaatpoort ) hoort een Yasuni C-16
 
Pas maar op met die Yasuni Z , straks is je zuiger weggebrand , Spul word te heet in de verbrandingskamer .
Op een Replica (met ovale uitlaatpoort ) hoort een Yasuni C-16
Je hebt geen c16 voor peugeot verticaal alleen de z en de r en ik hou de temp meter goed in de gaten
Post automatically merged:

Ik denk dat de vertanding die er nu in zit ( de LC versie die langer is dan de AC versie vanuit de fabriek )
goed genoeg is voor de Mhr replica . Deze blokjes zijn al niet echt snel op te voeren dus een langere vertanding zal idd optrek
verminderen en veel snelheid zal je er niet mee winnen.
Misschien zelfs wel helemaal geen snelheid meer maar minder als de vertanding het niet aan kan,
niet vol uit kan door de setup die er te slap voor is.
Dus ik zou niks aan die vertanding doen, voor dat geld kan je dan beter bij leggen op een Yasuni R wat een veel betere winst op zal leveren.
Oke thanks voor de info!
 
C-16 is als voorbeeld ,,, dus een middel tot hoog toerige uitlaat , oude troep als Speedfight 2 hou ik mij niet mee bezig .
Temperatuur van de verbrandings kamer kan je niet meten , dus ook niet in de gaten houden.
 
C-16 is als voorbeeld ,,, dus een middel tot hoog toerige uitlaat , oude troep als Speedfight 2 hou ik mij niet mee bezig .
Temperatuur van de verbrandings kamer kan je niet meten , dus ook niet in de gaten houden.
Ja oke alleen helaas heb je geen hoogtoerige uitlaat nu op de markt voor peugeot
 
volgens mij wel ... Bidalot bijv??
Geef eerst eens aan welke Cilinder ( Replica ) je heb , 1 : met Ovale uitlaatpoort ? of 2 : Met Vlinderpoort.
 
Bedankt boor je bericht wat bedoel je precies met RF sorry heb niet veel verstand van de vertanding de rest wel maar alleen dat niet haha

En weet je misschien of get zin heeft om van de yasuni z naar de r te gaan en weet je misschien waarom hij overtoeren gaat maken al ga ik van 8,5g rollen naar 8

Alvast bedankt

RF= Reductie Factor.. google maar voor de rest.

Vermoed dat er betere uitlaten zijn voor op die cilinder.. Om nou dan een Yasuni R te kopen... (weet niet of dat zo slim is)


Laatste moet je de drukveer veranderen naar een sterkeren.. Zou eens malossi geel proberen en anders een rode.
 
RF= Reductie Factor.. google maar voor de rest.

Vermoed dat er betere uitlaten zijn voor op die cilinder.. Om nou dan een Yasuni R te kopen... (weet niet of dat zo slim is)


Laatste moet je de drukveer veranderen naar een sterkeren.. Zou eens malossi geel proberen en anders een rode.
Ik kan niks vinden qua andere uitlaat peugeot verticaal.

Is goed ga ik proberen die drukveer
 
Back
Top